Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

II Festiwal Promocji Warmii i Mazur 29-30 marca 2012 Elbląg, Ratusz Staromiejski MAZURY ZA PÓŁ CENY PRZYKŁADEM WSPOŁPRACY SIECI LOKALNEJ Magdalena Roehrig-

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "II Festiwal Promocji Warmii i Mazur 29-30 marca 2012 Elbląg, Ratusz Staromiejski MAZURY ZA PÓŁ CENY PRZYKŁADEM WSPOŁPRACY SIECI LOKALNEJ Magdalena Roehrig-"— Zapis prezentacji:

1 II Festiwal Promocji Warmii i Mazur marca 2012 Elbląg, Ratusz Staromiejski MAZURY ZA PÓŁ CENY PRZYKŁADEM WSPOŁPRACY SIECI LOKALNEJ Magdalena Roehrig- Prezes LOT MP

2 KRÓTKO O NAS… Lokalna Organizacja Turystyczna Mazury Południowe to stowarzyszenie, które działa od 2008, a naszym głównym celem jest promocja regionu Mazur Południowych. Członkowie LOT MP: Jednostki Samorządowe: Starostwo Powiatowe w Piszu i 4 Gminy- Biała Piska, Orzysz, Piszu i Ruciane-Nida Przedsiębiorcy branży turystycznej (31 członków) Magdalena Roehrig- Prezes LOT MP

3 Nasze główne działania: Wydajemy materiały promocyjne naszego regionu Pozyskujemy fundusze europejskie na działania związane z branżą turystyczną Organizujemy i uczestniczymy w targach krajowych i zagranicznych Organizujemy imprezy promocyjne Magdalena Roehrig- Prezes LOT MP

4 JEST POMYSŁ, JEST DZIAŁANIE Pomysłodawcą realizacji akcji Mazury za pół ceny jest Starosta Powiatu Piskiego w Piszu. Podmioty zaangażowane w akcję: LOT MP Starostwo Powiatowe w Piszu Gminy: Biała Piska, Orzysz, Pisz i Ruciane-Nida Powiatowy Urząd Pracy w Piszu Patronat medialny Tygodnik Piski Magdalena Roehrig- Prezes LOT MP

5 ETAPY AKCJI: Wspólne konferencje, w których uczestniczyli: przedstawiciele władz samorządowych, przedsiębiorcy branży turystycznej, animatorzy turystyki Wspólnie wypracowano założenia akcji: termin trwania akcji ( ), regulamin akcji i zasady uczestnictwa oraz kategorie ofert za pół ceny: Magdalena Roehrig- Prezes LOT MP

6 Obiekty noclegowe Obiekty gastronomiczne Atrakcje turystyczne, historyczne, przyrodnicze Atrakcje sportowe Kultura i rozrywka Dla duszy i dla ciała Dla dzieci i młodzieży Nauka i edukacja Budownictwo i architektura

7 DZIAŁANIA PROMOCYJNE 1. STRONA INTERNETOWA 2. REKLAMA W INTERNECIE 3. MEDIA 4. BANERY 5. MAPA ATRAKCJI TURYSTYCZNYCH Magdalena Roehrig- Prezes LOT MP

8 1. Strona Magdalena Roehrig- Prezes LOT MP

9 Banery flash na stronach www: portali turystycznych jednostek samorządowych, organizacji pozarządowych, CIT –ów uczestników akcji Portale społecznościowe facebook artykuły na stronach www: Onet.pl, pisz.naszemiasto.pl, wyborcza.biz.pl, turystyka.wp.pl, mazury.com.pl, tvn24.pl Pozycjonowanie strony w trakcie akcji ok tys. wejść na stronę miesięcznie 2. Reklama w Internecie Magdalena Roehrig- Prezes LOT MP

10 3. Media TVP Olsztyn Radio RMF Polskie Radio Olsztyn Lokalna prasa Tygodnik Piski Magdalena Roehrig- Prezes LOT MP

11 4. Banery Banery umieszczone zostały w strategicznych miejscach naszych miast jako wizytówka akcji. Magdalena Roehrig- Prezes LOT MP

12 5. Mapa atrakcji turystycznych Na mapie naszego regionu będą zaznaczone obiekty turystyczne, a w szczególności atrakcje zimowe z odniesieniem do akcji Mazury za pół ceny. Mapa jako materiał promocyjny zabierana będzie na targi turystyczne. Najbliższe targi to Targi LATO 2012 w Warszawie. Magdalena Roehrig- Prezes LOT MP

13 ANALIZA SWOT MOCNE STRONY - Duże zainteresowanie przedsiębiorców i mediów akcją - Innowacyjność akcji na terenie Mazur Południowych - Sprawna koordynacja przedsięwzięcia - Dobra współpraca podmiotów zainteresowanych akcją -Dobrze opracowana strona internetowa akcji pod względem funkcjonalności i informacji -Brak konkurencji z innych regionów SŁABE STRONY - Krótki termin przygotowań realizacji (około 1 miesiąca) - Krótki termin na przygotowanie kampanii promocyjnej - Niski budżet do dyspozycji - Brak możliwości przygotowania kampanii na większą skalę - Na Mazurach Południowych dominuje sezon letni, do którego turysta się przyzwyczaił Magdalena Roehrig- Prezes LOT MP

14 SZANSE - Cykliczność akcji - Wzrost zainteresowania przedsiębiorców i turystów akcją - Wypozycjonowana strona internetowa akcji - Dłuższy czas na przygotowanie kampanii promocyjnej - Przyzwyczajenie turystów do okresu zimowego -Większa świadomość korzyści z przedsięwzięcia wśród przedsiębiorców ZAGROŻENIA - Pojawienie się konkurencji w postaci podobnych akcji w innych regionach Polski - Niski poziom świadomości korzyści płynących z akcji wśród przedsiębiorców - Zmiana założeń dotyczących akcji - Brak wystarczających środków budżetowych na promocję i realizację akcji Magdalena Roehrig- Prezes LOT MP

15 PODSUMOWANIE W akcji brało udział 61 wszystkich podmiotów, z czego 103 to zgłoszone oferty. Z badań przeprowadzonych (ankieta) wynika, że średnio na każdy obiekt skorzystało 5 turystów lub lokalnych mieszkańców. Zdaniem ankietowanych akcja za Mazury pół ceny jest dobrym pomysłem na promocję regionu. Elementy kampanii promocyjnej przedsiębiorcy uważają za bardzo dobre w szczególności strona i reklama internetowa. Każdy z podmiotów deklaruję chęć uczestnictwa w kolejnym takim przedsięwzięciu. Magdalena Roehrig- Prezes LOT MP

16 Planujemy cyklicznie organizować akcję w okresie zimowym. Strona będzie funkcjonować przez cały czas, oferując Państwu oferty promocyjne.www.mazuryzapolceny.pl Magdalena Roehrig- Prezes LOT MP

17 DZIĘKUJEMY ZA UWAGĘ! Magdalena Roehrig- Prezes LOT MP


Pobierz ppt "II Festiwal Promocji Warmii i Mazur 29-30 marca 2012 Elbląg, Ratusz Staromiejski MAZURY ZA PÓŁ CENY PRZYKŁADEM WSPOŁPRACY SIECI LOKALNEJ Magdalena Roehrig-"

Podobne prezentacje


Reklamy Google