Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Społeczności w Internecie

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "Społeczności w Internecie"— Zapis prezentacji:

1 Społeczności w Internecie
Wyniki badania

2 Cel i metodologia badawcza
Cele badania: Zbadanie zjawiska Internetu 2.0, a w szeczgólności popularności serwisów społecznościowych i motywów korzystania z tego typu portali. Zbadanie aktywności Internautów w zakresie samodzielnego tworzenia treści w Internecie. Zbadanie świadomości zagrożeń z korzystania z serwisów społecznościowych związanych z udostępnianiem informacji na swój temat i postaw odnośnie tych zagrożeń.

3 Cel i metodologia badawcza
Rodzaj badania Niniejszy Raport przedstawia wyniki badania zrealizowanego za pomocą sondażu Capibus, przeprowadzonego przez Instytut MillwardBrown SMG/KRC na zamówienie firmy D-Link. Sondaż Capibus przeprowadza się za pomocą bezpośrednich wywiadów ankieterskich prowadzonych w domach respondentów, w oparciu o standardowy komputerowy kwestionariusz, z zastosowaniem metody CAPI (Computer Assisted Personal Interview). Badanie przeprowadzono w dniach maja 2008. Charakter próby ogólnopolska, losowo-kwotowa, imienna próba osób, reprezentatywna dla dorosłej (15-75 lat) populacji Polaków (~ tys. osób) wielkość próby N = 1001

4 Korzystanie z Internetu
Czy korzysta Pan(i) z Internetu? Podstawa – wszyscy respondenci N=1001

5 Korzystanie z serwisów społecznościowych
Czy zna Pan(i) choćby ze słyszenia wymienione na tej liście internetowe serwisy społecznościowe? Z którego z nich chociaż raz Pan(i) skorzystał(a) w ciągu ostatnich 6 miesięcy? Świadomość istnienia serwisów społecznościowych (na podstawie znajomości serwisów) Korzystanie z serwisów społecznościowych 31% wszystkich badanych = Podstawa – wszyscy respondenci N=1001 Podstawa – respondenci, którzy znają przynajmniej jeden serwis społecznościowy (wśród Internautów) N=396

6 Świadomość istnienia, korzystanie z serwisów społecznościowych i korzystanie z Internetu w podgrupach Czy korzysta Pan(i) z Internetu? Czy zna Pan(i) choćby ze słyszenia wymienione na tej liście internetowe serwisy społecznościowe? Z którego z nich chociaż raz Pan(i) skorzystał(a) w ciągu ostatnich 6 miesięcy?

7 Znajomość spontaniczna serwisów społecznościowych
Proszę wymienić znane Panu(i) choćby ze słyszenia internetowe serwisy społecznościowe.

8 Znajomość wspomagana serwisów społecznościowych
Czy zna Pan(i) choćby ze słyszenia wymienione na tej liście internetowe serwisy społecznościowe?

9 Korzystanie z serwisów społecznościowych
Z którego z serwisów skorzystał(a) Pan(i) chociaż raz w ciągu ostatnich 6 miesięcy?

10 Serwisy społecznościowe: znajomość i korzystanie; podsumowanie; wśród Polaków (wiek 15-75 lat)
Proszę wymienić znane Panu(i) choćby ze słyszenia internetowe serwisy społecznościowe? Czy zna Pan(i) choćby ze słyszenia wymienione na liście internetowe serwisy społecznościowe? Z którego z portali skorzystał(a) Pan(i) chociaż raz w ciągu ostatnich 6 miesięcy?

11 Serwisy społecznościowe: znajomość i korzystanie; podsumowanie; wśród Internautów
Proszę wymienić znane Panu(i) choćby ze słyszenia internetowe serwisy społecznościowe? Czy zna Pan(i) choćby ze słyszenia wymienione na liście internetowe serwisy społecznościowe? Z którego z portali skorzystał(a) Pan(i) chociaż raz w ciągu ostatnich 6 miesięcy?

12 Cel odwiedzania serwisów społecznościowych
W jakim celu odwiedza Pan(i) serwisy społecznościowe? Podstawa – osoby, które skorzystały z jakiegoś portalu społecznościowego w okresie ostatnich 6 m-cy N=307

13 Zainteresowanie informacjami umieszczanymi w Internecie
Które treści tworzone w Internecie są dla Pana(i) najciekawsze? Podstawa – respondenci, którzy korzystają z Internetu N=396

14 Samodzielne tworzenie treści w Internecie
Czy tworzy Pan(i) jakieś z wymienionych na liście treści w Internecie? Jak często tworzy Pan(i) tego typu treści w Internecie? Samodzielne tworzenie treści w Internecie Częstotliwość tworzenia treści w Internecie Podstawa – respondenci, którzy korzystają z Internetu N=396 Podstawa – respondenci, którzy tworzą treści w Internecie N=124

15 Rodzaj tworzonych treści w Internecie
Czy tworzy Pan(i) jakieś z wymienionych na liście treści w Internecie? Podstawa – respondenci, którzy korzystają z Internetu, N=396

16 Wykorzystanie przez osoby trzecie danych osobowych
Co sądzi Pan(i) na temat ewentualnego wykorzystania przez osoby trzecie podawanych przez Pana(ią) w takich serwisach danych osobowych? Podstawa: osoby, które skorzystały z dowolnego portalu społecznościowego w okresie ostatnich 6 m-cy N=307

17 Materiał prasowy przygotowany przez D-Link (Polska) Sp. z o.o.
Warunki publikacji: Rozpowszechniając wyniki badania należy podać nazwę projektu badawczego (D-Link Technology Trend) oraz wykonawcę (Millward Brown SMG/KRC) Osoby odpowiedzialne: D-Link: Mariusz Piaseczny, PR Menedżer Millward Brown: Kuba Antoszewski, PR Menedżer Fleishman-Hillard: Andrzej Jędrzejczak


Pobierz ppt "Społeczności w Internecie"

Podobne prezentacje


Reklamy Google