Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Przykłady dobrych praktyk: Ambasadorzy Dialogu i inne działania antydyskryminacyjne we wrocławskich szkołach Manuela Pliżga-Jonarska Wrocławskie Centrum.

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "Przykłady dobrych praktyk: Ambasadorzy Dialogu i inne działania antydyskryminacyjne we wrocławskich szkołach Manuela Pliżga-Jonarska Wrocławskie Centrum."— Zapis prezentacji:

1 Przykłady dobrych praktyk: Ambasadorzy Dialogu i inne działania antydyskryminacyjne we wrocławskich szkołach Manuela Pliżga-Jonarska Wrocławskie Centrum Rozwoju Społecznego

2 1.Jaka jest nasza wizja i priorytety? 2.Dobre praktyki – co się udaje w uczeniu otwartości? 3.Nasze najciekawsze projekty Rozkład jazdy:

3 1. Jaka jest nasza wizja i priorytety?

4 4 T (tolerancja, technologia, talent, tożsamość) Tolerancja = akceptacja prawa innych i swojego do samorealizacji = miasto otwarte, mieszkańcy kompetentni międzykulturowo

5

6

7 1.Podnoszenie kompetencji osób odpowiedzialnych za edukację i bezpieczeństwo, 2.Uczenie reagowania na przemoc, 3.Pozyskiwanie zainteresowanych współpracą partnerów, wspieranie dialogu między partnerami, 4.Działania nowatorskie, nieobecne jeszcze w Polsce lub we Wrocławiu Priorytety 2015/2016

8 2. Dobre praktyki – co się udaje w uczeniu otwartości?

9 1.Wspieranie nauczycieli i pedagogów już uczących otwartości 2.Pomoc w komunikacji i nawiązywaniu współpracy z potencjalnymi partnerami 3.Tworzenie nowych narzędzi dla szkół 4.Interaktywne i nieinwazyjne formy warsztatowe uczące otwartości ukierunkowane na wzmocnienie młodzieży, a nie pokazywanie uprzedzeń 5.Podnoszenie własnych kompetencji, szkolenia, współpraca z ekspertami z Polski i zza granicy

10 6.Modelowanie zachowań - współpraca z idolami (piłkarzami, artystami) 7.Wykorzystywanie aktualnych trendów typu Ice Bucket Challenge 8.Własne badania – Barometr Otwartości 9.Współpraca szkół i przedszkoli ze studentami np. psychologii 10.Kontakt z odbiorcami – własna strona internetowa, kontakt osobisty, budowanie relacji

11 3. Nasze najciekawsze projekty* * Które sami inicjujemy albo wspieramy organizacyjnie/finansowo

12

13

14

15

16

17 * Organizator: Stowarzyszenie Diversja

18

19

20

21 Wrocławski projekt Edukacja w Miejscach Pamięci Projekt rozpoczęty we wrześniu 2013 roku z inicjatywy Rzecznik Praw Obywatelskich Prof. Ireny Lipowicz i Prezydenta Wrocławia Rafała Dutkiewicza. Celem projektu jest pokazanie poprzez edukację historyczną, do czego może prowadzić brak reakcji na postawy skrajnie ksenofobiczne czy nacjonalistyczne, wskazanie pozytywnej alternatywy, promowanie pozytywnych zachowań, przeciwdziałanie przemocy i agresji, kształtowanie postawy otwartości wśród młodzieży i dzieci. W ciągu 2 lat w projekcie udział wzięło ponad uczniów wrocławskich szkół.

22 Wrocławski projekt Edukacja w Miejscach Pamięci Młodzi wrocławianie odwiedzają miejsca szczególnie ważne dla naszej tożsamości historycznej. Szkoły podstawowe - ścieżki kulturowe w Dzielnicy Wzajemnego Szacunku Czterech Wyznań we Wrocławiu Gimnazja - Muzeum Gross-Rosen lub inne miejsce zagłady na Dolnym Śląsku Szkoły ponadgimnazjalne – Muzeum Auschwitz lub inne miejsce zagłady w Polsce Każda grupa przed wyjazdem jest do niego przygotowywana, a po wyjeździe uczniowie wraz z opiekunem podsumowują pobyt. Dla nauczycieli wydano podręcznik ze scenariuszami lekcji przygotowującymi do wyjazdu oraz prowadzone są specjalne szkolenia i wyjazdy edukacyjne.

23 Wrocławski projekt Edukacja w Miejscach Pamięci Ewaluacja projektu wykazała, że: 95 % uczniów uznało, że wizyta w Miejscu Pamięci wywarła na nich wrażenie 67 % po wzięciu udziału w projekcie w większym stopniu okazuje szacunek drugiemu człowiekowi 65 % po wzięciu udziału w projekcie bardziej szanuje prawo innych osób do wyrażania swoich poglądów Gmina Wrocław jako jedyna w Polsce dofinansowuje wyjazdy edukacyjne do Miejsc Pamięci. Młodzież dopłaca max. 50 zł do dwudniowego wyjazdu edukacyjnego z noclegiem i wyżywieniem. Jest to jedyny projekt na taką skalę realizowany w Polsce.

24 Projekt „Przeciw obojętności, ignorancji” Autorski projekt jednostki miejskiej Wrocławskie Centrum Doskonalenia Nauczycieli skierowany do uczniów szkół ponadgimnazjalnych. Jest z powodzeniem realizowany od stycznia Po pierwszym roku pilotażu jest kontynuowany już drugi rok. Cel: uczenie otwartości na drugiego człowieka, uwrażliwienie na niepełnosprawność innego człowieka, pokazanie trudnej, obciążonej uprzedzeniami historii, zachęcenie do szanowania przestrzeni miasta, w którym młodzi ludzie żyją, uczenie zarówno przedsiębiorczości, jak i odbioru sztuki.

25 25

26 Przedstawione programy są finansowane i współfinansowane przez Miasto Wrocław Więcej na: 26

27 DZIĘKUJĘ ZA UWAGĘ Wrocławskie Centrum Rozwoju Społecznego 2015


Pobierz ppt "Przykłady dobrych praktyk: Ambasadorzy Dialogu i inne działania antydyskryminacyjne we wrocławskich szkołach Manuela Pliżga-Jonarska Wrocławskie Centrum."

Podobne prezentacje


Reklamy Google