Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Technik organizacji usług gastronomicznych. Perspektywy Na rynku jest coraz więcej pracy dla specjalistów od żywienia. Chętniej spożywamy gotowe dania,

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "Technik organizacji usług gastronomicznych. Perspektywy Na rynku jest coraz więcej pracy dla specjalistów od żywienia. Chętniej spożywamy gotowe dania,"— Zapis prezentacji:

1 Technik organizacji usług gastronomicznych

2 Perspektywy Na rynku jest coraz więcej pracy dla specjalistów od żywienia. Chętniej spożywamy gotowe dania, a organizację przyjęć oddajemy w ręce fachowców. Zdrowe odżywianie jest modne. Coraz więcej ludzi chce mieć zgrabną sylwetkę i cieszyć się dobrym zdrowiem.

3 Przydatne zdolności umiejętność organizacji pracy własnej lub zespołu, dobra pamięć, łatwość nawiązywania kontaktów, wysoka kultura osobista i miła aparycja.

4 Wymagania zawodowe bardzo dobry stan zdrowia, akceptowanie usługowego charakteru pracy, pełna sprawność fizyczna, pozytywne nastawienie do ludzi, samodzielność, odpowiedzialność, spostrzegawczość i podzielność uwagi.

5 Co robi technik organizacji usług gastronomicznych? organizuje i obsługuje przyjęcia okolicznościowe oraz imprezy w zakładach gastronomicznych, planuje produkcje potraw i ustala ich asortyment, organizuje usługi cateringowe, przygotowuje oferty, promuje i reklamuje usługi gastronomiczne, dokonuje rozliczeń usług gastronomicznych, prowadzi własną placówkę gastronomiczną.

6 Przykładowe przedmioty zawodowe: Ekonomika i organizacja gastronomii Rachunkowość i finanse w gastronomii Marketing w gastronomii Zasady żywienia Technologia gastronomiczna Obsługa konsumenta Technika pracy biurowej Podstawy psychologii

7 Zajęcia w szkolnych pracowniach: Szkoła kształcąca w zawodzie technik organizacji usług gastronomicznych powinna posiadać pracownie: technologii gastronomicznej, obsługi konsumenta, podstaw żywienia, komputerową.

8 Modułowy program nauczania dla zawodu technik organizacji usług gastronomicznych zawiera jeden moduł ogólnozawodowy Podstawy działalności usługowej i pięć modułów zawodowych: Podstawy gastronomii i żywienia Technologia gastronomiczna Obsługa konsumenta Usługi gastronomiczne Praktyka zawodowa

9 Cele kształcenia - 1 Podstawy działalności usługowej Uczeń powinien umieć: rozpoznawać potrzeby i oczekiwania klienta, komunikować się z klientem, postępować zgodnie z przyjętymi systemami wartości etycznych, korzystać z aktów prawnych, stosować przepisy dotyczące ochrony konsumenta, stosować jakościowe normy świadczenia usług, oceniać jakość usług, planować działania marketingowe.

10 Cele kształcenia – 2 Podstawy gastronomii i żywienia Uczeń powinien umieć: dokonywać jakościowej oceny surowców i półproduktów, określać warunki przechowywania surowców, półproduktów i potraw, stosować zasady racjonalnego żywienia, projektować jadłospisy dla różnych grup ludności, przestrzegać przepisów sanitarno- epidemiologicznych.

11 Cele kształcenia - 3 Technologia gastronomiczna Uczeń powinien umieć: oceniać jakość surowców i potraw, określać warunki przechowywania surowców, półproduktów i potraw, korzystać z receptur podczas sporządzania potraw, określać wpływ procesów technologicznych na jakość potraw, dobierać podręczny sprzęt gastronomiczny do produkcji potraw, charakteryzować maszyny i urządzenia stosowane w procesie produkcji, sporządzać podstawowy asortyment potraw, charakteryzować zasady żywienia dietetycznego.

12 Cele kształcenia - 4 Obsługa konsumenta Uczeń powinien umieć: charakteryzować rodzaje usług gastronomicznych, planować aranżację wnętrza oraz wyposażenie sal konsumenckich, stosować różne techniki obsługi konsumentów, podawania potraw, sporządzania i podawania napojów, stosować maszyny i urządzenia oraz drobny sprzęt gastronomiczny.

13 Cele kształcenia - 5 Organizowanie obsługi konsumentów Uczeń powinien umieć: zaplanować wystrój i wyposażenie sal konsumenckich, scharakteryzować rodzaje kart menu, przygotować sale konsumenckie na przyjęcie gości, dobrać i ułożyć sprzęt do obsługi konsumenta, dobrać bieliznę stołową do wielkości i kształtu stołu, złożyć serwety płócienne i uformować papierowe, zastosować różne techniki przenoszenia zastawy stołowej, przygotować stoły do podawania potraw, wykonać dekorację stołu konsumenckiego,

14 Cele kształcenia - 6 Usługi gastronomiczne Uczeń powinien umieć: planować i organizować obsługę przyjęć okolicznościowych oraz imprez, organizować usługi cateringowe, przyjmować i rejestrować zlecenia na usługi gastronomiczne, określić zasady kalkulacji cen w zakładzie gastronomicznym i firmie cateringowej, rozliczać koszty usług gastronomicznych, planować działalność gospodarczą w zakresie usług gastronomicznych.

15 Miejsca pracy Absolwent może być zatrudniony w: zakładach gastronomicznych, firmach cateringowych, obiektach hotelowych, pensjonatach, domach wczasowych, jednostkach gospodarczych prowadzących działalność gastronomiczną. lub prowadzić działalność gospodarczą w zakresie usług gastronomicznych.

16 Zawody pokrewne technik technologii żywności technik żywienia i gospodarstwa domowego, kucharz, piekarz, kelner.

17 Co dalej? Kształcenie wyższe Studia na kierunku technologia żywności i żywienie człowieka, dietetyka, towaroznawstwo.

18 Zawód z przyszłością Zawód z przyszłością Nic nie wskazuje na to, abyśmy mieli przestać jeść!!!

19 Dziękujemy za uwagę Mariola Kozak Lucyna Sandacz


Pobierz ppt "Technik organizacji usług gastronomicznych. Perspektywy Na rynku jest coraz więcej pracy dla specjalistów od żywienia. Chętniej spożywamy gotowe dania,"

Podobne prezentacje


Reklamy Google