Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Kampania poprawy wizerunku wilków wśród lokalnej ludności Bieszczad Nie wywołuj wilka z lasu Zbigniew Cichoń

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "Kampania poprawy wizerunku wilków wśród lokalnej ludności Bieszczad Nie wywołuj wilka z lasu Zbigniew Cichoń"— Zapis prezentacji:

1 Kampania poprawy wizerunku wilków wśród lokalnej ludności Bieszczad Nie wywołuj wilka z lasu Zbigniew Cichoń

2 Agenda Analiza sytuacji (zarys problemu) Analiza sytuacji (zarys problemu) Cele kampanii Cele kampanii Identyfikacja i analiza grupy docelowej Identyfikacja i analiza grupy docelowej Strategia działania Strategia działania Podsumowanie (Final speech) Podsumowanie (Final speech)

3 Analiza sytuacji zły wizerunek wilka zagrożenie dla ludzi straty hodowców zagrożenie dla zwierzyny płowej nieprzychylność prasy procesy wychowawcze Analiza sytuacji

4 Cel generalny Poprawa wizerunku wilków wśród lokalnej społeczności Bieszczad Cele kampanii

5 Cele składowe Akceptacja i chęć pokojowego współistnienia Wzrost świadomości i wiedzy Zmiana nastawienia mediów Zaufanie społeczne do ośrodków badań Tematyka wilka jako element edukacyjny Zaufanie do nieszkodliwych metod odstraszania Świadomość w tematyce odszkodowań Wilk elementem promocji regionu Cele kampanii

6 Identyfikacja grupy docelowej Społeczność regionu Bieszczad: Społeczność regionu Bieszczad: Hodowcy i właściciele inwentarzy Hodowcy i właściciele inwentarzy Osoby poszkodowane przez wilki Osoby poszkodowane przez wilki Młodzież w wieku szkolnym Młodzież w wieku szkolnym Lokalni dziennikarze Lokalni dziennikarze Przeciwnicy i zwolennicy odstrzału Przeciwnicy i zwolennicy odstrzału Władze lokalne Władze lokalne Naukowcy z lokalnych ośrodków badań Naukowcy z lokalnych ośrodków badań Identyfikacja

7 Obszar działania Identyfikacja

8 Analiza grupy docelowej 143 tys. osób 143 tys. osób 62% to ludność wiejska 62% to ludność wiejska Struktura wiekowa: Struktura wiekowa: Analiza grupy

9 Struktura wiekowa grupy docelowej Analiza grupy

10 Analiza grupy docelowej 143 tys. osób 143 tys. osób 62% to ludność wiejska 62% to ludność wiejska Struktura wiekowa: Struktura wiekowa: Analiza grupy Wskaźnik bezrobocia 16,7% Średnie wynagrodzenie 2212 zł relatywnie młoda

11 Strategia działania Podstawowe założenia: Podstawowe założenia: Brak fanatyzmu ekologicznego Brak fanatyzmu ekologicznego Racjonalne wyważanie racji Racjonalne wyważanie racji Strategia działania

12 Narzędzia strategii Konkurs wiedzy Atrakcje turystyczne Posągi wilków Imprezy plenerowe Programy kompleksowe Materiały promocyjne Media relations Szkolenia Wystawy fotograficzneZajęcia dla najmłodszych Konferencje, debatyStrony internetowe Strategia działania

13 Badania socjologiczne Strategia działania Nastawienie ludzi do wilków Przyczyny negatywnego postrzegania Poziom poczucia zagrożenia Poziom poparcia dla radykalnych rozwiązań Oczekiwania wobec władz Wrażenie sprawowania opieki

14 Program opieki nad poszkodowanymi Sprawowanie pieczy nad poszkodowanymi Sprawowanie pieczy nad poszkodowanymi Doradztwo w zakresie odstraszania wilków Doradztwo w zakresie odstraszania wilków Ułatwianie uzyskania odszkodowania Ułatwianie uzyskania odszkodowania Wyposażanie hodowców Wyposażanie hodowców Współpraca z naukowcami Współpraca z naukowcami Strategia działania

15 Media relations Rzecznik prasowy wilków Rzecznik prasowy wilków Dostarczanie obiektywnych informacji Dostarczanie obiektywnych informacji Monitoring mediów Monitoring mediów Debata publiczna Debata publiczna Strategia działania

16 Edukacja młodzieży szkolnej Strategia działania Nawiązanie kontaktu z nauczycielami Lekcje dla młodzieży Przeszkolenie nauczycieli Konkurs wiedzy dla młodzieży

17 Posągi wilków Strategia działania 1. Posągi na szczytach gór i w miejscach strategicznych 2. Pozytywne kojarzenie postaci wilka 4. Podążaj za wilkiem. Wilk wskaże Ci drogę. 3. Widokówki i zdjęcia z posągami 5. Wilcze szlaki

18 Dzień ochrony inwentarza Impreza plenerowa Impreza plenerowa Instruowanie hodowców Instruowanie hodowców Atrakcje, gry i zabawy, zawody, konkursy Atrakcje, gry i zabawy, zawody, konkursy Nie taki wilk straszny jak go malują Nie taki wilk straszny jak go malują Wizytacja Ministra Środowiska Wizytacja Ministra Środowiska Koncert zespołów powiązanych z wilkami Koncert zespołów powiązanych z wilkami Podkreślanie konieczności pokojowego współistnienia Podkreślanie konieczności pokojowego współistnienia Strategia działania

19 Pozostałe działania: Współpraca z biurami turystycznymi Schronisko Wilczówka Edukacja przedszkolaków Wystawa fotograficzna Akcja informacyjna Strategia działania

20 Final speech

21 Dziękuję Podsumowanie


Pobierz ppt "Kampania poprawy wizerunku wilków wśród lokalnej ludności Bieszczad Nie wywołuj wilka z lasu Zbigniew Cichoń"

Podobne prezentacje


Reklamy Google