Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

POLACY O SPRZEDAWANIU ALKOHOLU NIELETNIM WYNIKI BADAŃ ANKIETOWYCH Kampania Alkohol - nieletnim dostęp wzbroniony.

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "POLACY O SPRZEDAWANIU ALKOHOLU NIELETNIM WYNIKI BADAŃ ANKIETOWYCH Kampania Alkohol - nieletnim dostęp wzbroniony."— Zapis prezentacji:

1 POLACY O SPRZEDAWANIU ALKOHOLU NIELETNIM WYNIKI BADAŃ ANKIETOWYCH Kampania Alkohol - nieletnim dostęp wzbroniony

2 Podstawowe informacje o badaniu Nazwa projektu: Substancje psychoaktywne – postawy i zachowania Wykonawca: Pracownia Badań Społecznych w Sopocie Klient: Browary Polskie, Państwowa Agencja Rozwiązywania Problemów Alkoholowych Próba: reprezentatywna próba dorosłych Polaków Wielkość próby: 979 Data badania: 13 – 24 czerwca 2003 Prace terenowe: przeszkoleni ankieterzy PBS Analiza danych: SPSS, Excel

3 Czy obserwujemy sprzedaż alkoholu nieletnim? Obecność w ciągu 3 ostatnich miesięcy w miejscach sprzedaży alkoholu (sklep, lokal gastronomiczny) Podstawa Procentowania: ogół badanych, n=979 Styczność ze sprzedażą alkoholu nieletnim Podstawa Procentowania: deklarujący obecność w poszczególnych miejscach sprzedaży alkoholu n=849 n=369 n=840 os. odwiedzające miejsca sprzedaży alkoholu os. nie odwiedzające miejsc sprzedaży alkoholu

4 Czy podejmujemy interwencje, gdy alkohol sprzedawany jest nieletnim? Rodzaje podejmowanych interwencji Podstawa Procentowania: świadkowie sprzedaży alkoholu nieletnim, n=191 Podstawa Procentowania: ogół badanych, n=979 nie odwiedzam punktów sprzedaży alkoholu odwiedzam punkty sprzedaży alkoholu, ale nie zauważyłem sprzedaży alkoholu nieletnim świadkowie sprzedaży alkoholu nieletnim odwiedzam punkty sprzedaży alkoholu, ale nie pamiętam, czy niepełnoletnim sprzedawano alkohol

5 Czy sprzedawcy żądają okazania dowodu osobistego od młodo wyglądającego klienta? Podstawa Procentowania: ogół badanych, n=979 Żądanie okazania dowodu osobistego Podstawa Procentowania: odwiedzający punkty sprzedaży alkoholu, n=849 odwiedzający punkty sprzedaży alkoholu 87% nie odwiedzający 13% nie pamiętam

6 [1] – nie potępiam [2] – raczej nie potępiam [3] – raczej potępiam [4] – potępiam [5] – trudno powiedzieć PIWOWINO WÓDKA Jak oceniamy postępowanie osoby sprzedającej alkohol nieletnim?

7 [1] – zdecydowanie łatwo [2] – raczej łatwo [3] – raczej trudno [4] – zdecydowanie trudno [5] – trudno powiedzieć PIWOWINO WÓDKA Jak oceniamy dostępność alkoholu dla osób nieletnich w swoim miejscu zamieszkania?


Pobierz ppt "POLACY O SPRZEDAWANIU ALKOHOLU NIELETNIM WYNIKI BADAŃ ANKIETOWYCH Kampania Alkohol - nieletnim dostęp wzbroniony."

Podobne prezentacje


Reklamy Google