Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Media a rodzina Konferencja W trosce o rodzinę 16-17.11.2006 r.

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "Media a rodzina Konferencja W trosce o rodzinę 16-17.11.2006 r."— Zapis prezentacji:

1 Media a rodzina Konferencja W trosce o rodzinę r.

2 Podział mediów Podział wg sposobu dotarcia do odbiorców środki wizualne środki audialne środki audiowizualne

3 Klasyfikacja wg stosunku do człowieka media ciepłe (radio, prasa) media zimne (telewizja, internet)

4 Czego widzowie oczekują od mediów? 50% młodych Polaków szuka w telewizji głównie informacji- średnia w Europie 35% 42% Polaków sceptycznie nastawionych do telewizyjnych informacji 52% Europejczyków uważa tv za najbardziej wiarygodne źródło informacji 18% radio najbardziej wiarygodne 15% prasa najbardziej wiarygodna Źródło – badania PENTOR, członek Research Int. na zlecenie UPC marzec 2006, 6 tysięcy widzów z 14 krajów Europy

5 Treści religijne w TV Tylko 8% młodych Europejczyków ogląda w tv programy religijne, w Polsce 15% 76% Polaków uważa za wskazane nadawanie przez tv programów religijnych, jest to najwyższy współczynnik w Europie

6 Czas oglądania tv 70% Francuzów ogląda tv przez ponad 2 godziny dziennie 47% Polaków ogląda tv przez ponad 2 godziny dziennie

7 Jakie zagrożenia dla rodziny niesie współczesna tv? Inny system wartości promuje rodzina, inny media Media – cichy rywal rodziców Coraz mniej naszego doświadczenia, naszych poglądów, tradycji rodzinnych na rzecz wiedzy przekazywanej i lansowanej przez media tv – członek rodziny, lider rodziny?

8 Polskie seriale 10 mln Polaków ogląda regularnie serial M jak miłość 79% kobiet i 60% mężczyzn Na dalszych miejscach Na Wspólnej, Na dobre i na złe, Złotopolscy, Plebania Prawda czy fałsz seriali? Prywatne poglądy aktorów i ich wpływ na postawy innych ludzi Seriale familijne

9 Rodzina a internet Internet: natychmiastowy, bezpośredni, światowy zasięg, zdecentralizowany, interaktywny, egalitarny, przełamujący izolację Internet: anonimowy, fantazjujący, pogłębiający izolację Kontrolowany czy niekontrolowany? Rola moderatorów Dużemu wszystko wolno, a na pewno więcej niż innym

10 Co w Internecie? Najpopularniejsze słowo w wyszukiwarkach: sex Następne: mp3, gry, tapety Najpopularniejsze Polki w Internecie: Joanna Brodzik, Maria Konopnicka, Anna Przybylska Najpopularniejsi Polacy w Internecie: A. Mickiewicz, Jan Paweł II, J. Kochanowski Badania NetSrint.pl i wp.pl, 2003 r.

11 Świat reklam Głośniejsze od innych Dziecięce i erotyczne Co możemy zrobić, co warto zrobić?

12 Jak się bronić? Dzieci w pokoju z zabawkami – Francja Usprawiedliwiona przemoc – czy tolerować? 1000 scen przemocy rocznie ogląda dziecko w tv Banalność cierpienia, wirtualne cierpienie Umiejętne korzystanie z mediów Dobre kanały tematyczne: sieć Discovery, National Geographic, Planete, Animal Planet Kontrola, rozmowa, podpowiedź Szansa na większy rozwój przez media Media – środek do celu, a nie cel sam w sobie

13 Podsumowanie Prawda was wyzwoli (J 8, 32)


Pobierz ppt "Media a rodzina Konferencja W trosce o rodzinę 16-17.11.2006 r."

Podobne prezentacje


Reklamy Google