Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

STREFY RUCHU USPOKOJONEGO I PIESZEGO W ŚRÓDMIEŚCIU KRAKOWA Andrzej RUDNICKI (Politechnika Krakowska) Andrzej KOLLBEK (GDDKiA.

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "STREFY RUCHU USPOKOJONEGO I PIESZEGO W ŚRÓDMIEŚCIU KRAKOWA Andrzej RUDNICKI (Politechnika Krakowska) Andrzej KOLLBEK (GDDKiA."— Zapis prezentacji:

1 STREFY RUCHU USPOKOJONEGO I PIESZEGO W ŚRÓDMIEŚCIU KRAKOWA Andrzej RUDNICKI (Politechnika Krakowska) Andrzej KOLLBEK (GDDKiA Kraków)

2 Zaczyn systemowych zmian organizacji ruchu w Śródmieściu Krakowa
Pozytywne efekty pierwszych wycinkowych decyzji (ul. Floriańska, Rynek) Istota rozwiązania uspokojenie ruchu: Forum „Quo Vadis Cracovia” (PKE,1981) Model i rozwiązania: konferencja PAN/SITK (1986) Dyskusje w gremiach politycznych i przedstawicielskich ( ) Decyzja RN M. Krakowa o wprowadzeniu ruchu uspokojonego i ograniczonego parkowania (1998)

3 Zaczyn systemowych zmian organizacji ruchu w Śródmieściu Krakowa
Pozytywne efekty pierwszych wycinkowych decyzji (ul. Floriańska, Rynek) Istota rozwiązania uspokojenie ruchu: Forum „Quo Vadis Cracovia” (PKE,1981) Model i rozwiązania: konferencja PAN/SITK (1986) Koncepcje i dyskusje w gremiach politycznych i przedstawicielskich ( ) Decyzja RN M. Krakowa o wprowadzeniu ruchu uspokojonego i ograniczonego parkowania (1988)

4 Podział Śródmieścia Krakowa na sektory dostępności
Stare miasto pozostała część śródmieścia Wisła koleje ulice główne i zbiorcze 5 – kierunki wjazdów i wyjazdów z sektorów

5 Model sektora obszaru o ruchu uspokojonym w Śródmieściu Krakowa

6 Koncepcja przekształcenia przekroju I obwodnicy Krakowa

7 Obecna organizacja ruchu w Śródmieściu Krakowa
Strefa A ruchu pieszego i rowerowego Strefa B ograniczonego ruchu samochodowego (mieszkańcy) Strefa C ograniczonego i płatnego parkowania

8 Podróże do centrum Krakowa (KBR 2003)
(+) Dojazd samochodem (służbowym bądź prywatnym) do innych niż Śródmieście dzielnic Krakowa: 31% Źródło: badanie preferencji

9 Efekty uspokojenia ruchu  redukcja liczby dojeżdżających samochodem do Starego Miasta

10 Efekty uspokojenia ruchu  redukcja poziomu hałasu (dB) w ulicach z ograniczeniami ruchu

11 Efekty uspokojenia ruchu  redukcja natężenia ruchu (poj
Efekty uspokojenia ruchu  redukcja natężenia ruchu (poj./godz) na ulicach promienistych

12 Efekty uspokojenia ruchu  redukcja natężenia ruchu (poj
Efekty uspokojenia ruchu  redukcja natężenia ruchu (poj./godz) na I obwodnicy

13 Efekty uspokojenia ruchu  wzrost natężenia ruchu (poj
Efekty uspokojenia ruchu  wzrost natężenia ruchu (poj./godz) na II obwodnicy

14

15

16

17

18

19

20

21 Koncepcja bazowa (założenia) do projektu zmian organizacji ruchu w Śródmieściu Krakowa
Strefa A ruchu pieszego i rowerowego Strefa B ograniczonego ruchu samochodowego (mieszkańcy) punkty kontroli wjazdu Strefa C – ograniczonego i płatnego parkowania

22 Zmiany w stosunku do koncepcji bazowej organizacji ruchu w centrum Krakowa  wynik modyfikacji
Strefa A ruchu pieszego i rowerowego Strefa B ograniczonego ruchu samochodowego (mieszkańcy) Zakaz ruchu

23 WNIOSKI Wdrażanie strefy ruchu pieszego oraz uspokojonego w Śródmieściu Krakowa  długotrwały proces (40 lat) Przełomowy krok (1988 r.) - utworzeniu trzech stref: ruchu pieszego, ruchu ograniczonego oraz ograniczonego postoju. Po modyfikacjach obowiązuje do dziś Istotne korzyści funkcjonalne i środowiskowe Polityka transportowa (1992, 2007) fundamentalne znaczenie dla podtrzymania i poszerzania rozwiązań ruchu uspokojonego i pieszego oraz promocji ruchu rowerowego

24 WNIOSKI Wdrażanie strefy ruchu pieszego oraz uspokojonego w Śródmieściu Krakowa  długotrwały proces (40 lat) Przełomowy krok (1988 r.) - utworzeniu trzech stref: ruchu pieszego, ruchu ograniczonego oraz ograniczonego postoju. Po modyfikacjach obowiązuje do dziś Istotne korzyści funkcjonalne i środowiskowe Polityka transportowa (1992, 2007) fundamentalne znaczenie dla podtrzymania i poszerzania rozwiązań ruchu uspokojonego i pieszego oraz promocji ruchu rowerowego

25 WNIOSKI Rozwiązania modelowe ruchu uspokojonego oraz pieszego w Śródmieściu Krakowa, w tym zasada podziału obszaru na sektory dostępności cenna inspiracja dla założeń dla w pełni kompletnego rozwiązania Opracowywana nowa organizacji ruchu w Śródmieściu wobec licznych sprzeciwów wypracowanie kompromisu W warunkach demokratycznego społeczeństwa pluralistycznego trudno uzyskać akceptację rozwiązań modelowych

26 WNIOSKI Rozwiązania modelowe ruchu uspokojonego oraz pieszego w Śródmieściu Krakowa, w tym zasada podziału obszaru na sektory dostępności cenna inspiracja dla założeń dla w pełni kompletnego rozwiązania Opracowywana nowa organizacji ruchu w Śródmieściu wobec licznych sprzeciwów wypracowanie kompromisu W warunkach demokratycznego społeczeństwa pluralistycznego trudno uzyskać akceptację radykalnych rozwiązań modelowych

27

28

29 Model sektora obszaru o ruchu uspokojonym w Śródmieściu Krakowa

30

31

32

33


Pobierz ppt "STREFY RUCHU USPOKOJONEGO I PIESZEGO W ŚRÓDMIEŚCIU KRAKOWA Andrzej RUDNICKI (Politechnika Krakowska) Andrzej KOLLBEK (GDDKiA."

Podobne prezentacje


Reklamy Google