Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Konsumpcja informacji Krzysztof Krejtz, ORIAQ przy współpracy z: Piotr Toczyski, Gazeta.pl Paweł Kolenda, ORIAQ Anna Jaśkiewicz, ORIAQ.

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "Konsumpcja informacji Krzysztof Krejtz, ORIAQ przy współpracy z: Piotr Toczyski, Gazeta.pl Paweł Kolenda, ORIAQ Anna Jaśkiewicz, ORIAQ."— Zapis prezentacji:

1 Konsumpcja informacji Krzysztof Krejtz, ORIAQ przy współpracy z: Piotr Toczyski, Gazeta.pl Paweł Kolenda, ORIAQ Anna Jaśkiewicz, ORIAQ

2 Konsumpcja informacji Społeczeństwo informacyjne informacja jest podstawowym towarem wymiany. Dzienna konsumpcja informacji jest określana przez niektórych nałogiem. Wymiana i produkcja informacji to konieczność, ale również intratny biznes. Internet i nowe technologie stoją w centrum społeczeństwa informacyjnego – w kontekście konsumpcji, produkcji i wymiany informacji. Zmieniają sposób konsumpcji wiedzy Zmieniają sposób produkcji wiedzy Zmieniają rolę odbiorcy i nadawcy Zmieniają rynki informacyjne Zmieniają obraz czytelnictwa

3

4

5 Doświadczenie informacji Wyraźne trendy w konsumpcji informacji (Pew Institut, 2010) śledzenie informacje przez większość czasu, współkonsumpcja - uzyskiwanie informacje z ponad czterech mediów korzystanie z dwóch do pięciu źródeł informacji online brak ulubionego serwisu internetowego z informacjami Internet przegrywa jedynie z telewizją jako źródło codziennej informacji. Informacja w Internecie ma wymiar doświadczenia społecznego. Dzielenie się linkami w portalach społecznościowych, ach, wpisach na blogach i mikroblogach. Informacja ma znaczenie kiedy jest dyskutowana i komentowana przez innych. Doświadczenie informacji jest ciągłe, spersonalizowane i uczestniczące.

6 Cele badania K.I. Badanie miało na celu eksplorację konsumpcji mediów i informacji przez internautów w Polsce źródła informacji Internet mobilny a informacja dzielenie się informacjami – personalizacja i uspołecznienie Dodatkowym celem było zbadanie potencjału czytelnictwa e-booków dotychczasowe doświadczenia postawy wobec e-booków

7 O badaniu K.I. Data: w dniach 10 – 17 czerwca 2010 roku Próba: ogólnopolska próba internautów N = 517 Metoda: kwestionariusz internetowy (CAWI) Badanie zrealizowane przez ORIAQ we współpracy z Wiek Wykształcenie

8 PODSTAWY (SPRZĘT I SPOSÓB KORZYSTANIA)

9 Posiadanie sprzętów elektronicznych Wszyscy respondenci, N=517 Dostęp do Internetu

10 Aktywności w Internecie (Tylko czytam: n=42, również piszę: n=47) (Tylko czytam: n=12, również piszę: n=12) Wszyscy respondenci, N=517 * Według danych Princeton Survey Research Associates International dla Pew Research Centers Internet & American Life Project N=1675, użytkownicy Internetu 18+, 28.XII09-19.I01

11 Internet w komórce (22% badanych) Respondenci korzystający z Internetu w komórce, N=112 * Według danych Princeton Survey Research Associates International dla Pew Research Centers Internet & American Life Project N=572, użytkownicy Internetu w komórkach, 18+, 28.XII09-19.I01 Do czego jest używany Używany software N=86 Witryny www

12 ŹRÓDŁA INFORMACJI

13 Konsumpcja mediów dzień przed… Wszyscy respondenci, N=517 Z jakich mediów korzystano?

14 Źródła informacji o bieżących wydarzeniach Wszyscy respondenci, N=517

15 Internetowe źródła informacji * Według danych Princeton Survey Research Associates International dla Pew Research Centers Internet & American Life Project N=1675, użytkownicy Internetu 18+, 28.XII09-19.I01 Wszyscy respondenci, N=517

16 SPOŁECZNY WYMIAR INFORMACJI

17 Dzielenie się informacjami w Internecie Czy kiedykolwiek... * Według danych Princeton Survey Research Associates International dla Pew Research Centers Internet & American Life Project N=1675, użytkownicy Internetu 18+, 28.XII09-19.I01 Wszyscy respondenci, N=517

18 ... w grupach demograficznych – płeć Wszyscy respondenci, N=517 Różnica istotna na poziomie 95% Czy kiedykolwiek...

19 ... w grupach demograficznych – wiek Wszyscy respondenci, N=517 Różnica istotna na poziomie 95% Czy kiedykolwiek...

20 E-BOOKI

21 eBooki – używanie i plany Czy kiedykolwiek czytałeś eBooki? N=227N=290 Wszyscy respondenci, N=517

22 e-book vs. książka

23 Nastawienie do e-booków Wszyscy respondenci, N=517 Czy kiedykolwiek czytałeś e-booki? Różnica istotna na poziomie 95%

24 eBooki – sposoby używania Jakie eBooki czytano? Respondenci, którzy czytali eBooki, N=227 W jakie formie eBooki czytano?

25 Podsumowanie Internet to podstawowe źródło bieżących informacji dla Internautów. Wiadomości mają charakter społeczny (prawie połowa wysyłała link do ciekawego artykułu, a ponad 40% komentuje wpisy) Kobiety mniej chętne do korzystania z nowych form dzielenia się informacjami. Informacje są mobilne (połowa użytkowników Internetu w komórce używa go do czytania bieżących wiadomości) Pozytywne nastawienie w stosunku do e-booków (z dozą dystansu ).


Pobierz ppt "Konsumpcja informacji Krzysztof Krejtz, ORIAQ przy współpracy z: Piotr Toczyski, Gazeta.pl Paweł Kolenda, ORIAQ Anna Jaśkiewicz, ORIAQ."

Podobne prezentacje


Reklamy Google