Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

S t r i c t l y P r i v a t e & C o n f i d e n t i a l 1 Dom Development Prezentacja dla Inwestorów Wiodący deweloper mieszkaniowy na rynku warszawskim.

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "S t r i c t l y P r i v a t e & C o n f i d e n t i a l 1 Dom Development Prezentacja dla Inwestorów Wiodący deweloper mieszkaniowy na rynku warszawskim."— Zapis prezentacji:

1 S t r i c t l y P r i v a t e & C o n f i d e n t i a l 1 Dom Development Prezentacja dla Inwestorów Wiodący deweloper mieszkaniowy na rynku warszawskim Londyn, 5-6 marca 2007 Konferencja pt. Nowe możliwości w rodzącej się Europie

2 S t r i c t l y P r i v a t e & C o n f i d e n t i a l 2 Struktura akcjonariatu

3 S t r i c t l y P r i v a t e & C o n f i d e n t i a l 3 O firmie Jesteśmy wiodącym deweloperem mieszkaniowym działającym na terenie Warszawy i jej obszaru metropolitalnego; Ekspozycja na szybko rosnący (w zakresie wartości i cen) rynek mieszkaniowy; Wzrastające przychody oraz marże; Skuteczna strategia budowy banku ziemi (land bank) oraz doświadczenie związane z nabywaniem gruntów; Ponad dziesięcioletnie doświadczenie na rynku nieruchomości mieszkaniowych oraz zdolność utrzymania zyskowności biznesu w okresie od 2001 roku do 2003 roku, pomimo spowolnienia gospodarczego.

4 S t r i c t l y P r i v a t e & C o n f i d e n t i a l 4 Osiągamy dobre wyniki finansowe Przychody CAGR : 28,5% EBITDA CAGR : 50,0% Zysk netto w 2006:135 milionów zł vs. 52 miliony zł w 2005 Przychody (w milionach złotych) * Dane finansowe zgodne z PSR

5 S t r i c t l y P r i v a t e & C o n f i d e n t i a l 5 Silny wzrost Zysku na Akcję (EPS) Mocny wzrost zysku na akcję do 6,06 zł w 2006 w porównaniu do 2,39 zł w 2005

6 S t r i c t l y P r i v a t e & C o n f i d e n t i a l 6 Nasze projekty Mieszkania popularne: mieszkania w budynkach mieszkalnych i osiedlach mieszkaniowych, zlokalizowanych głównie poza ścisłym centrum Warszawy, obejmujących zazwyczaj nie mniej niż 200 mieszkań w cenie do zł/m 2 i średniej powierzchni 56 m 2. Przykład: Osiedle Akacje, Kasztanowa Aleja, Olimpia, Derby, Bemowo, Fort Bema, Zawiszy Apartamenty o podwyższonym standardzie: apartamenty w budynkach mieszkalnych lub małych grupach budynków zlokalizowanych w centrum Warszawy oraz w popularnych dzielnicach mieszkaniowych (Żoliborz, Mokotów, Śródmieście, Ochota), obejmujących do 250 apartamentów w cenie od do zł/m2 i średniej powierzchni ok. 85 m2. Przykład: Marina Mokotów, Na Dolnej, Patria, Bruna, Gdański Apartamenty luksusowe: apartamenty w budynkach mieszkalnych zlokalizowanych w ścisłym centrum Warszawy lub na starym Mokotowie, przylegających do atrakcyjnych terenów zielonych i parków, posiadających do 100 mieszkań w cenie powyżej zł/m2. Przykłady: Morskie Oko, Rezydencja Opera Domy: Spółka oferuje produkty jednorodzinne, obejmujące domy jednorodzinne wolnostojące, w zabudowie bliźniaczej i szeregowej. Przykłady: Wille Laguna, Malwa, Wille Marina Mokotów

7 S t r i c t l y P r i v a t e & C o n f i d e n t i a l 7 Nasze projekty (stan na dzień 31 grudnia 2006) Spółka zrealizowała 52 projekty obejmujące lokali mieszkalnych W trakcie realizacji jest 13 projektów obejmujących lokali mieszkalnych PROJEKTY ZREALIZOWANE Liczba projektów Liczba lokali Lokale sprzedane Lokale do sprzeda nia Lokale sprzed ane lecz nie przeka zane Mieszkania popularne Akacje Derby Kasztanowa Aleja Jeżewskiego Bartycka Olimpia Planty Bielany Metrum Willa Anna Fort Bema Derby 7 faza Olimpia 2 faza Razem Apartamenty o podwyższonym standardzie Marina Mokotów(49%) Oaza Na Dolnej Razem Apartamenty luksusowe Marina Mokotów(49%) Morskie Oko Opera Razem Domy Malwa Laguna 1i faza Białopole Marina Mokotów(49%) Razem Ogółem PROJEKTY OBECNIE REALIZOWANE Liczba projektów Liczba lokali Lokale sprzeda ne Lokale do sprzeda nia Lokale sprzed ane lecz nie przeka zane Mieszkania popularne Olimpia 2 (faza 2-3) Olimpia 2 (faza 4) Derby 7 faza Derby Derby Bemowo Zawiszy 1 i Razem Apartamenty o podwyższonym standardzie Dworzec Gdański Patria, faza Patria, faza Bruna Razem Apartamenty luksusowe Razem Domy Razem Ogółem

8 S t r i c t l y P r i v a t e & C o n f i d e n t i a l 8 Cele strategiczne Kluczowymi celami Dom Development są: Utrzymanie i wzmocnienie pozycji Spółki jako wiodącego dewelopera mieszkaniowego w Warszawie Wzrost przychodów i zysku netto Strategia produktowa: Koncentracja na segmencie mieszkań popularnych i segmencie apartamentów o podwyższonym standardzie Źródło: Warszawski Rynek Mieszkaniowy Raport 2005/2006 opublikowany przez Reas Konsulting

9 S t r i c t l y P r i v a t e & C o n f i d e n t i a l 9 Pozycja konkurencyjna Doskonała reputacja i rozpoznawalność marki na rynku Wiodąca pozycja rynkowa Sukcesy w zakresie nabywania atrakcyjnych gruntów Zaawansowany marketing i system sprzedaży Zachodnioeuropejskie know-how oraz standardy w działalności operacyjnej Efektywne procedury realizacji projektów Skuteczna kontrola finansowa Profesjonalny i doświadczony zespół

10 S t r i c t l y P r i v a t e & C o n f i d e n t i a l 10 Planowane projekty (stan na dzień 31 grudnia 2006) Rozpoczęcie 29 nowych projektów jest planowane w najbliższej przyszłości Spółka posiada przygotowanych do sprzedaży lokali mieszkalnych w projektach realizowanych oraz lokali w projektach planowanych Grunty pod przyszłe projekty, których zakup jest negocjowany (liczba lokali mieszkalnych): 5 800

11 S t r i c t l y P r i v a t e & C o n f i d e n t i a l 11 Bank ziemi Strategia Spółki w zakresie banku ziemi generalnie zakłada zakup działek budowlanych w Warszawie w celu konsolidacji wiodącej pozycji rynkowej Spółki i umożliwienia dalszego jej rozwoju. Zarząd Spółki wdraża obecnie strategię w zakresie banku ziemi, mającą na celu zabezpieczenie wystarczającej ilości gruntu na co najmniej cztery lata działalności (przy założeniu zachowania obecnej skali działalności). Od momentu utworzenia Dom Development nabył grunty o wartości ponad 664 miliony zł Dom Development posiada na własność, lub ma zawarte umowy przedwstępne nabycia gruntów, pozwalające na przekazanie klientom ok lokali mieszkalnych w okresie najbliższych 5 lat Obecnie Dom Development negocjuje zakup gruntów pod budowę kolejnych lokali mieszkalnych Bank ziemi obecnie Strategia w zakresie banku ziemi

12 S t r i c t l y P r i v a t e & C o n f i d e n t i a l 12 Dlaczego warszawski rynek mieszkaniowy będzie się rozwijał? Przewidywany stabilny i relatywnie wysoki wzrost polskiej gospodarki oraz rynku warszawskiego (m.in. spadek bezrobocia, wzrost przeciętnych wynagrodzeń) Wysoki potencjał rozwojowy Warszawy jako biznesowego i politycznego centrum kraju Korzystne trendy migracyjne w Warszawie Deficyt mieszkań oraz zły stan techniczny wielu istniejących mieszkań w Warszawie Boom na rynku kredytów mieszkaniowych Atrakcyjność warszawskiego rynku mieszkaniowego dla zagranicznych nabywców nieruchomości

13 S t r i c t l y P r i v a t e & C o n f i d e n t i a l 13 Pozycja Dom Development na tle konkurentów Największy (J.W. Construction) i drugi w kolejności (Dom Development) deweloper mają znaczącą przewagę nad pozostałymi konkurentami na rynku warszawskim Źródło: Warszawski Rynek Mieszkaniowy Raport 2005/2006 opublikowany przez Reas Konsulting

14 S t r i c t l y P r i v a t e & C o n f i d e n t i a l 14 Wyniki finansowe Wyniki finansowe w mln zł vs 2006

15 S t r i c t l y P r i v a t e & C o n f i d e n t i a l 15 Marże Zyski Spółki wzrosły zdecydowanie w latach , w tym EBITDA z poziomu 19 mln zł do 167 mln zł w 2006r. Wszystkie marże zanotowały wyraźny wzrost w tym marża zysku netto zwiększyła się z 2,3% w 2003r. do 9,7% w 2005r. oraz 18,5% w 2006r. Marża brutto na sprzedaży wzrosła z poziomu 18% w 2003 roku do poziomu 24% w 2005 roku oraz blisko 32% w 2006 r.


Pobierz ppt "S t r i c t l y P r i v a t e & C o n f i d e n t i a l 1 Dom Development Prezentacja dla Inwestorów Wiodący deweloper mieszkaniowy na rynku warszawskim."

Podobne prezentacje


Reklamy Google