Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

SUKCES CYFROWEJ DYSTRYBUCJI Remigiusz Kościelny Vivid Games S.A. GameDay expo 2012.

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "SUKCES CYFROWEJ DYSTRYBUCJI Remigiusz Kościelny Vivid Games S.A. GameDay expo 2012."— Zapis prezentacji:

1 SUKCES CYFROWEJ DYSTRYBUCJI Remigiusz Kościelny Vivid Games S.A. GameDay expo 2012

2 Analiza najlepiej sprzedających się i ocenianych gier (aktualna i historyczna) Analiza rodzajów gier, grup docelowych, rynków zbytu Analiza platform GameDay expo 2012 Wybór gry Wybór gry: wnioski z analizy złota formuła? innowacyjne pomysły odpowiedni styl graficzny prostota gameplayu prostota user interface i menu tutorial! Wybór modelu finansowego: gry premium gry freemium mikropłatności

3 Produkcja gry Innowacyjność Jakość Prostota GameDay expo 2012 Częsty feedback od: innych osób ze studia agencji PR wydawców właścicieli platform osób z ulicy – najlepiej z różnych obszarów geograficznych / rynków docelowych Kolejne iteracje gry – tak często jak możliwe Wystarczająco dużo czasu na polishing!!

4 Nazwa gry krótka chwytliwa przedstawiająca tematykę gry GameDay expo 2012 Materiały marketingowe Ikona gry wyróżniająca się z tłumu prosta w koncepcji Video trailer najlepsze ujęcia z gry przedstawiający gameplay max. 1 minuta hasła reklamowe Screenshoty ciekawe, przedstawiające najlepsze miejsca gry Opis marketingowy zwięzły i chwytliwy Słowa kluczowe zoptymalizowane pod kątem wyszukiwania

5 PR - najważniejsze i najbardziej efektywne narzędzie promocji Wczesne informowanie o grze przed premierą video teaser szkice koncepcyjne screenshoty informacje o trybach, postaciach, światach, etc. Jeśli możliwe - współpraca z agencją marketingową z doświadczeniem na konkretnej platformie działającą na największych rynkach zbytu: UK, US GameDay expo 2012 PR i Marketing Marketing w przypadku gier Smartphone nie jest siłą napędową sprzedaży, lecz jeśli można warto zainwestować w: reklamy na najważniejszych portalach, np. Toucharcade, Pocketgamer, SlideToPlay zakup ruchu, np. Flurry, Tapjoy etc. W przypadkach gier na platformy zamknięte Sony, Microsoft, Nintendo powinien być przeznaczony budżet na marketing.

6 Promocja bezpośrednio w kanale sprzedaży kluczowa dla komercyjnego sukcesu Kilkukrotny wzrost sprzedaży Darmowy, często zakrojony na dużą skalę PR i marketing Utrzymywanie kontaktu z osobami odpowiedzialnymi za promocję Prezentowanie materiałów i wersji końcowej Informowanie o nowościach i planach studia GameDay expo 2012 Wsparcie kanału sprzedaży

7 Reklama urządzenie-urządzenie jest bardzo skuteczna Odpowiednio przygotowana i udostępniona w odpowiednim momencie wersja Lite Strategie cenowe: okresowe zmniejszanie cen = notyfikacja w wielu portalach okresowe, kilkudniowe darmowe promocje z użyciem FAAD, DailyAppDream i podobnych Częste publikowanie w kanałach społecznościowych – Facebook, Twitter, strona firmowa Uczestnictwo w największych forach internetowych Częste aktualizacje (nawet co 2 tygodnie) z darmową i płatną zawartością: nowe poziomy nowe tryby gry nowe postacie, światy etc. poprawki,sugestie o graczy GameDay expo 2012 Dodatkowa promocja

8 Wiele możliwości Potrzeba ukierunkowania i strategii Wybór odpowiednich kanałów ze względu na: rodzaj gry i grupy odbiorców kosztów produkcji i możliwości możliwej promocji gry w kanale sprzedaży potencjalnych zysków GameDay expo 2012 Cyfrowe kanały dystrybucji

9 ZALETY: Duża i aktywna grupa odbiorców: 335 mln urządzeń 25 mld pobranych aplikacji, $4 mld wygenerowanego przychodu statystyczny użytkownik pobiera 5 aplikacji na miesiąc średnio instalowane jest 80 aplikacji na urządzenie Stosunkowo tania i łatwa produkcja w porównaniu do większych platform Możliwość osiągnięcia dużych przychodów także w krótkim czasie Miesięczne cykle rozliczeniowe; natychmiastowy dostęp do dużej ilości danych WADY: Wysoce nasycony rynek – ponad 550 tys. dostępnych aplikacji Niedoskonałe mechanizmy wyszukiwania aplikacji Coraz większe wymagania klientów = wzrastające koszty produkcji GameDay expo 2012 Apple App Store

10 ZALETY: Szybko rosnąca grupa użytkowników – 850 tys. aktywacji każdego dnia Możliwość szybkiego przygotowania wersji iOS i dodatkowych wpływów ze sprzedaży Otwarta platforma – szybka droga od submisji do sprzedaży Możliwość sprzedaży z Polski (wreszcie!) Więcej miejsca niż w App Store dla wysokiej jakości aplikacji Miesięczne cykle rozliczeniowe; natychmiastowy dostęp do dużej ilości danych WADY: Słaba monetyzacja gier premium i mikropłatności Piractwo Fragmentacja urządzeń Inne kanały dystrybucji systemu Android: Amazon, LG App Store, Samsung App Store, dla gier Freemium: GetJar i dziesiątki mniejszych. GameDay expo 2012 Google Play, Android

11 ZALETY: Trzy platformy: PlayStation 3, PlayStation Vita, PlayStation Portable Stosunkowo niskie nasycenie rynku Duża grupa odbiorców – łącznie 140 mln Dystrybucja cyfrowa wolna od piractwa Gry Minis: stosunkowo niski koszt i dostępność na wszystkich platformach Możliwość uzyskania dobrych wyników sprzedaży WADY: Wysoka bariera wejścia Platforma zamknięta: akceptacja każdej gry przez Sony specjalistyczny, drogi sprzęt do produkcji – dev-kits dłuższy i bardziej skomplikowany proces produkcji i submisji GameDay expo 2012 PlayStation Network

12 ZALETY: Duży rynek zbytu Stosunkowo niski koszt przeniesienia gry z innych platform Koncentracja wokół kanału Steam Mała ilość ograniczeń sprzętowych Dostępność wielu silników i technologii WADY: Duży stopień piractwa Wielość konfiguracji Mała ilość tytułów mobilnych nadaje się do przeniesienia na PC Potrzeba akceptacji każdego tytułu przez Steam GameDay expo 2012 PC

13 ZALETY: Stosunkowo niskie nasycenie tytułami Duża grupa potencjalnych odbiorców – łącznie ponad 250 mln WADY: Słaba sprzedaż Słaba prezentacja produktów w sklepie cyfrowym Spadająca dynamika Wysokie koszty produkcji Trudny porting z innych platform Platforma zamknięta – konieczność zakupu sprzętu i akceptacji wszystkich tytułów GameDay expo 2012 Nintendo

14 TV 88 mln urządzeń na koniec 2012 Wydawcy specjalizujący się w tych platformach – łatwe SDK do implementacji Niezależny, kolejny kanał dystrybucji Cloud gaming Największe portale to Onlive i Gaikai Dostępność na wielu platformach (PC, Android, iOS, Mac) Bardzo łatwy porting z PC z użyciem SDK GameDay expo 2012 Inne kanały

15 Remigiusz Kościelny GameDay expo 2012 Dziękuje za uwagę!


Pobierz ppt "SUKCES CYFROWEJ DYSTRYBUCJI Remigiusz Kościelny Vivid Games S.A. GameDay expo 2012."

Podobne prezentacje


Reklamy Google