Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Symulacja zysku Sprzedaż pocztówek. Problem zPewna firma produkująca pocztówki Walentynkowe chce aby pomóc jej w podjęciu decyzji dotyczącej wyboru optymalnej.

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "Symulacja zysku Sprzedaż pocztówek. Problem zPewna firma produkująca pocztówki Walentynkowe chce aby pomóc jej w podjęciu decyzji dotyczącej wyboru optymalnej."— Zapis prezentacji:

1 Symulacja zysku Sprzedaż pocztówek

2 Problem zPewna firma produkująca pocztówki Walentynkowe chce aby pomóc jej w podjęciu decyzji dotyczącej wyboru optymalnej wielkości produkcji. zCel badań: zaproponowanie opłacalnej wielkości produkcji. zDecyzja podejmowana jest z kilkumiesięcznym wyprzedzeniem 2

3 Założenia zAnaliza popytu z ostatnich kilku lat pozwoliła na określenie zmiennej losowej dyskretnej zCena kartki wynosi 4 zł zKoszt zmienny wyprodukowania kartki to 1,5 zł zKoszt zniszczenia kartki to 0,20 zł Popyt (szt)SzansePrawdopodobieństwo P() 1000010%0,1 2000035%0,35 4000030%0,3 6000025%0,25 3

4 Dane 4

5 Tabela z parametrami rozkładu dyskretnego 5

6 Model główny (1) Popyt =WYSZUKAJ.PIONOWO(N4;$D$5:$F$8;3) 6 Wstawiamy dowolną wartość

7 Model główny (2) 7 Sprzedaż =MIN(O4;$N$1) Przychód =Q4*$D$11 Koszt wyprod. =$N$1*$D$12 Koszt zniszcz. =($N$1-Q4)*$D$13 Zysk/Strata =R4-S4-T4

8 Powtórzenia 8 Średnia =ŚREDNIA(U4:U253) Odch. =ODCH.STANDARDOWE(U4:U253) Przedział uf. =UFNOŚĆ(0,05;U259;U257) Dół =U255-U261 Góra =U255+U261

9 Optymalizacja – wybór wielkości produkcji 9 X5 = Średnia z n powtórzeń Wypełnienie -> funkcja Tabela =TABELA(N1;X1) N1 to komórka Wielkość Produkcji (35000)

10 Optymalizacja - wyjaśnienia 10 1. Numerujemy powtórzenia w kolumnie X od 1 do 250 2. Wypełniamy komórkę X5: wprowadzamy odwołanie do średniej wartości zysku (komórka zaznaczona na żółto w kolumnie U na slajdzie nr 9) 3. W wierszu nagłówkowym (wiersz nr 5) w komórkach Y5 do AD5 wprowadzamy badane wielkości produkcji, które chcemy poddać optymalizacji 3. Zaznaczamy obszar morelowy, tj. X5:AD255 4. Wybieramy z Menu: Dane -> Analiza danych ->Tabela danych 5. W polu Wierszowa komórka wejściowa wprowadzamy odwołanie do komórki N1 (wielkość produkcji) 5. W polu Kolumnowa komórka wejściowa wprowadzamy odwołanie do dowolnej pustej komórki. Naciskamy OK 6. Kolumny wypełnią się wynikami kolejnych eksperymentów podających średni zysk dla różnych wielkości produkcji. Dodatkowe informacje: rozdział 7.8

11 Optymalizacja - wyniki 11

12 Powtórzenia i eksperymenty z Wyniki pokazują, że największy zysk przyniesie wyprodukowanie 40000 kartek zPrzedział ufności dla średniego zysku: przy produkcji 40000 sztuk kartek mamy 95 procent pewności, że średni zysk będzie się zawierał przedziale od (około) 57000 do 59000 zł 12

13 Analiza wyników zPrzedział ufności: gdybyśmy powtarzali eksperyment symulacyjny nieskończenie wiele razy (za każdym razem wykonując wiele powtórzeń) i wyliczali za każdym razem przedział ufności to 95% obliczonych przedziałów ufności zawierałoby prawdziwą (lecz nieznaną) wartość średniego zysku. zWyliczając przedział ufności tylko raz możemy być pewni na 95%, że policzony przez nas przedział jest jednym z tych 95% przedziałów, które zawierają prawdziwą wartość średniej. zPrzedział ufności to przedział losowy. Im więcej powtórzeń tym przedział ten kurczy się do punktu - szukanej wartości średniej (estymacja punktowa) 13

14 Zadanie domowe nr 3 zDecydujemy się na produkcję 40000 kartek. Przeanalizuj i zinterpretuj wyniki biorąc pod uwagę m.in. takie parametry jak: średnia, odchylenie, przedział ufności, prawdopodobieństwo zysku/straty, szansa na duży zysk, prawdopodobieństwo dużej straty i inne. zPrzeprowadź podobną analizę dla produkcji w wysokości 35000 sztuk zNajnowsza analiza rynku wskazuje, że popyt na kartki będzie następujący: 10000 to 10%, 20000 to 20%, 40000 to 30%, 60000 to 20%, 70000 to 20%. Jaką decyzję sugerujesz? Jakie będzie ryzyko? 14


Pobierz ppt "Symulacja zysku Sprzedaż pocztówek. Problem zPewna firma produkująca pocztówki Walentynkowe chce aby pomóc jej w podjęciu decyzji dotyczącej wyboru optymalnej."

Podobne prezentacje


Reklamy Google