Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Ścieżki Rowerowe.

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "Ścieżki Rowerowe."— Zapis prezentacji:

1 Ścieżki Rowerowe

2 Według prawa o ruchu drogowym jest to droga lub jej
Droga rowerowa (droga dla rowerów, ścieżka rowerowa, trasa rowerowa) jest wydzielonym pasem terenu (ciągiem komunikacyjnym) przeznaczonym dla ruchu rowerowego. Według prawa o ruchu drogowym jest to droga lub jej część przeznaczona do ruchu rowerów, oznaczona odpowiednimi znakami drogowymi. Droga dla rowerów jest oddzielona od innych dróg lub jezdni tej samej drogi konstrukcyjnie lub za pomocą urządzeń bezpieczeństwa ruchu drogowego. Droga rowerowa (droga dla rowerów, ścieżka rowerowa, trasa rowerowa) jest wydzielonym pasem terenu (ciągiem komunikacyjnym) przeznaczonym dla ruchu rowerowego. Według prawa o ruchu drogowym jest to droga lub jej część przeznaczona do ruchu rowerów, oznaczona odpowiednimi znakami drogowymi. Droga dla rowerów jest oddzielona od innych dróg lub jezdni tej samej drogi konstrukcyjnie lub za pomocą urządzeń bezpieczeństwa ruchu drogowego.

3 Rodzaje Ścieżek Rowerowych

4 Będąca częścią drogi publicznej, obejmuje wydzielony pas
rowerowy po obu stronach jezdni lub rzadziej kontrapasy oraz wydzielone drogi rowerowe i ulice o ruchu uspokojonym.

5 Droga rowerowa będąca częścią wydzieloną z
dotychczasowego chodnika.

6 Ze względu na rodzaj Wyróżniamy :
samodzielna, w pasie drogowym b) samodzielna, niezależna od układu drogowego (np. w parku, nad rzeką) c) wydzielona z jezdni d) wydzielona z chodnika

7 Ze względu na kierunek wyróżniamy :
a) jednokierunkowe: prowadzone ulicą jednokierunkową w przeciwnym kierunku w stosunku do kierunku jazdy aut (kontrapas), b) dwie (o przeciwnych kierunkach jazdy) po przeciwległych stronach jezdni c) dwukierunkowe.

8 Wydzielanie ścieżek rowerowych ma bezsporny wpływ na bezpieczeństwo rowerzystów
W kolizji rower – samochód, rowerzysta zwykle ma małe szanse na wyjście z takiej kolizji bez uszczerbku na zdrowiu, utraty życia, kompletnego zniszczenia roweru. Odseparowanie lub chociaż wyznaczenie niezależnych pasów ruchu dla użytkowników aut i rowerów znacząco wpłynęło na poprawę bezpieczeństwa tych ostatnich.

9 Rozwój infrastruktury rowerowej w Polsce w ostatnich latach obok
aspektów bezpieczeństwa ma też bezpośredni wpływ na: rozwój ogólnie pojętego kolarstwa, promowanie zdrowego stylu życia, c) rozwój „małej turystyki”, pozytywny wpływ na środowisko naturalne (ekologia), usprawnianie komunikacji w dużych miastach poprzez organizowanie systemu wypożyczania rowerów VETURILO.

10 ZASADY BEZPIECZEŃSTWA
to, że poruszamy się po ścieżce (drodze) dla rowerów nie zwalnia nas od stosowania zasad: a) przepisów ruchu drogowego, sprawnego i odpowiednio wyposażonego roweru b) trzeźwości (alkohol, środki odurzające), c) ograniczonego zaufania, d) zdrowego rozsądku Poziom naszego bezpieczeństwa możemy też podnieść: a) używając kamizelek, emblematów i znaków odblaskowych b) używając kasków rowerowych

11 ŚCIEŻKI ROWEROWE W POKLSCE
Stan obecny to: • ok km wydzielonych ścieżek rowerowych • ok km znakowanych szlaków rowerowych

12 Szlak rowerowy po Gminie Konopnica
Długość szlaku: 30 km Trasa ma około 30 kilometrów długości a umożliwia przejazd z ul. Raszyńskiej w Lublinie do ul. Cienistej nad Zalewem Zemborzyckim.

13

14 Dziękujemy ZA obejrzenie Naszej Prezentacji. Natalia Majczak Adrian Podstawka


Pobierz ppt "Ścieżki Rowerowe."

Podobne prezentacje


Reklamy Google