Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Nowe Centrum Łodzi – Miasto czy węzeł autostradowy?

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "Nowe Centrum Łodzi – Miasto czy węzeł autostradowy?"— Zapis prezentacji:

1 Nowe Centrum Łodzi – Miasto czy węzeł autostradowy?

2 Co wiemy? 90 ha powierzchni 90 ha powierzchni 30 ha na działalność kulturalną 30 ha na działalność kulturalną 60 ha na działalność komercyjną 60 ha na działalność komercyjną 200 tys. pasażerów dziennie 200 tys. pasażerów dziennie 30 tys. mieszkań 30 tys. mieszkań ogromna powierzchnia biurowa ogromna powierzchnia biurowa SSS – 40 tys. m2 SSS – 40 tys. m2 SSK – 90 tys. m2 SSK – 90 tys. m2 CFK – 300 tys. m2 CFK – 300 tys. m2 Źródło: EC 1 Miasto Kultury

3 Co wiemy? 145 tys. m2 powierzchni biurowej (2009) 145 tys. m2 powierzchni biurowej (2009) 30,7% tej powierzchni to pustostany 30,7% tej powierzchni to pustostany w całym kraju w 2009 oddano 240 tys. m2 powierzchni biurowej w całym kraju w 2009 oddano 240 tys. m2 powierzchni biurowej 48 tys. m2 oddano w 2009 w Łodzi 48 tys. m2 oddano w 2009 w Łodzi Źródło: Colliers International Źródło: Colliers International

4 Co wiemy? 135 tys. mieszkań oddano do użytku w całej Polsce w roku tys. mieszkań oddano do użytku w całej Polsce w roku tys. spośród tych mieszkań to mieszkania developerskie 54 tys. spośród tych mieszkań to mieszkania developerskie w Łodzi oddano do użytku w roku mieszkania, z czego 1400 na sprzedaż lub wynajem w Łodzi oddano do użytku w roku mieszkania, z czego 1400 na sprzedaż lub wynajem Źródło: GUS, Łódzki Ośrodek Badań Regionalnych

5 Ilość pasażerów dziś Dworzec Łódź Fabryczna jest dworcem kategorii B Dworzec Łódź Fabryczna jest dworcem kategorii B od 1 do 2 mln pasażerów rocznie od 1 do 2 mln pasażerów rocznie maks. 5,5 tys. pasażerów dziennie maks. 5,5 tys. pasażerów dziennie po ponownym otwarciu dworca nie wszystkie dotychczas dojeżdżające tam pociągi wrócą na ten dworzec po ponownym otwarciu dworca nie wszystkie dotychczas dojeżdżające tam pociągi wrócą na ten dworzec nawet przy skierowaniu wszystkich pociągów (KDP, IC, TLK, Regio) nie osiągniemy liczby 200 tys. nawet przy skierowaniu wszystkich pociągów (KDP, IC, TLK, Regio) nie osiągniemy liczby 200 tys.

6 Koszty węzeł multimodalny przy dworcu Łódź Fabryczna – 365 mln 750 tys. węzeł multimodalny przy dworcu Łódź Fabryczna – 365 mln 750 tys. przebudowa węzła drogowego wokół dworca Łódź Fabryczna – 133 mln 566 tys. przebudowa węzła drogowego wokół dworca Łódź Fabryczna – 133 mln 566 tys. pozyskane dofinansowanie zewnętrzne: brak pozyskane dofinansowanie zewnętrzne: brak

7 Planowany układ drogowy pn-pd: Nowotargowa (2x2) Nowotargowa (2x2) Tramwajowa (tunel pod Węglową, 1x2) Tramwajowa (tunel pod Węglową, 1x2) Przędzalniana/Wierzbowa (1x2) Przędzalniana/Wierzbowa (1x2) Kopcińskiego (2x3) Kopcińskiego (2x3) Razem: 14 pasów ruchu

8 Planowany układ drogowy wsch-zach: Narutowicza (1x2) Narutowicza (1x2) Nowowęglowa/Składowa (2x2) Nowowęglowa/Składowa (2x2) Tuwima (1x2, 2x2 do Wierzbowej do Kopcińskiego)* Tuwima (1x2, 2x2 do Wierzbowej do Kopcińskiego)* Razem: 8 pasów ruchu * Docelowo 2x2 od Kilińskiego do Kopcińskiego

9

10

11

12 Pomysł na Tuwima/Struga konsultacje społeczne nt. infrastruktury drogowej i organizacji ruchu na ul. Tuwima/Struga (od Wólczańskiej do Kilińskiego) konsultacje społeczne nt. infrastruktury drogowej i organizacji ruchu na ul. Tuwima/Struga (od Wólczańskiej do Kilińskiego) przeprowadzone metodą warsztatową pomiędzy VI a X 2011 przeprowadzone metodą warsztatową pomiędzy VI a X 2011 mieszkańcy poznali 4 koncepcje ZDiT, opracowali 3 swoje i zagłosowali na najlepszą propozycję mieszkańcy poznali 4 koncepcje ZDiT, opracowali 3 swoje i zagłosowali na najlepszą propozycję

13 Wariant wybrany w głosowaniu Uspokojony ruch Uspokojony ruch Zwężenie pasa dla samochodów Zwężenie pasa dla samochodów Buspas z możliwością poruszania się po nim rowerzystów Buspas z możliwością poruszania się po nim rowerzystów Kontrapas rowerowy Kontrapas rowerowy Likwidacja parkowania przykrawężnikowego Likwidacja parkowania przykrawężnikowego Poszerzenie chodników Poszerzenie chodników Zachowanie kostki brukowej Zachowanie kostki brukowej

14

15 Planowany układ drogowy pn-pd (propozycja): Nowotargowa (1x2) Nowotargowa (1x2) Lindleya/Wodna (1x2) Lindleya/Wodna (1x2) Tramwajowa (1x2) Tramwajowa (1x2) Przędzalniana/Wierzbowa (1x2) Przędzalniana/Wierzbowa (1x2) Nowa/przebicie do Narutowicza (1x2) Nowa/przebicie do Narutowicza (1x2) Kopcinskiego (2x3) Kopcinskiego (2x3) Razem: 16 pasów ruchu

16 Planowany układ drogowy wsch-zach (propozycja): Narutowicza (1x2) Narutowicza (1x2) Nowowęglowa (1x2) Nowowęglowa (1x2) Nowowęglowa bis (południowa strona torów, 1x2) Nowowęglowa bis (południowa strona torów, 1x2) Tuwima (1x2) Tuwima (1x2) Razem: 8 pasów ruchu

17 Różnice brak uciążliwych barier urbanistycznych brak uciążliwych barier urbanistycznych mniejsze, łatwiejsze do zagospodarowania kwartały mniejsze, łatwiejsze do zagospodarowania kwartały miejska siatka ulic miejska siatka ulic łatwiejsza dostępność kwartałów łatwiejsza dostępność kwartałów brak szerokich arterii zachęcających do przejazdów międzydzielnicowych brak szerokich arterii zachęcających do przejazdów międzydzielnicowych większa ilość pasów ruchu pn-pd i taka sama wsch-zach bez konieczności budowy szerokich arterii większa ilość pasów ruchu pn-pd i taka sama wsch-zach bez konieczności budowy szerokich arterii

18

19 Dziękuję za uwagę.


Pobierz ppt "Nowe Centrum Łodzi – Miasto czy węzeł autostradowy?"

Podobne prezentacje


Reklamy Google