Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

PRZEBIEG PRAKTYKI REALIZOWANEJ W RAMACH PROJEKTU: KDU - rozwój umiejętności zawodowych nauczycieli wychowania przedszkolnego i edukacji wczesnoszkolnej.

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "PRZEBIEG PRAKTYKI REALIZOWANEJ W RAMACH PROJEKTU: KDU - rozwój umiejętności zawodowych nauczycieli wychowania przedszkolnego i edukacji wczesnoszkolnej."— Zapis prezentacji:

1 PRZEBIEG PRAKTYKI REALIZOWANEJ W RAMACH PROJEKTU: KDU - rozwój umiejętności zawodowych nauczycieli wychowania przedszkolnego i edukacji wczesnoszkolnej JOLANTA CIOŁCZYK Przedszkole Miejskie Nr12 w Sosnowcu

2 Mój kontakt z programem miał miejsce na konferencji zorganizowanej przez WOM w Katowicach a następnie brałam udział w szkoleniu prowadzonym przez trenera mgr Elżbietę Kordos w ramach projektu KLUCZ DO UCZENIA SIĘ – szkolenie dla nauczycieli na przełomie kwietnia - czerwca 2012r. Dzięki zajęciom z trenerem mogłam nie tylko zapoznać się z programem, poznać zasady prowadzenia zajęć z dziećmi ale również w praktyczny sposób wykorzystać wiedzę i otrzymane materiały. Podczas szkolenia miałam okazję otrzymać bardzo dużo rad i sugestii organizacyjnych do wprowadzania programu w pracy z dziećmi.

3 PRZEBIEG PRAKTYKI zajęcia w grupie 4,5 - latków Praktyki rozpoczęłam we wrześniu 2012r. a zakończyłam 48 sesję w grudniu 2012r. Zajęcia planuję prowadzić do końca roku szkolnego, bo doceniam jak wiele dają moim wychowankom. Z przyczyn organizacyjnych dokonałyśmy z koleżankami podziału i ja zajęłam się wprowadzeniem modułu KONSTUKCJE

4 Przedszkole otrzymało wspaniałe pomoce do realizacji programu, ale oprócz wyposażenia modułowego do realizacji poszczególnych sesji musiałam zgromadzić szereg pomocy są to: Pojemniki z podpisami i etykietami poszczególnych klocków znajdujące się w uporządkowanych szafkach Koszyczki i tacki na klocki do zajęć dla dzieci, Koperty foliowe, klipsy, okulary inspektora Różnego rodzaju zabawki, maskotki itp. które są zróżnicowane wielkością Samochody różnej wielkości Sylweta Boba, pacynki i kukiełki Kartki papieru wraz z rysunkami i planami

5 Nasze pudła i tacki

6

7 Poznajemy rodzinę klocków

8 Nasze wymyślone budowle

9 Budujemy drogi

10 Za ogrodzeniem

11 1.Wszystkie dzieci chętnie uczestniczyły w zajęciach, czerpały z nich wiele radości 2.Zauważyłam, że najchętniej w moich zajęciach brali udział chłopcy szczególnie wśród czterolatków. 3.Dzieci z niecierpliwością czekają na kolejne zajęcia, ale niezwykle dużo inicjatywy, pomysłowości i umiejętności komunikowania się miedzy sobą wykazują podczas zabaw według ich pomysłów, które następowały po każdej zakończonej sesji. 4.Moduł KONSTRUKCJE pozwolił na rozwój ich wyobraźni, koncentracji, uwagi i spostrzegawczości. 5.Trudne nazewnictwo klocków czasami zostaje zastąpione wymyślonymi przez dzieci nazwami np. zamiast mały graniastosłup o podstawie trójkąta mówią mały trójkąt 6.Cała grupa doskonale sobie radzi z porządkowaniem klocków do odpowiednich, wyznaczonych i opisanych pojemników Efekty pracy modułem KONSTRUKCJE

12 WNIOSKI I.Wspieram rozwój dziecka wykorzystując wszystkie jego możliwości. II.Najlepsze efekty otrzymać można w małej kilkuosobowej grupie. III.Należy zadbać o to, aby klocki i pomoce do określonych sesji były umieszczone w odpowiednio oznaczonych pojemnikach. IV.Przeprowadzone sesje nie wymagały szczególnych modyfikacji czy zmian.


Pobierz ppt "PRZEBIEG PRAKTYKI REALIZOWANEJ W RAMACH PROJEKTU: KDU - rozwój umiejętności zawodowych nauczycieli wychowania przedszkolnego i edukacji wczesnoszkolnej."

Podobne prezentacje


Reklamy Google