Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Lojalność - przywilej czy konieczność naszych czasów PR w biznesie Warszawa 21-22 kwietnia 2007.

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "Lojalność - przywilej czy konieczność naszych czasów PR w biznesie Warszawa 21-22 kwietnia 2007."— Zapis prezentacji:

1

2 Lojalność - przywilej czy konieczność naszych czasów PR w biznesie Warszawa kwietnia 2007

3 Wprowadzenie Jam jest Pan, Bóg twój, który cię wyprowadził z ziemi egipskiej, z domu niewoli. Nie będziesz miał innych bogów obok mnie (II Mojż. 20,2-3).

4 Jak często słyszymy podobne opinie: Chcę czerpać z życia jak najwięcej Chcę łapać każdą okazję Zależy mi na realizacji celów krótkookresowych Szybko nawiązuję kontakty Po trupach do celu Dość często gdy rekrutujemy nowych pracowników Nielojalnym żyje się łatwiej

5 Słownik wyrazów obcych i zwrotów obcojęzycznych Władysława Kopalińskiego podaje następujące definicje: Lojalny – prawomyślny; Wierny prawowitemu rządowi, monarsze; Wierny i oddany jakiejś instytucji; Uczciwy; Prawy; Rzetelny w stosunkach z ludźmi Czym jest lojalność?

6 Słowo lojalność zostało dostrzeżone przez osoby zarządzające firmami: Programy lojalnościowe / dział sprzedaży i marketingu Programy CRM / dział sprzedaży i dział obsługi klientów Kluby Lojalność robi karierę!

7 Mówiąc o lojalności pracowników mamy na myśli: Spójność zachowań (przewidywana postawa, rzetelność wykonywania obowiązków, powtarzalność) Więzi emocjonalne (życie zgodnie z wartościami, kodeksem etycznym, partnerstwo) Lojalność a pracownicy

8 Każdej firmie zależy na lojalnych pracownikach Mówimy, że firma to ludzie Lojalni pracownicy to stabilizacja Stałe koszty zarządzania personelem (eliminacja kosztów szkolenia nowych pracowników i rekrutacji) Bezpieczeństwo (na lojalnych pracownikach można polega w sytuacjach kryzysowych) Firma a lojalni pracownicy

9 Avis – lojalność zasadom od Prezesa. Plus GSM - oferta sieci jest atrakcyjna? Nokia – niezły klub. Wniosek? Lojalna firma ma własną kulturę organizacyjną – może być postrzegana nawet jako nudna. Lojalna firma – czy to możliwe?

10 Każdy pracownik może być lojalny, ale musi pasować do firmy. Rekrutacja lojalnych pracowników to wyzwania dla działów HR: Trzeba dobrze rozpoznać wartości, jakimi kieruje się pracownik oraz jego potrzeby. Trzeba też wiedzieć jakich postaw / zadań oczekuje się od pracownika na danym stanowisku. Trudno jest wierzyć, że pracownik stanie się / nauczy się lojalności. Lojalni pracownicy

11 Każdy pracownik jest inny Każdy pracownik ma swoje potrzeby i trzeba je rozpoznać: Potrzeby według Masłowa (podstawowe, wyższe) Każdy pracownik musi mieć własną ścieżkę kariery, którą trzeba znać i wspólnie realizować Trzeba też opracować system wczesnego ostrzegania – sygnały braku lojalności pracowników Praca z lojalnymi pracownikami

12 Partnerstwo obejmuje dwa ważne obszary: System wartości Firma i pracownik muszą mieć podobne systemy wartości, wyznawać kodeksy etyczne, podejście do ważnych problemów (np. ekologia, pomoc społeczna) Schematy zachowań Pracownik musi wiedzieć czego oczekuje od niego firma (wiedza intuicyjna i edukacja) Partnerstwo

13 Lojalni pracownicy intuicyjnie budują długotrwałe relacje z klientami Są zorientowani na cele długookresowe Dobrze znają swoich partnerów handlowych (ich potrzeby, sytuację zawodową, ambicje) Starają się doprowadzać do sytuacji – każdy wygrywa Zapewniają stabilną pozycję firmie, w której pracują Partnerstwo handlowe

14 Pozornie jest dużo chętnych Ale jest mało osób, które pasowałyby do firmy (Niecierpliwi, niepokorni, aroganccy, wszystkowiedzący, nastawieni na szybki zysk) Jak szukać lojalnych pracowników

15 Jeżeli chcesz poprawić styl zarządzania tak, by wzmocnić uczucia lojalności i przywiązania, bierz przykład z kobiet. Badania dowodzą, że – ogólnie – kobiety wykazują postawę pozytywną i pełną zaangażowania częściej niż mężczyźni Trudni współpracownicy – Albert J.Bernstein, Sydney Craft Rozen, GWP 2002 Lojalność a płeć

16 Budowa programu lojalnościowego faza wstępna faza szczegółowa

17 faza wstępna Definicja potrzeb i celu programu Określenie typu programu (sieć dystrybucji, konsumenci, pracownicy) Określenie grupy docelowej – badanie rynku Finanse! Ustalenie budżetu programu Stworzenie zasad działania programu (regulamin)

18 faza szczegółowa Wybranie systemu przyznawania i gromadzenia punktów Stworzenie listy nagród i zaplanowanie ich logistyki Marketing programu (wewnętrzny i zewnętrzny) Ustalenie komunikacji z uczestnikami Ustalenie zasad logistycznych – wybranie partnera logistycznego

19 DZIĘKUJĘ !


Pobierz ppt "Lojalność - przywilej czy konieczność naszych czasów PR w biznesie Warszawa 21-22 kwietnia 2007."

Podobne prezentacje


Reklamy Google