Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Jak budować więzi z dziećmi? Kilka uwag praktycznych!

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "Jak budować więzi z dziećmi? Kilka uwag praktycznych!"— Zapis prezentacji:

1 Jak budować więzi z dziećmi? Kilka uwag praktycznych!

2 Jak budować dobre więzi z dziećmi ? Afirmacja Akceptacja DocenianieUczuciaDostępność Odpowiedzialność Autorytet

3 Afirmacja uczuć Afirmacja Akceptacja DocenianieUczuciaDostępność Odpowiedzialność Autorytet

4 Afirmacja uczuć Afirmacja znaczy potwierdzenie, zgoda, uznanie Afirmacja znaczy potwierdzenie, zgoda, uznanie Afirmacja daje poczucie autentyczności Afirmacja daje poczucie autentyczności Uznaje, że ich uczucia są ważne Uznaje, że ich uczucia są ważne Pokazuje, że uznajemy ich osobowość Pokazuje, że uznajemy ich osobowość Nie powinniśmy zaprzeczać uczuciom Nie powinniśmy zaprzeczać uczuciom Towarzyszyć i uznawać: strach, radość, zakochanie, itp. Towarzyszyć i uznawać: strach, radość, zakochanie, itp.

5 Akceptacja Afirmacja Akceptacja DocenianieUczuciaDostępność Odpowiedzialność Autorytet

6 Akceptacja osoby Absolutna podstawa dobrych stosunków Absolutna podstawa dobrych stosunków Zapewnienie miłości bez względu na to, co się stanie (bezwarunkowa) Zapewnienie miłości bez względu na to, co się stanie (bezwarunkowa) Oddzielenie osoby od czynu Oddzielenie osoby od czynu Akceptacja daje poczucie bezpieczeństwa Akceptacja daje poczucie bezpieczeństwa Akceptacja otwiera szczerość i zaufanie Akceptacja otwiera szczerość i zaufanie Brak akceptacji: niepokój, szukanie dowartościowania Brak akceptacji: niepokój, szukanie dowartościowania

7 Docenianie Afirmacja Akceptacja DocenianieUczuciaDostępność Odpowiedzialność Autorytet

8 Docenianie Kamień węgielny dobrych stosunków Kamień węgielny dobrych stosunków Koncentracja na rzeczach pozytywnych Koncentracja na rzeczach pozytywnych Docenianie daje poczucie znaczenia Docenianie daje poczucie znaczenia To co robią, też się liczy ! To co robią, też się liczy ! Ich osiągnięcia mają dla kogoś znaczenie Ich osiągnięcia mają dla kogoś znaczenie Brak doceniania: niechęć, apatia Brak doceniania: niechęć, apatia

9 Okazywanie uczuć Afirmacja Akceptacja DocenianieUczuciaDostępność Odpowiedzialność Autorytet

10 Okazywanie uczuć Pokazuje dzieciom, że są warte kochania Pokazuje dzieciom, że są warte kochania Dajemy im poczucie, że są kochani Dajemy im poczucie, że są kochani Dodaje im sił emocjonalnych Dodaje im sił emocjonalnych Okazywanie miłości słowem lub gestem Okazywanie miłości słowem lub gestem Nie można zaniedbywać okazywania miłości wraz z wiekiem dzieci Nie można zaniedbywać okazywania miłości wraz z wiekiem dzieci

11 Dostępność Afirmacja Akceptacja DocenianieUczuciaDostępność Odpowiedzialność Autorytet

12 Dostępność Potrzebny jest czas, aby uczestniczyć w życiu dziecka Potrzebny jest czas, aby uczestniczyć w życiu dziecka Dajemy im poczucie ważności Dajemy im poczucie ważności Budujemy więź Budujemy więź Wejść w świat dziecka z zainteresowaniem Wejść w świat dziecka z zainteresowaniem Bez rad i poczucia wyższości Bez rad i poczucia wyższości Inne rzeczy nie mogą być ważniejsze Inne rzeczy nie mogą być ważniejsze

13 Odpowiedzialność Afirmacja Akceptacja DocenianieUczuciaDostępność Odpowiedzialność Autorytet

14 Odpowiedzialność Jasne określenie zasad Jasne określenie zasad Jasne określenie konsekwencji Jasne określenie konsekwencji Zasady dają wolność poruszania się w dozwolonym polu Zasady dają wolność poruszania się w dozwolonym polu Trzeba pozwolić ponieść konsekwencje lub wyegzekwować je Trzeba pozwolić ponieść konsekwencje lub wyegzekwować je

15 Autorytet Afirmacja Akceptacja DocenianieUczuciaDostępność Odpowiedzialność Autorytet

16 Autorytet Trzeba być dla dzieci przykładem Trzeba być dla dzieci przykładem Autorytet pochodzi od Boga Autorytet pochodzi od Boga Pokaż, że też podlegasz autorytetowi Pokaż, że też podlegasz autorytetowi Trzeba być autentycznym, nie świętym Trzeba być autentycznym, nie świętym Słowo przepraszam nie obniża autorytetu Słowo przepraszam nie obniża autorytetu Dzieci wychodzą spod naszego autorytetu i trzeba się z tym pogodzić. Dzieci wychodzą spod naszego autorytetu i trzeba się z tym pogodzić.

17 Miłość i ograniczenia Afirmacja Akceptacja DocenianieUczuciaDostępność Odpowiedzialność Autorytet

18 Miłość i ograniczenia Pragnienie dobra naszych dzieci Pragnienie dobra naszych dzieci Dawanie im najlepszych rzeczy Dawanie im najlepszych rzeczy Miłość nie jest przyzwoleniem na wszystko Miłość nie jest przyzwoleniem na wszystko Trzeba być przykładem miłości Trzeba być przykładem miłości Trzeba wprowadzać ograniczenia Trzeba wprowadzać ograniczenia Stworzyć dom, do którego chce się wracać. Stworzyć dom, do którego chce się wracać. Jak budować dobre więzi z dziećmi ? Jak budować dobre więzi z dziećmi ? Prezentacja z


Pobierz ppt "Jak budować więzi z dziećmi? Kilka uwag praktycznych!"

Podobne prezentacje


Reklamy Google