Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

A OSIĄGNIĘCIA EDUKACYJNE MOJEGO DZIECKA. Nikogo nie uczyniono dobrym, mówiąc mu, że jest zły.

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "A OSIĄGNIĘCIA EDUKACYJNE MOJEGO DZIECKA. Nikogo nie uczyniono dobrym, mówiąc mu, że jest zły."— Zapis prezentacji:

1 A OSIĄGNIĘCIA EDUKACYJNE MOJEGO DZIECKA

2 Nikogo nie uczyniono dobrym, mówiąc mu, że jest zły

3 MOTYWACJA Rozbudzanie ciekawości poznawczej

4 Rozwój intelektualny dzieci w wieku lat intensywny rozwój pojawia się zrozumienie prawości i symboli rozwija się pamięć logiczna (wybiórcze zapamiętywanie materiału) rozwój myślenia formalnego i abstrakcyjnego prowadzi do refleksyjności i krytycyzmu

5 Rozwój intelektualny dzieci w wieku lat rozwój pierwszych poważnych zainteresowań potrzeba poznania siebie i świata

6 Rozwój emocjonalny dzieci w wieku lat nawiązanie ścisłych kontaktów rówieśniczych częste konflikty dziewcząt i chłopców dziewczęta próbują zwrócić na siebie uwagę chłopców

7 Rozwój emocjonalny dzieci w wieku lat chłopcy jeszcze nie interesują się dziewczętami pierwsze przyjaźnie oparte na wspólnym spędzaniu czasu, zainteresowaniach poczucie solidarności z grupą, klasą rozwój uczuć wyższych (intelektualnych, estetycznych, moralno-społecznych

8 wrażliwość na piękno emocjonalny stosunek do samego siebie dążenie do samopoznania, porównywania swojej osoby, wyglądu i zachowania z rówieśnikami Rozwój emocjonalny dzieci w wieku lat

9 Zasady wydobywania z ludzi tego, co u nich dobre

10 Oczekuj od dziecka tego co najlepsze koncentruj się na mocnych stronach, punktach rozwijaj jego zainteresowania uwierz w swoje dziecko ono też może osiągnąć sukces!

11 Zauważaj potrzebę drugiego człowieka(swojego dziecka) miłości akceptacji tolerancji szacunku bezpieczeństwa przynależności

12 Wysoko ustawiaj poprzeczkę doskonałości Do ustawiania poprzeczki doskonałości służą rozmowy i zasady stosowane w domu i szkole Od najmłodszych lat dziecko powinno wiedzieć na co mu się pozwala, a czego zabrania STARANNOŚĆ, KONSEKWENCJA, UMIEJĘTNOŚĆ UPOMINANIA, APROBATA wspomagają dążenie do doskonałości

13 Stwórz środowisko, w którym niepowodzenie nie oznacza przegranej Dom powinien być schronieniem, gdzie można leczyć rany i gdzie ludzie akceptują się bez względu na to, jaki popełniłeś błąd Kochaj mnie za to, że jestem, a nie jaki jestem!

14 Wykorzystaj wzorce, by zachęcać do sukcesu

15 Okazuj uznanie i chwal osiągnięcia Niech każdy sukces (nawet drobny) będzie okazją do świętowania Chwal dziecko za to co zrobiło a nie za to jakie jest CHWAL DZIAŁANIE!

16 Stosuj mieszankę wzmocnienia pozytywnego i negatywnego Odebranie dziecku roweru, komputera na 30 dni zamiast na 3 dni wcale nie jest 10 razy skuteczniejsze Stosowanie długich i ciężkich kar przynosi odwrotne efekty od oczekiwanych Pozytywnie wzmacniaj wszystko to, co nie jest negatywnym zachowaniem GAŃ TO CO ZŁE – POKAŻ TO CO DOBRE!

17 Nagradzaj współpracą Przynależność do grupy wspiera motywację do osiągania sukcesu, bycia zauważalnym

18 Pozwalaj by w grupie zdarzały się burze Konflikty bywają twórcze, prowadzą do osiągania cudów i twórczych rozwiązań

19 Staraj się własną motywację utrzymywać na wysokim poziomie

20 koniec Koncepcja graficzna i wykonanie: Piotr Kościjańczuk Publiczna Szkoła Podstawowa im. S. Mikołajczyka w Rączkach


Pobierz ppt "A OSIĄGNIĘCIA EDUKACYJNE MOJEGO DZIECKA. Nikogo nie uczyniono dobrym, mówiąc mu, że jest zły."

Podobne prezentacje


Reklamy Google