Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

SUKCES CYFROWEJ DYSTRYBUCJI Remigiusz Kościelny Vivid Games S.A. GameDay expo 2012.

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "SUKCES CYFROWEJ DYSTRYBUCJI Remigiusz Kościelny Vivid Games S.A. GameDay expo 2012."— Zapis prezentacji:

1 SUKCES CYFROWEJ DYSTRYBUCJI Remigiusz Kościelny Vivid Games S.A. GameDay expo 2012

2 Analiza najlepiej sprzedających się i ocenianych gier (aktualna i historyczna) Analiza rodzajów gier, grup docelowych, rynków zbytu Analiza platform GameDay expo 2012 Wybór gry Wybór gry: wnioski z analizy złota formuła? innowacyjne pomysły odpowiedni styl graficzny prostota gameplayu prostota user interface i menu tutorial! Wybór modelu finansowego: gry premium gry freemium mikropłatności

3 Produkcja gry Innowacyjność Jakość Prostota GameDay expo 2012 Częsty feedback od: innych osób ze studia agencji PR wydawców właścicieli platform osób z ulicy – najlepiej z różnych obszarów geograficznych / rynków docelowych Kolejne iteracje gry – tak często jak możliwe Wystarczająco dużo czasu na polishing!!

4 Nazwa gry krótka chwytliwa przedstawiająca tematykę gry GameDay expo 2012 Materiały marketingowe Ikona gry wyróżniająca się z tłumu prosta w koncepcji Video trailer najlepsze ujęcia z gry przedstawiający gameplay max. 1 minuta hasła reklamowe Screenshoty ciekawe, przedstawiające najlepsze miejsca gry Opis marketingowy zwięzły i chwytliwy Słowa kluczowe zoptymalizowane pod kątem wyszukiwania

5 PR - najważniejsze i najbardziej efektywne narzędzie promocji Wczesne informowanie o grze przed premierą video teaser szkice koncepcyjne screenshoty informacje o trybach, postaciach, światach, etc. Jeśli możliwe - współpraca z agencją marketingową z doświadczeniem na konkretnej platformie działającą na największych rynkach zbytu: UK, US GameDay expo 2012 PR i Marketing Marketing w przypadku gier Smartphone nie jest siłą napędową sprzedaży, lecz jeśli można warto zainwestować w: reklamy na najważniejszych portalach, np. Toucharcade, Pocketgamer, SlideToPlay zakup ruchu, np. Flurry, Tapjoy etc. W przypadkach gier na platformy zamknięte Sony, Microsoft, Nintendo powinien być przeznaczony budżet na marketing.

6 Promocja bezpośrednio w kanale sprzedaży kluczowa dla komercyjnego sukcesu Kilkukrotny wzrost sprzedaży Darmowy, często zakrojony na dużą skalę PR i marketing Utrzymywanie kontaktu z osobami odpowiedzialnymi za promocję Prezentowanie materiałów i wersji końcowej Informowanie o nowościach i planach studia GameDay expo 2012 Wsparcie kanału sprzedaży

7 Reklama urządzenie-urządzenie jest bardzo skuteczna Odpowiednio przygotowana i udostępniona w odpowiednim momencie wersja Lite Strategie cenowe: okresowe zmniejszanie cen = notyfikacja w wielu portalach okresowe, kilkudniowe darmowe promocje z użyciem FAAD, DailyAppDream i podobnych Częste publikowanie w kanałach społecznościowych – Facebook, Twitter, strona firmowa Uczestnictwo w największych forach internetowych Częste aktualizacje (nawet co 2 tygodnie) z darmową i płatną zawartością: nowe poziomy nowe tryby gry nowe postacie, światy etc. poprawki,sugestie o graczy GameDay expo 2012 Dodatkowa promocja

8 Wiele możliwości Potrzeba ukierunkowania i strategii Wybór odpowiednich kanałów ze względu na: rodzaj gry i grupy odbiorców kosztów produkcji i możliwości możliwej promocji gry w kanale sprzedaży potencjalnych zysków GameDay expo 2012 Cyfrowe kanały dystrybucji

9 ZALETY: Duża i aktywna grupa odbiorców: 335 mln urządzeń 25 mld pobranych aplikacji, $4 mld wygenerowanego przychodu statystyczny użytkownik pobiera 5 aplikacji na miesiąc średnio instalowane jest 80 aplikacji na urządzenie Stosunkowo tania i łatwa produkcja w porównaniu do większych platform Możliwość osiągnięcia dużych przychodów także w krótkim czasie Miesięczne cykle rozliczeniowe; natychmiastowy dostęp do dużej ilości danych WADY: Wysoce nasycony rynek – ponad 550 tys. dostępnych aplikacji Niedoskonałe mechanizmy wyszukiwania aplikacji Coraz większe wymagania klientów = wzrastające koszty produkcji GameDay expo 2012 Apple App Store

10 ZALETY: Szybko rosnąca grupa użytkowników – 850 tys. aktywacji każdego dnia Możliwość szybkiego przygotowania wersji iOS i dodatkowych wpływów ze sprzedaży Otwarta platforma – szybka droga od submisji do sprzedaży Możliwość sprzedaży z Polski (wreszcie!) Więcej miejsca niż w App Store dla wysokiej jakości aplikacji Miesięczne cykle rozliczeniowe; natychmiastowy dostęp do dużej ilości danych WADY: Słaba monetyzacja gier premium i mikropłatności Piractwo Fragmentacja urządzeń Inne kanały dystrybucji systemu Android: Amazon, LG App Store, Samsung App Store, dla gier Freemium: GetJar i dziesiątki mniejszych. GameDay expo 2012 Google Play, Android

11 ZALETY: Trzy platformy: PlayStation 3, PlayStation Vita, PlayStation Portable Stosunkowo niskie nasycenie rynku Duża grupa odbiorców – łącznie 140 mln Dystrybucja cyfrowa wolna od piractwa Gry Minis: stosunkowo niski koszt i dostępność na wszystkich platformach Możliwość uzyskania dobrych wyników sprzedaży WADY: Wysoka bariera wejścia Platforma zamknięta: akceptacja każdej gry przez Sony specjalistyczny, drogi sprzęt do produkcji – dev-kits dłuższy i bardziej skomplikowany proces produkcji i submisji GameDay expo 2012 PlayStation Network

12 ZALETY: Duży rynek zbytu Stosunkowo niski koszt przeniesienia gry z innych platform Koncentracja wokół kanału Steam Mała ilość ograniczeń sprzętowych Dostępność wielu silników i technologii WADY: Duży stopień piractwa Wielość konfiguracji Mała ilość tytułów mobilnych nadaje się do przeniesienia na PC Potrzeba akceptacji każdego tytułu przez Steam GameDay expo 2012 PC

13 ZALETY: Stosunkowo niskie nasycenie tytułami Duża grupa potencjalnych odbiorców – łącznie ponad 250 mln WADY: Słaba sprzedaż Słaba prezentacja produktów w sklepie cyfrowym Spadająca dynamika Wysokie koszty produkcji Trudny porting z innych platform Platforma zamknięta – konieczność zakupu sprzętu i akceptacji wszystkich tytułów GameDay expo 2012 Nintendo

14 TV 88 mln urządzeń na koniec 2012 Wydawcy specjalizujący się w tych platformach – łatwe SDK do implementacji Niezależny, kolejny kanał dystrybucji Cloud gaming Największe portale to Onlive i Gaikai Dostępność na wielu platformach (PC, Android, iOS, Mac) Bardzo łatwy porting z PC z użyciem SDK GameDay expo 2012 Inne kanały

15 Remigiusz Kościelny remigiusz.koscielny@vividgames.com GameDay expo 2012 Dziękuje za uwagę!


Pobierz ppt "SUKCES CYFROWEJ DYSTRYBUCJI Remigiusz Kościelny Vivid Games S.A. GameDay expo 2012."

Podobne prezentacje


Reklamy Google