Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Młodzi rodzice jako potencjalna grupa docelowa - wielostopniowe badania jakościowe z wykorzystaniem metody fotograficznej Przemysław Budziło BBS Obserwator.

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "Młodzi rodzice jako potencjalna grupa docelowa - wielostopniowe badania jakościowe z wykorzystaniem metody fotograficznej Przemysław Budziło BBS Obserwator."— Zapis prezentacji:

1 Młodzi rodzice jako potencjalna grupa docelowa - wielostopniowe badania jakościowe z wykorzystaniem metody fotograficznej Przemysław Budziło BBS Obserwator

2 Badanie zrealizowane we współpracy z Brytyjskim Instytutem INDYGO w ramach badania globalnego IGLO część polska

3 Będzie o… Wielostopniowej metodzie badań jakościowych Eseju fotograficznym – omówienie metody Charakterystyce grupy docelowej – młody rodzic Porównaniu wyników badań – metoda fotograficzna a tradycyjne metody jakościowe (FGI, IDI)

4 Próba Rodzice posiadający pierwsze dziecko w wieku miesiące Posiadający wykształcenie wyższe Samodzielnie się utrzymujący Dochody powyżej 1500zł na osobę w gospodarstwie domowym 16 badanych (9 kobiet, 7 mężczyzn) Badania wykonano w marcu w Krakowie

5 Narzędzie badawcze Sesje FGI oraz IDI opierały się na swobodnym scenariuszu W trakcie badań przeprowadzono testy oraz projekcje: Mój obraz świata (Ja, Rodzina, Sąsiedztwo, Kraj, Świat) Mój stan umysłu (technika projekcyjna, dymek) Skala postaw związanych z byciem rodzicem (wybór z listy 30 słów określających uczucia i emocje) Charakterystyka własnego wizerunek (wybór z 34 pojęć) Obrazy symboliczne (wybór 36 zdjęć nastrojów) Znaczące marki (wybór kart z logo marki)

6 Metoda Seria A Technika badawcza Główny temat IDI Ja - rodzic FGI Moja rodzina FGI Świat wokół mnie Każdy z respondentów poświęcił prawie 8 godzin na dyskusje oraz wywiad Scenariusz badania podzielony został tematycznie na trzy działy: Ja – Rodzic; Moja rodzina; Świat wokół mnie. Seria B Technika badawcza Główny temat FGI Moja rodzina FGI Świat wokół mnie IDI Ja - rodzic

7 Wyniki części terenowej

8 Skutki pojawienia się dziecka Odpowiedzialność Stabilizacja, dbałość o zdrowie, dbałość o rodzinę, sprawy finansowe. Zmiana podejścia do czasu pracy i finansów Duża radość Oczekiwanie i niepewność Nagle dzień staje się bardziej zorganizowany Rezygnacja z życia towarzyskiego Mężczyźni Odpowiedzialność za rodzinę, Bezpieczeństwo i stabilizacji, Zmiana sposobu gospodarowania finansami, Mniej czasu dla siebie Olbrzymia radość i oczekiwanie, Dojrzałość i odpowiedzialność. Rezygnacji z części życia towarzyskiego Rozczarowanie Kobiety B FGI FGI FGI FGI IDI A FGI FGI IDI FGI FGI SERIA Emocjonalne - Racjonalne

9 Własny wizerunek uczucia i emocje związane z byciem rodzicem Seria AB ZADOWOLENIE SZCZĘŚCIE PRZYJEMNOŚĆ NADZIEJA CIEKAWOŚĆ OPTYMIZMTOLERANCJA SATYSFAKCJA DUMA

10 Obrazy symboliczne (wybór zdjęć znaczących) Seria B Seria A Zdjęcia wskazane niezależnie przez wszystkich respondentów w danej serii

11 Mój obraz świata Ja Rodzina Sąsiedztwo/ Miasto Kraj Świat A 1,1 0,9 1,5 4,1 2,4 B 0,9 1,3 1,5 4,5 1,8

12 Ograniczenie wydatków jest spowodowane głównie zmianą stylu życia Pomimo nowych wydatków wydaje się, że mamy teraz więcej pieniędzy Skutki finansowe bycia rodzicem Seria ASeria B Ograniczenie wydatków Nowe wydatkiOgraniczenie wydatków Nowe wydatki wyjazdy weekendowe Kino i restauracja to wszystko, co związane jest z dzieckiem Rozrywka kino restauracje alkohol Jedzenie dla dziecka KosmetykiUbranka dla dziecka Wózek KosmetykiUbranka dla dziecka, Wózek mniej gazet i książek lekarstwa i lekarza Pampersy Drobne zachciankiKasety wideo Ubrania, płyty CDUbraniaZabawki

13 Ja Młodzi rodzice - wartości Rodzina jakość natura zdrowie

14 Zmiana zachowań Poszukiwanie naturalnych produktów żywnościowych – rezygnacja z zakupów w supermarketach na rzecz targowisk i małych sklepów Dbałość o zdrowie – stała opieka lekarska, profilaktyka jesienno–wiosenna, sport, rzucenie palenia Jakość – poszukiwanie markowych i dobrych produktów, co tanie to drogie, rezygnacja z ZOZ na rzecz prywatnej opieki, środki czystości, alkohol (z piwa na wino, lub na whisky) Częste spędzanie czasu wolnego w domu - badani poszukują substytutów - np. zamiast pójść do kina oglądają w domu video. Oszczędność : np. zamiast gazety – gazeta on-line w internecie.

15 Marki wskazane z listy – zgodnie wybrane przez wszystkich badanych w seriach A i B Pozytywne skojarzeniaNegatywne skojarzenia

16 Wnioski części terenowej Młodzi rodzice, to spójna grupa osób, dla której najważniejsze wartości, to rodzina, zdrowie, natura i jakość. Ufają znanym markom, ale wiele od nich wymagają i oczekują Poszukują produktów naturalnych o wysokiej jakości Poszukują substytutów aktywności towarzyskiej (internet, wideo)

17 Esej fotograficzny

18 Esej fotograficzny Typowy dzień mojego życia MOJE SĄSIEDZTWO DRZWI WEJŚCIOWE WIDOK Z TYLNYCH OKIEN / NA PODWÓRZE MOJE ULUBIONE MIEJSCE SERCE DOMU WNĘTRZE LODÓWKI MOJE KOCHANIE CIĘŻKA PRACA MOJA DRUGA POŁOWA ZNIENAWIDZONA CZYNOŚĆ/PRACA DOMOWA NAJLEPSZA PORA DNIA SOBOTNIA NOC SZAFKA ŁAZIENKOWA (wewnątrz) ZWYKLE UŻYWANY ŚRODEK TRANSPORTU NIEDZIELA RANO MOJE WŁASNE MIEJSCE MOJA DUMA I RADOŚĆ ŹRÓDŁO STRESU JEGO/JEJ TEREN KAŻDA CHWILA JEST DROGA ZLEW KUCHENNY JEDNA Z ULUBIONYCH RZECZY SYMBOL MOJEGO ŻYCIA Badani mieli za zadanie wykonać jedno zdjęcie opisujące zadany temat Zebrany materiał fotograficzny został poddany analizie zawartości. Łącznie zrealizowano ponad 350 zdjęć

19 Analiza zawartości zdjęć Zapoznanie się z materiałem Wybór kategorii do kodowania – aktorzy, rekwizyty, scenografia Wybór kategorii ocen gospodarstw domowych – skala 10 stopniowa, tradycyjność, moda, bogactwo, porządek Kodowanie – trzech niezależnych sędziów koderów

20 Marki widoczne na zdjęciach 3 Palmolive 3 Garnier 3 Sony 3 Bobofrut 3 Bonduelle 3 Pur 4 Candy 6 Danon (Danio, Actimel, Danonki) 7 Nivea

21 Obecność aktorów na zdjęciach

22 Aktorzy na zdjęciach tradycyjnych i nowoczesnych gospodarstw domowych

23 Wnioski z analizy fotografii Badani różnią się między sobą ze względu na charakter swojego gospodarstwa domowego, np. tradycyjne versus nowoczesne Badani używają produktów o których nie mówili w trakcie badań terenowych np: Nivea i Danone Miejsce dziecka w domu jest nadrzędne Czas wolny spędzany jest w domu z dzieckiem lub przed TV

24 Rola fotografii w badaniach terenowych Weryfikacja wyników badań terenowych (potwierdzenie hipotez) Uzupełnienie informacji uzyskanej w trakcie badań terenowych Zdobycie nowych informacji (np. nowe marki) Ukazanie elementów różnicujących populację badaną


Pobierz ppt "Młodzi rodzice jako potencjalna grupa docelowa - wielostopniowe badania jakościowe z wykorzystaniem metody fotograficznej Przemysław Budziło BBS Obserwator."

Podobne prezentacje


Reklamy Google