Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Prezentacja inwestorska

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "Prezentacja inwestorska"— Zapis prezentacji:

1 Prezentacja inwestorska
W ofercie Cos brakuje, kolory powinny być bardziej nasycone, zielony to PSL= zboża, uwypuklić przetwórstwo, data Tematy poruszone w prezentacji: co robi spółka, oferta, struktura właścicielska, historia, proces technologiczny, SWOT, wolumeny sprzedąży w rozbiciu na asortymenty, struktura sprzedaży na UA wg kanałów dystrybucji i struktura wg asortymentu, struktura sprzedaży zagranica wg krajów. Plan inwestycyjny, dywidenda – zarząd spółki będzie wnioskował o wypłatę 20% dywidendy za 2013 rok (planowany zysk - 2,6 mln EUR) wyniki planu inwestycyjnego .Dane finansowe; historia i prognozy, rentowności , podkreślenie stabilności przychodów i zysku, niezaleznie od warunków pogodowych i zbiorów. Rynek, trendy, konkurencja, Spółka musi podkreślic ceche przetwórstwa i gotowego produktu a nie prostej produkcji rolniczej

2 Opis Spółki Plany . Średnie, dynamiczne przedsiębiorstwo
przetwórstwa spożywczego, Lokalny lider produkcji kasz w ekonomicznej grupie cenowej. Udział w rynku ukraińskim wynosi około 8%. Sprzedaż do 3670 sklepów Ponad 20% eksportu Zatrudnienie 350 osób Marka handlowa OLIMP. Zysk netto za 2011 wg MSR wyniósł 2,2 mln EUR ( z różnicami kursowymi) Plany Spółka planuje pozyskać do 112,4 tyś. EUR z przeznaczeniem na instalacje linii wysokomarżowych wyrobów: płatki, bulgur, karmy dla zwierząt. Oferta Private Placement I kwartał 2013 roku. .

3 Strategia . 300 tyś. EUR 377 tyś. EUR 135 tyś. EUR 100 tyś. EUR
zwiększene udziału w średnim segmencie cenowym produkcja towarów wysokomarżowych: płatki, bulgur, zwiększenie eksportu do 50% Inwestycje powinny być wprowadzone do eksploatacji do końca 2013 Produkcja płatków z różnych surowców 300 tyś. EUR Zakup maszyn do produkcji nowych asortymentów 6 wg zapotrzebowania geograficznego, m.in. bulgur, i kukurydzy o zawartości 1% tłuszczu 377 tyś. EUR Zakup fotoseparatorów1 szt. o mocy 2,5-3,5 t\h; Zakup maszyn do frakcjonowania ziarna 2 szt. Modernizacja maszyn aspiracyjnych, zakup wag 135 tyś. EUR 100 tyś. EUR Budowa i eksploatacja linii mieszanek karm dla zwierząt Cel Działalnie Kwota inwestycji (tys. EUR) 1 produkcja płatków z różnych surowców 1  piktogram 2 Zakup maszyn do produkcji. bulgur, kasze kukurydziane z zawartością tłuszczu 1% 900+ piktogram 3 Zakup fotoseparatorów Zakup maszyn do frakcjonowania ziarna 350+ piktogram 4 Produkcja mieszanek karm Budowa i eksploatacja linii mieszanek karm dla zwierząt 800+ piktogram 5 Rozszerzenie terytorium sprzedaży piktogram R A Z E M 3 600 Źródłem finansowania inwestycję 3,6 mln EUR są środki ze sprzedaży akcji i zysk przyszłych okresów 72 % i środki własne 28% w kwocie 1 mln EUR . 250 tyś. EUR Otwarcie oddziałów (Donieck i Dniepropietrowsk) lub zakup dystrybutorów . Razem: tyś. EUR Źródłem finansowania inwestycji 1,162 mln EUR są środki ze sprzedaży akcji i zysk przyszłych okresów 10% i środki własne 90% w kwocie 1 049,6 tyś. EUR.

4 Cereal Planet PLC Cyprus
Struktura Celem zbudowania obecnej struktury było polaczenie w jednym podmiocie praw własności wszystkich członków Grupy Cereal Planet. Z kolei powodem rejestracji Cereal Planet PLC było stworzenie podmiotu, zgodnie z prawem UE i umożliwienie wyjścia na rynek kapitałowy UE. Cereal Planet PLC Cyprus Spółka holdingowa obejmująca 100% akcji Cereal Ukraine LLC data zał. 2012 100% 100% 100% Cereal Ukraine LLC Sielhozkorm LLC Olimp LLC Spółka holdingowa obejmująca udziały firm na Ukrainie, data zał. 2012 Dzierżawa mocy produkcyjnych, data zakupu. 2008 Produkcja, pakowanie i dystrybucja, data zał. 1998 . 100% APF Ranok Sprzedaż hurtowa, eksport, data zał. 1998

5 Historia Spółek 1995 – Powstanie prywatnej firmy Ranok, zajmującej się przerobem grochu i kasz na zewnętrznych mocach produkcyjnych. 1998 – Założenie Olimp LLC, posiadającej zakłady z 7 liniami do pakowania kasz. 2005 – ACP «Ranok» rozpoczęcie eksportu kasz 2008 – Zakup dużego zakładu produkcyjnego Sielhozkorm. 2009 – Początek tworzenia grupy ,,Ranok i Olimp,, 2012 – Utworzenie spółki holdingowej na Ukrainie, Cereal Ukraine LLC. i Cereal Planet PLC na Cyprze 1995 – Powstanie prywatnej firmy Ranok, zajmującej się przerobem grochu i kasz na zewnętrznych mocach produkcyjnych. 1998 – Założenie Olimp LLC, posiadającej zakłady z 7 liniami do pakowania kasz. 2005 – ACP «Ranok» rozpoczęcie eksportu ziarna i kasz. 2008 – Zakup dużego zakładu produkcyjnego w Biełokołodeziansku. 2009 – Połączenie firm Ranok LLC i Olimp LLC. 2012 – Utworzenie spółki holdingowej na Ukrainie, Cereal Ukraine LLC. I, Cereal Planet PLC na Cyprze. . Mężczyźni, którzy na śniadanie spożywają płatki są w 19% mniej zagrożeni wysokim nadciśnieniem niż inni - taki wniosek wypłynął z konferencji American Heart Association w Atlancie.

6 Kadra Kierownicza Właścicielami jest 5 osób ob. Ukrainy, każdy z nich zajmuje się określonym obszarem działalności , w tym najbardziej kluczowe role należą do: Vlasenko Anatolii – Prezes Cereal Planet PLC 15 lat doświadczenia menadżerskiego w sektorze rolnym na Ukrainie Współzałożyciel firmy „Ranok” Kierował zakupem i uruchomieniem zakładu produkcyjnego Sielhozkorm. Inicjator połączenia firm Ranok i Olimp Dobruskin Igor – Dyrektor ds. Sprzedaży i Dystrybucji 20 lat doświadczenia w branży spożywczej na kierowniczych stanowiskach Stworzył biznesowy model sprzedaży w Cereal Planet Kieruje stworzeniem nowych marek oraz rozpoczął współpracę z sieciami hipermarketów Witamina D, zawarta w ziarnach, pomaga kościom zdrowo rosnąć i zachować siłę, może również zmniejszyć szanse na zachorowania. Ale większość ludzi nie spożywa dziennego rekomendowanego zapotrzebowania (RDA) na witaminy z pożywienia. .

7 Lokalizacja i sprzedaż
Główna siedziba i moce produkcyjne oddziały Sieci handlowe z którymi spółka współpracuje: ATB Merket punktów sprzedaży Eko Market -180 punktów Grupa Fozz, w tym Silpo i Fora - ponad supermarketów, Brusnica - 86 punktów sprzedaży .

8 Proces technologiczny produkcji
Rysunek jak przebiega produkcja samochód –elewator-podajniki-maszyny-worki-palety – gotowe produkty .

9 SWOT . STRENGHTS Znana marka OLIMP i dobra opinia u klientów
Znacząca i stabilna pozycja na rynku produktów segmentów ekonomicznych, Zdolność konkurowania, i wprowadzania nowych produktów, Znaczący eksport, Bogaty asortyment produktów, Doświadczona kadra kierownicza WEAKNESSES Brak sieci sprzedaży w całym kraju, Brak silnej pozycji na rynku produktów średniej kategorii cenowej Ograniczona rentowność w oparciu o produkty standardowe i wyłączne oparcie na segmencie ekonomicznym Brak linii do przetwórstwa produktów wysokomarżowych Pasywny marketing OPPORTUNITIES zwiększenie udziałów w rynku produktów średniej kategorii, pojawienie sie nowych klientów Poszerzenie sieci sprzedaży na cały kraj, Dywersyfikacja produktów Możliwość wdrożenia linii produkcyjnej do wyrobów wysokomarżowych Nowe rynki eksportowe, przy eksporcie konkurencji nie stanowią drobni gracze THREATS Długoletni urodzaj wpływa negatywnie na marże produktów, powodując spadek wartości ich cen. Konsolidacja sieci sklepów, która wpływa na zmniejszenie marż, Wzrost sprzedaży substytutów, zmiana gustów konsumentów Zmniejszenie rynku tradycyjnych kasz Walka marek, wzrost znaczenia marek sieci. „Wszyscy znamy to powiedzenie, że śniadanie jest najważniejszym posiłkiem w ciągu dnia. Jednak to stwierdzenie, w porówniu do morza innych, ma potwierdzenie wśród lekarzy i specjalistów. Wyjaśnienie jest proste! Rodzaje produktów jedzonych na śniadanie są zdrowsze i bardziej nasycone w składniki odżywcze niż inne pokarmy, które spożywamy w ciągu dnia.” Dr Carrie Ruxton Dietetyk .

10 Mapa aktywności .

11 Produkcja i prognoza . w mln EUR Prognoza na 2013
„Na pewno bardziej przewidywalne w okresie kryzysu są spółki, które działają na obszarach dóbr pierwszej potrzeby. To są na przykład obszary żywności czy zdrowia, gdzie niezależnie od tego czy jest kryzys, czy nie, konsumpcja pozostaje na podobnym poziomie” Rafał Bator, Partner w Enterprise Investors . Produkcja i prognoza w mln EUR Prognoza na 2013 Wykonanie na Przychody 27,7 36% Zysk netto 1,0 65% .

12 RZiS . RZiS (w tyś. €) HISTORYCZNY 2008 2009 ∆ 09/08 2010 ∆ 10/09 2011
∆ 11/10 2012 ∆ 12/11 Przychody 20 541,97 14 360,54 -30,09% 21 633,32 50,64% 27 649,83 27,81% 29 506,00 6,71% Koszt sprzedaży 17 616,76 12 074,28 -31,46% 18 617,66 54,19% 22 164,58 19,05% 24 988,00 12,74% Koszty administracyjne - 270,74 576,00 112,75% Koszty dystrybucji 2 177,65 2 808,00 28,95% Koszty finansowe 319,16 481,00 50,71% Zysk przed opodatkowaniem 864,36 2 429,73 181,10% 632,00 -73,99% Tax 365,68 262,00 -28,35% Zysk netto (bez różnic kursowych) 375,78 178,15 -52,59% 620,44 248,27% 2 064,06 232,68% 312,00 -84,88% 2 220,29 370,00 -83,34% Amortization 55,99 89,00 58,95% EBIT 2 748,89 1 113,00 -59,51% EBITDA 676,24 510,57 -24,50% 1 256,77 146,15% 2 804,88 123,18% 1 202,00 -57,15%

13 Trendy na rynku kasz Kasze są produktem, masowo konsumowanym w Afryce, Azji i Europie Centralnej i Wschodniej (dalej CEE), sporadycznie w Europie Zachodnie. Obecny trend na świecie wskazuje, że w zamożniejszych społeczeństwa stopniowo zmniejsza się konsumpcja kasz na produkty głębiej przerobione (płatki, mieszanki Ready to Eat, dalej RTE). Konsumpcja kasz w tym ryżu w Afryce i Azji, przez wiele lat, będzie stanowić znaczna część spożycia dziennego. Kasze w tych regionach różnią się sposobem preparowania ziarna i receptami co składa się na lokalne upodobania, np. bulgur, powszechnie konsumowany na Bliskim Wschodzie. Kasze przez wiele lat będą zajmować znaczący udział w diecie tych społeczeństw. W CEE, powoli spada spożycie kasz. Za to wzrasta spożycie płatków, i kasz RTE. Spółka w strategii, kładzie nacisk na przesunięcie wartości produkcji na produkcje płatków i asortyment kasz głębiej przetworzonych i lokalne upodobania w innych krajach. Informacje o europejskim sektorze produkcji płatków śniadaniowych wg European Breakfast Cereal Association: Rynek płatków śniadaniowych w Europie jest wart powyżej €4,5 miliarda Corocznie w UE jest produkowane powyżej 1,1 miliona ton płatków śniadaniowych Na rynku pracuje ponad 11 tysięcy pracowników, zatrudniowych w 70 firmach .

14 Konkurencja w kraju i za granicą
Na rynku płatków i kasz dominują globalni producenci typu P&G, Kellogg’s, General Mills, PepisCo, Ralcorp Holdings Inc, Kraft, Unilever, Nestle, ConAgra Foods, operują w wielu dziedzinach i w wielu krajach, posiadają znane marki, wytwarzają produkty wysokomarżowe. Firmy globalne zdominowały segment premium, na rynku detalicznym promując swoje marki. Koncentrują się na produkcji wysokomarżowej dostarczanej do końcowego odbiorcy. Nie dostarczają produktu luzem. Pozostała część rynku tworzą lokalni lub regionalni gracze, średnie i małe firmy. Przetargi i dostawy luzem są domeną średnich graczy, którzy nie posiadają silnych marek ani rozbudowanej sieci sprzedaży detalicznej. W przypadku przetargów międzynarodowych lub dostaw na różne rynki azjatyckie Cereal Planet konkuruje z lokalnymi producentami. Tiryaki Gaziantep BulgurFactory,jeden z największych przetwórców zboża i produktów rolnych w Turcji.Sprzedaż 512 mln EUR, w tym eksport 237 mln EUR. DURU BULGUR GIDA SAN. TİC., z produkcją bulguru 80t/dobę (ok. 24 tyś t/rocznie). INCI BULGUR z produkcją bulguru na poziomie 80t/dobę (ok. 24 tyś t/rocznie). «Ukraagrotrade» Część produkcji jest eksportowana do krajów WNP i na Bliski Wschód. Mocne strony: długa obecność na rynku od 1975 r. i szeroka sieć dystrybucji w kraju i za granicą. «Terra» Sp. z o. o. producent kasz: gryczanej, owsianej, pszennej, itp. Roczne moce produkcyjne ok. 48 tyś. ton. Mocne strony długa obecność na rynku, rozpoznawalność marki. Słabe strony: brak przerobu kaszy gryczanej.  Skwirski KHP, Łącznie moce produkcyjne wynoszą ok. 300 t/dobę (90 tys. t rocznie). Zakłady eksportuja produkty do krajów WNP, Turcji i Chorwacji. .

15 Dziękujemy za poświęcony czas Thank you for your attention
Спасибо за ваше время Doradca finansowy Autoryzowany Doradca Progress Holding Sp. z o.o.  ul. Szańcowa 44  Warszawa  tel/fax:(+48 22)   Top Consulting S.A. Ul. Marszałkowska 58/54 Warszawa Tel (22)


Pobierz ppt "Prezentacja inwestorska"

Podobne prezentacje


Reklamy Google