Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

ZWYCZAJE ZAKUPOWE POLAKÓW W 2005. UOGÓLNIENIE WYNIKÓW 56% respondentów deklaruje, że w ich gospodarstwie domowym to Panie domu są odpowiedzialne za zakup.

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "ZWYCZAJE ZAKUPOWE POLAKÓW W 2005. UOGÓLNIENIE WYNIKÓW 56% respondentów deklaruje, że w ich gospodarstwie domowym to Panie domu są odpowiedzialne za zakup."— Zapis prezentacji:

1 ZWYCZAJE ZAKUPOWE POLAKÓW W 2005

2 UOGÓLNIENIE WYNIKÓW 56% respondentów deklaruje, że w ich gospodarstwie domowym to Panie domu są odpowiedzialne za zakup produktów codziennego użytku. Odsetek ten utrzymuje się na podobnym poziomie od 2000 r. W jednej piątej gospodarstw domowych popularny jest model wspólnego dokonywania zakupów przez oboje małżonków. Niespełna co dziesiąty mężczyzna w Polsce bierze na siebie obowiązek robienia zakupów samodzielnie. Na przestrzeni ostatniej dekady obserwuje się spadkową tendencję liczby godzin przeznaczanych na zakupy w ciągu tygodnia. W roku 1992 średnio przeznaczano na sprawunki 5,4 godziny tygodniowo, w roku 1995 odpowiednio 4,3 godziny, w roku ,6, a w 2005 już 3,3 godziny. Ponad połowa Polaków deklarowała w 2005 r podobnie jak w latach poprzednich, iż w piątek oraz sobotę robi największe sprawunki. 23% badanych nie planuje zakupów na konkretny dzień, ale robi je na bieżąco. Od 1998 r. widoczna jest wzrostowa tendencja odsetka osób, które kwotę przeznaczoną na sprawunki w całości lub w większej części wydają na zakupy w sklepach samoobsługowych. Od 2001 r. obserwowany jest również systematyczny spadek liczby osób wydających całość lub większość kwot przeznaczonych na zakupy w sklepach z obsługą sprzedawcy. Polacy podają różne powody wyboru danego sklepu, jako miejsca, w którym najchętniej i najczęściej robią zakupy. Do najważniejszych z nich należą: niskie ceny, wysoka jakość towarów, bliskość miejsca zamieszkania, miła obsługa, atrakcyjność oferowanych towarów, ale również przyzwyczajenie, godziny otwarcia placówek oraz promocje i wyprzedaże. Mniej ważną rolę odgrywa wielkość sklepu, łatwy dojazd, parking, czy też możliwość płacenia kartami płatniczymi i kredytowymi. Waga tego ostatniego czynnika powoli acz systematycznie rośnie.

3 Osoby odpowiedzialne za zakup produktów spożywczych i codziennego użytku w gospodarstwie domowym Źródło: Omnibus XII 1992, 1995, , Pentor.

4 Liczba godzin przeznaczanych tygodniowo na dokonywanie zakupów Źródło: Omnibus XII 1992, 1995, , Pentor. Średnia ,4; ,3; ,6; ,9; 2005 – 3,3.

5 Dni w których zwyczajowo dokonywane są największe zakupy Źródło: Omnibus XII , Pentor.

6 Alokacja wydatków przeznaczanych na normalne zakupy w ciągu tygodnia Źródło: Omnibus XII , Pentor.

7 Znaczenie czynników warunkujących wybór miejsca dokonywania zakupów Źródło: Omnibus XII , Pentor. Dla 87% decydujące lub ważneDla 86% decydujące lub ważne

8 Preferencje i upodobania zakupowe

9 Upodobania i przyzwyczajenia zakupowe Polaków Źródło: Omnibus XII , Pentor.

10 Akcje promocyjne, sklepy wielkopowierzchniowe

11 Wybrane efekty stosowania akcji promocyjnych Źródło: Omnibus XII , Pentor.

12 Ulubione formy akcji promocyjnych Źródło: Omnibus XII , Pentor.

13 Poparcie dla rozwoju sieci supermarketów Źródło: Omnibus XII , Pentor.


Pobierz ppt "ZWYCZAJE ZAKUPOWE POLAKÓW W 2005. UOGÓLNIENIE WYNIKÓW 56% respondentów deklaruje, że w ich gospodarstwie domowym to Panie domu są odpowiedzialne za zakup."

Podobne prezentacje


Reklamy Google