Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Main colour palette 12 44 132 255 153 0 180 195 225 0 130 80 107 207 237 178 181 180 Secondary colour palette 255 205 171 81 83 82 211 224 202 210 212.

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "Main colour palette 12 44 132 255 153 0 180 195 225 0 130 80 107 207 237 178 181 180 Secondary colour palette 255 205 171 81 83 82 211 224 202 210 212."— Zapis prezentacji:

1 Main colour palette Secondary colour palette Map colours FillLine 13 sierpnia 2008 r. ASBISC Enterprises PLC Konferencja prasowa Siarhei Kostevitch, Dyrektor Generalny Marios Christou, Dyrektor Finansowy Costas Tziamalis, Dyrektor IR

2 Main colour palette Secondary colour palette Map colours FillLine Strona 1 2/28/2014 7:23 PM IBD\ING\War O\P\X Uwaga Niniejsza prezentacja zawiera stwierdzenia dotyczące przyszłości. Rzeczywiste wyniki mogą w istotny sposób odbiegać od przewidywanych ze względu na pewne czynniki ryzyka i niepewność, w tym ogólną sytuację ekonomiczną na rynkach, na których ASBIS prowadzi działalność, jak również ze względu na inne czynniki ryzyka, o których mowa w raportach i sprawozdaniach Spółki. Zobacz rozdział Czynniki ryzyka w prospekcie.

3 Main colour palette Secondary colour palette Map colours FillLine Strona 2 2/28/2014 7:23 PM IBD\ING\War O\P\X Informacje o spółce i rynku

4 Main colour palette Secondary colour palette Map colours FillLine Strona 3 2/28/2014 7:23 PM IBD\ING\War O\P\X Przedstawiamy ASBIS Wiodący dystrybutor sprzętu IT na rynkach Europy, Bliskiego Wschodu i Afryki Szczególnie silna obecność w krajach byłego Związku Radzieckiego (ponad 40% sprzedaży) i Europy Środkowo-Wschodniej (34% sprzedaży) Założona w 1992 r. w Mińsku, z siedzibą w Limassol (Cypr) od 1995 r. Dystrybutor pierwszego wyboru dla globalnych dostawców z branży Czołowy (od 1 do 3 miejsca), preferowany regionalny partner dystrybucyjny dla Intela, AMD, Seagate, Samsunga, Microsoft Szeroka oferta produktów i komponentów IT, dystrybuowany na zasadzie jednego sklepu Silna pozycja w sprzedaży laptopów, komputerów osobistych i serwerów Rosnący udział własnych marek, produktów o wyższej marży oraz akcesoriów sprzedawanych pod markami Prestigio oraz Canyon Sieć dystrybucyjna fizycznie istniejąca w 25 krajach Dotarcie do klientów w 70 krajach dzięki wyjątkowemu rozwiązaniu dystrybucji internetowej B2B, na które przypada ponad 50% wartości sprzedaży Doświadczony zespół managerski oraz ścisła kontrola operacyjna i finansowa

5 Main colour palette Secondary colour palette Map colours FillLine Strona 4 2/28/2014 7:23 PM IBD\ING\War O\P\X Droga rozwoju Stworzenie własnych marek Canyon i Prestigio Utworzenie platformy IT4Profit Prywatna oferta akcji o wartości 10 mln USD dla inwestorów instytucjonalnych Spółka ASBIS zawiązana na Cyprze Centralna przeniesiona do Limassol (Cypr) Agresywna ekspansja w regionie Europy Środkowo- Wschodniej Umowa dystrybucyjna z Intelem Wprowadzenie strategii w segmencie laptopów Umowa dystrybucyjna z AMD Wejście na giełdę AIM w październiku 2006 Przychody ze sprzedaży przekraczają poziom 1 mld USD Wejście na GPW Umowa dystrybucyjna z firmami Toshiba i Dell Spółka powstaje w Mińsku (Białoruś) Umowa dystrybucyjna z Seagate Ośrodek dystrybucji w Amsterdamie CAGR = 25.5%

6 Main colour palette Secondary colour palette Map colours FillLine Strona 5 2/28/2014 7:23 PM IBD\ING\War O\P\X Źródła przewagi strategicznej Szeroki zasięg geograficzny w Europie Środkowo-Wschodniej i obecność lokalna Silna obecność lokalna Grupy w wielu krajach odróżnia ją od wielu międzynarodowych konkurentów Niższe koszty transportu i egzekucji należności, spójne podejście do marketingu Rosnąca skala działalności i bezpieczeństwo dzięki dywersyfikacji rynków Doświadczony zespół menadżerski, znajomość lokalnych rynków Kluczowi menadżerowie pracują w Grupie od wielu lat Działalnością regionalną kierują doświadczeni lokalni menadżerowie o dogłębnej znajomości krajowego rynku Przychody ze sprzedaży w 2007 r. wyniosły 1,4 mld USD, sprzedaż w ok. 70 krajach, działalność operacyjna w 23 krajach Autoryzowany dystrybutor dzięki skali i zasięgowi działalności – wymierne korzyści handlowe Masa krytyczna Dostawcy gwarantują ochronę przed zmianami cen i niską rotacją towarów Korzystne warunki umów zapewniają ochronę przed spadkiem cen lub niską rotacją towarów Ważniejsi konkurenci krajowi kupują zwykle na wolnym rynku Podejście typu jeden sklep Kompleksowe rozwiązania dla producentów i integratorów w segmentach serwerów, laptopów i desktopów

7 Main colour palette Secondary colour palette Map colours FillLine Strona 6 2/28/2014 7:23 PM IBD\ING\War O\P\X Wyniki operacyjne

8 Main colour palette Secondary colour palette Map colours FillLine Strona 7 2/28/2014 7:23 PM IBD\ING\War O\P\X Sprzedaż w skrócie Główne linie produktoweCzynniki wzrostu wartości Produkty pod marką własną Sprzedaż i dystrybucja: 1) komponentów IT* 2) marek własnych (Canyon, Prestigio) 3) oprogramowania (Microsoft) 4) produktów dla użytkowników końcowych (Dell, Toshiba) * Komponenty IT produkcji wiodących światowych wytwórców jak Intel, AMD, Seagate, Hitachi, itp. Dwie własne marki: Canyon i Prestigio 1) Innowacyjne i aspiracyjne produkty wiodących wytwórców ODM/OEM z Dalekiego Wschodu 2) Wykorzystanie istniejącej sieci dystrybucji na całym świecie 3) Lokalne wsparcie techniczne 4) Rosnący udział w sprzedaży z 5.,8% w 2005 r. do 7,4 % w 2007 r. 5) Wyższe marże 6) Wykorzystanie silnej pozycji w segmencie komponentów Wzrost organiczny Efekt skali dzięki postępującej automatyzacji Naturalne zabezpieczenia i wysokie bezpieczeństwo finansowe dzięki prowadzeniu działalności na wielu rynkach Działalność operacyjna na rynkach o potencjale rozwoju wyższym niż w Europie Zachodniej: 1) niższa penetracja IT 2) dogłębna znajomość rynków krajowych 3) dążenie do osiągnięcia pozycji dostawcy pierwszego wyboru 4) rosnący udział w rynku

9 Main colour palette Secondary colour palette Map colours FillLine Strona 8 2/28/2014 7:23 PM IBD\ING\War O\P\X Sieć dystrybucji Cztery ośrodki dystrybucji: Praga, Amsterdam, Helsinki, Dubaj 33 lokalne magazyny w 25 krajach System uzupełniania zapasów JIT Zespół 331 pracowników sprzedaży i marketingu we wszystkich krajach prowadzonej działalności operacyjnej Lokalne wsparcie techniczne Ballinloough Amsterdam Bratislava Casablanca Algiers Tunis Vilnlus Ljubljana Zagreb Istanbul Warsaw Minsk Sofia Moscow Kiev Bucharest Limassol Alma-Aty Prague Belgrade Tallinn Kosice Budapest Cairo Dubai Hong Kong Ośrodki dystrybucji Helsinki Riga Sarajevo

10 Main colour palette Secondary colour palette Map colours FillLine Strona 9 2/28/2014 7:23 PM IBD\ING\War O\P\X Wyniki finansowe

11 Main colour palette Secondary colour palette Map colours FillLine Strona 10 2/28/2014 7:23 PM IBD\ING\War O\P\X Podstawowe dane finansowe Marże (%)Podstawowe dane finansowe (mln USD) ,000 1,200 1,400

12 Main colour palette Secondary colour palette Map colours FillLine Strona 11 2/28/2014 7:23 PM IBD\ING\War O\P\X Wyniki finansowe, I poł Przychody i zysk netto, I poł Podstawowe dane za I poł 2008 r. 1)Wzrost przychodów o 30,5% do tys. USD z tys. USD w I poł r. 2)Wzrost zysku brutto o 74,1% do tys. USD z tys. USD w I poł r. 3)Wzrost marży brutto do 5,9% z 4,4% w I poł r.. 4)Wzrost EBITDA o 125,5% do tys. USD z tys. USD w I poł r. 5)Marża EBITDA na poziomie 2,1% w porównaniu z 1,2% w I poł r. 6)Wzrost zysku netto po opodatkowaniu o 130,7% do tys. USD z tys. USD w I poł r. 7)Zysk na akcję niemal dwa razy wyższy: 0,1311 USD w porównaniu z 0,0660 USD w I poł r. CAGR = 30.51% CAGR = %

13 Main colour palette Secondary colour palette Map colours FillLine Strona 12 2/28/2014 7:23 PM IBD\ING\War O\P\X Struktura przychodów Struktura przychodów wg grup produktów, I poł 2008 i 2007 Geograficzna struktura przychodów (%), I poł i 2007 Geograficzna struktura przychodów, II kw i 2007Struktura przychodów wg grup produktów, II kw i 2007

14 Main colour palette Secondary colour palette Map colours FillLine Strona 13 2/28/2014 7:23 PM IBD\ING\War O\P\X Struktura przychodów Geograficzna struktura przychodów (%), I poł i 2007Geograficzna struktura przychodów (%), II kw i 2007

15 Main colour palette Secondary colour palette Map colours FillLine Strona 14 2/28/2014 7:23 PM IBD\ING\War O\P\X Perspektywy rozwoju

16 Main colour palette Secondary colour palette Map colours FillLine Strona 15 2/28/2014 7:23 PM IBD\ING\War O\P\X Charakterystyka rynku Przewidywane podwojenie penetracji PC-tów na rynkach wschodzących do 2012 r. (Gartner). Szybki rozwój penetracji prenośnych PC-tów na rynkach zachodnich i rynkach wschodzących (np. wg. Gartnera w 2003 r. penetracja PC-tów prywatnych w Europie Zachodniej wynosiła 42,3%, a w 2011 r. ma osiągnąć 88,1%). Szybszy wzrost sektora IT na rynkach wschodzących wynika z: -szybszego wzrostu gospodarczego -historycznie niższych nakładów na produkty IT w stosunku do PKB -mniejszej liczby posiadanych komputerów -rosnącego poziomu korzystania z internetu. W 2010 r. przewidywany wzrost sektora dystrybucji produktów IT w Europie Środkowo- Wschodniej osiągnie poziom 14,0% CAGR (pod względem wielkości) i 13,6% (pod względem wartości); liczba sprzedawanych komputerów wyniesie 24,7 mln rocznie, a ich wartość 21,7 mld USD. Na rynkach wschodzących ważna jest obecność lokalna. Produkty IT coraz bardziej dostępne, krótszy czas użytkowania. Sprzedaż PC w Europie Środkowo-Wsch. (mld USD) CAGR = 13.6% Źródło: IDC Źródło: Gartner 205 PC/1000 osób w Europie Wsch., 110 PC/1000 osób na Bliskim Wsch. i w Afryce w 2011 r. Wzrost przychodów w euro na rynkach wschodzących i dojrzałych

17 Main colour palette Secondary colour palette Map colours FillLine Strona 16 2/28/2014 7:23 PM IBD\ING\War O\P\X Charakterystyka rynku Rozwój mobilności Wydatki na IT w regionie EMEA Źródło: Microsoft Rynki wschodzące w regionie EMEA

18 Main colour palette Secondary colour palette Map colours FillLine Strona 17 2/28/2014 7:23 PM IBD\ING\War O\P\X Najbliższe plany Dalszy szybki rozwój działalności na Bliskim Wschodzie: -rozważane jest założenie nowej spółki zależnej w Królestwie Arabii Saudyjskiej w efekcie podpisania umowy z Toshiba, na mocy której Spółka została głównym dystrybutorem Toshiba w tym kraju -wykorzystanie niedawno rozpoczętej działalności w Turcji i nabytego magazynu w Emiratach Arabskich w celu wzmocnienia obecności w regionie. Dalsze wykorzystanie szybkiego wzrostu rynku rosyjskiego, gotowość do zmian Wypracowanie dodatnich wyników z zaangażowania na Łotwie i w Bośni i Hercegowinie. Poprawa wydajności operacyjnej – budowa magazynu i powierzchni biurowych w Koszycach na Słowacji po udanym zakończeniu projektu biurowo-magazynowego w Bratysławie Dobre perspektywy rozwoju rynku komputerów przenośnych mogą pozytywnie wpłynąć na wyniki Spółki, która w IV kwartale 2007 r. zawarła umowy z Toshiba i Dell.

19 Main colour palette Secondary colour palette Map colours FillLine Strona 18 2/28/2014 7:23 PM IBD\ING\War O\P\X Dodatkowe informacje

20 Main colour palette Secondary colour palette Map colours FillLine Strona 19 2/28/2014 7:23 PM IBD\ING\War O\P\X Constantinos Tziamalis tel: fax: mail: Daniel Kordel tel: mob: mob (PL): mail: Relacje Inwestorskie Grupy ASBIS

21 Main colour palette Secondary colour palette Map colours FillLine Strona 20 2/28/2014 7:23 PM IBD\ING\War O\P\X Załączniki

22 Main colour palette Secondary colour palette Map colours FillLine Strona 21 2/28/2014 7:23 PM IBD\ING\War O\P\X Rachunek wyników Note: Data have been subject to rounding adjustments, therefore the sum of the numbers in a column may not conform exactly to the total figure given for that column

23 Main colour palette Secondary colour palette Map colours FillLine Strona 22 2/28/2014 7:23 PM IBD\ING\War O\P\X Bilans Note: Data have been subject to rounding adjustments, therefore the sum of the numbers in a column may not conform exactly to the total figure given for that column

24 Main colour palette Secondary colour palette Map colours FillLine Strona 23 2/28/2014 7:23 PM IBD\ING\War O\P\X Struktura akcjonariatu NazwaLiczba akcjiUdział w kapitaleLiczba głosówUdział w łącznej liczbie głosów KS Holdings Ltd25,676, %25,676, % Maizuri Enterprises Ltd4,800, %4,800, % Alpha Ventures S.A.3,200, %3,200, % Sangita Enterprises Ltd 2,800, %2,800, % W wolnym obrocie*19,023, %19,023, % Razem55,500, %55,500, % *Udziałowcy posiadający ponad 1% akcji podlegający zobowiązaniu do zachowania akcji do 30 października 2008 r. zostali wykazani w pozycji W wolnym obrocie. Około 15% akcji w wolnym obrocie podlega zobowiązaniu. Łączny udział akcji w wolnym obrocie na 31 grudnia 2007 r. wynosił ok. 20%.


Pobierz ppt "Main colour palette 12 44 132 255 153 0 180 195 225 0 130 80 107 207 237 178 181 180 Secondary colour palette 255 205 171 81 83 82 211 224 202 210 212."

Podobne prezentacje


Reklamy Google