Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

CSR JAKO NARZĘDZIE BUDOWANIA POZYTYWNEGO WIZERUNKU PRZEDSIĘBIORSTWA 1 Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "CSR JAKO NARZĘDZIE BUDOWANIA POZYTYWNEGO WIZERUNKU PRZEDSIĘBIORSTWA 1 Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego."— Zapis prezentacji:

1 CSR JAKO NARZĘDZIE BUDOWANIA POZYTYWNEGO WIZERUNKU PRZEDSIĘBIORSTWA 1 Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego CSR jako narzędzie budowania pozytywnego wizerunku przedsiębiorstwa Koordynatorzy Merytoryczni Konferencji: Związek Pracodawców Business Centre Club, Akademia Rozwoju Filantropii w Polsce, Forum Związków Zawodowych

2 CSR JAKO NARZĘDZIE BUDOWANIA POZYTYWNEGO WIZERUNKU PRZEDSIĘBIORSTWA 2 Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Co o społecznej odpowiedzialności firm sądzą dziś polscy konsumenci, przedsiębiorcy i pracownicy? WYNIKI BADAŃ

3 CSR JAKO NARZĘDZIE BUDOWANIA POZYTYWNEGO WIZERUNKU PRZEDSIĘBIORSTWA 3 Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Społeczna odpowiedzialność biznesu (CSR) to sposób zarządzania firmą, który dobrowolnie łączy dążenie do osiągania celów ekonomicznych z dbałością o zrównoważony rozwój ekologiczny i społeczny

4 CSR JAKO NARZĘDZIE BUDOWANIA POZYTYWNEGO WIZERUNKU PRZEDSIĘBIORSTWA 4 Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Co Kowalski sądzi o odpowiedzialnych firmach? Wyniki badania na reprezentatywnej próbie Polaków (n=1000), zrealizowanego w dniach stycznia 2009r.

5 CSR JAKO NARZĘDZIE BUDOWANIA POZYTYWNEGO WIZERUNKU PRZEDSIĘBIORSTWA 5 Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Odpowiedzialna firma = zadowolony pracownik zaufanie klienta dobry wizerunek

6 CSR JAKO NARZĘDZIE BUDOWANIA POZYTYWNEGO WIZERUNKU PRZEDSIĘBIORSTWA 6 Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Cechy firmy odpowiedzialnej: Oferowanie dobrej jakości produktów i usług Dobre traktowanie pracowników Postępowanie zgodnie z prawem Uczciwe płacenie podatków ZACHODNIOPOMORSKIE POLSKA PROCENT ODPOWIEDZI

7 CSR JAKO NARZĘDZIE BUDOWANIA POZYTYWNEGO WIZERUNKU PRZEDSIĘBIORSTWA 7 Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Odpowiedzialność względem pracowników Motywacyjny system wynagrodzeń Rozwój zawodowy Program ochrony zdrowia Przejrzyste kryteria awansu ZACHODNIOPOMORSKIE POLSKA PROCENT ODPOWIEDZI

8 CSR JAKO NARZĘDZIE BUDOWANIA POZYTYWNEGO WIZERUNKU PRZEDSIĘBIORSTWA 8 Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Odpowiedzialność się opłaca! zdaniem 82% mieszkańców województwa zachodniopomorskiego

9 CSR JAKO NARZĘDZIE BUDOWANIA POZYTYWNEGO WIZERUNKU PRZEDSIĘBIORSTWA 9 Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Dlaczego odpowiedzialność się opłaca? Zwiększa sprzedaż Poprawia wizerunek Media dobrze piszą o firmie Przyciąga najlepszych pracowników ZACHODNIOPOMORSKIE POLSKA PROCENT ODPOWIEDZI

10 CSR JAKO NARZĘDZIE BUDOWANIA POZYTYWNEGO WIZERUNKU PRZEDSIĘBIORSTWA 10 Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Nie kupię, jeśli firma: Łamie prawa człowieka Jest nieuczciwa wobec klientów Nie przestrzega norm jakości Zanieczyszcza środowisko naturalne ZACHODNIOPOMORSKIE POLSKA PROCENT ODPOWIEDZI

11 CSR JAKO NARZĘDZIE BUDOWANIA POZYTYWNEGO WIZERUNKU PRZEDSIĘBIORSTWA 11 Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Kupując zwracam uwagę na: Jakość Informację o tym, że produkt jest przyjazny dla środowiska Uprzejmość i kompetencje sprzedawcy ZACHODNIOPOMORSKIE POLSKA PROCENT ODPOWIEDZI

12 CSR JAKO NARZĘDZIE BUDOWANIA POZYTYWNEGO WIZERUNKU PRZEDSIĘBIORSTWA 12 Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Komunikowanie o odpowiedzialności 88% Polaków twierdzi, że firmy powinny komunikować o swojej odpowiedzialności

13 CSR JAKO NARZĘDZIE BUDOWANIA POZYTYWNEGO WIZERUNKU PRZEDSIĘBIORSTWA 13 Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Wiarygodne źródła informacji Media Pracownicy firmy Nagrody i wyróżnienia ZACHODNIOPOMORSKIE POLSKA PROCENT ODPOWIEDZI

14 CSR JAKO NARZĘDZIE BUDOWANIA POZYTYWNEGO WIZERUNKU PRZEDSIĘBIORSTWA 14 Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego O odpowiedzialności firm dowiaduję się: Z telewizji Z prasy Z radia ZACHODNIOPOMORSKIEPOLSKA PROCENT ODPOWIEDZI

15 CSR JAKO NARZĘDZIE BUDOWANIA POZYTYWNEGO WIZERUNKU PRZEDSIĘBIORSTWA 15 Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Opinie przedsiębiorców o CSR Wyniki badania jakościowego w grupie przedsiębiorców zrealizowanego w dniach stycznia 2009r.

16 CSR JAKO NARZĘDZIE BUDOWANIA POZYTYWNEGO WIZERUNKU PRZEDSIĘBIORSTWA 16 Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Odpowiedzialna firma, czyli: Rynek Miejsce pracy Społeczność lokalna Środowisko naturalne

17 CSR JAKO NARZĘDZIE BUDOWANIA POZYTYWNEGO WIZERUNKU PRZEDSIĘBIORSTWA 17 Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Motywacje do odpowiedzialnego prowadzenia firmy Przewaga konkurencyjna i możliwość zwiększenia zysków Prestiż, reputacja, wizerunek Zadowolenie, lojalność i dobra jakość pracy pracowników

18 CSR JAKO NARZĘDZIE BUDOWANIA POZYTYWNEGO WIZERUNKU PRZEDSIĘBIORSTWA 18 Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Czynniki zachęcające do CSR WEWNĘTRZNEZEWNĘTRZNE Inicjatywy pracowników Korzyści finansowe Regulacje fiskalne Regulacje UE Trendy światowe Regulacje branżowe Inicjatywy instytucji społecznych i samorządowych

19 CSR JAKO NARZĘDZIE BUDOWANIA POZYTYWNEGO WIZERUNKU PRZEDSIĘBIORSTWA 19 Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Czynniki zniechęcające do CSR WEWNĘTRZNEZEWNĘTRZNE Brak wiedzy i pomysłów Obawa, że takie działania są tylko dla dużych Obawa przez brakiem akceptacji ze strony pracowników Polityka fiskalna Ograniczenia ustawowo- -prawne Brak nacisków rynkowych

20 CSR JAKO NARZĘDZIE BUDOWANIA POZYTYWNEGO WIZERUNKU PRZEDSIĘBIORSTWA 20 Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Przekaz informacji: Działania samej firmy (PR) Media Beneficjenci

21 CSR JAKO NARZĘDZIE BUDOWANIA POZYTYWNEGO WIZERUNKU PRZEDSIĘBIORSTWA 21 Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Wskazówki dla firm początkujących Przekonanie zarządu Wplecenie działań CSR w cele biznesowe Powiązanie działań CSR z misją firmy Przyjrzenie się swoim dotychczasowym działaniom z punktu widzenia CSR Pokazywanie korzyści

22 CSR JAKO NARZĘDZIE BUDOWANIA POZYTYWNEGO WIZERUNKU PRZEDSIĘBIORSTWA 22 Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Wskazówki dla firm początkujących Poszukiwanie działań niskokosztowych Aprobata i zaangażowanie pracowników Identyfikacja grup szczególnie istotnych dla firmy i skierowanie do nich działań Transparentność działań

23 CSR JAKO NARZĘDZIE BUDOWANIA POZYTYWNEGO WIZERUNKU PRZEDSIĘBIORSTWA 23 Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Dziękujemy za uwagę!


Pobierz ppt "CSR JAKO NARZĘDZIE BUDOWANIA POZYTYWNEGO WIZERUNKU PRZEDSIĘBIORSTWA 1 Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego."

Podobne prezentacje


Reklamy Google