Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

S t r i c t l y P r i v a t e & C o n f i d e n t i a l 1 Dom Development Prezentacja dla Inwestorów Wiodący deweloper mieszkaniowy na rynku warszawskim.

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "S t r i c t l y P r i v a t e & C o n f i d e n t i a l 1 Dom Development Prezentacja dla Inwestorów Wiodący deweloper mieszkaniowy na rynku warszawskim."— Zapis prezentacji:

1 S t r i c t l y P r i v a t e & C o n f i d e n t i a l 1 Dom Development Prezentacja dla Inwestorów Wiodący deweloper mieszkaniowy na rynku warszawskim Londyn, 5-6 marca 2007 Konferencja pt. Nowe możliwości w rodzącej się Europie

2 S t r i c t l y P r i v a t e & C o n f i d e n t i a l 2 Struktura akcjonariatu

3 S t r i c t l y P r i v a t e & C o n f i d e n t i a l 3 O firmie Jesteśmy wiodącym deweloperem mieszkaniowym działającym na terenie Warszawy i jej obszaru metropolitalnego; Ekspozycja na szybko rosnący (w zakresie wartości i cen) rynek mieszkaniowy; Wzrastające przychody oraz marże; Skuteczna strategia budowy banku ziemi (land bank) oraz doświadczenie związane z nabywaniem gruntów; Ponad dziesięcioletnie doświadczenie na rynku nieruchomości mieszkaniowych oraz zdolność utrzymania zyskowności biznesu w okresie od 2001 roku do 2003 roku, pomimo spowolnienia gospodarczego.

4 S t r i c t l y P r i v a t e & C o n f i d e n t i a l 4 Osiągamy dobre wyniki finansowe Przychody CAGR 2001-2006: 28,5% EBITDA CAGR 2001-2006: 50,0% Zysk netto w 2006:135 milionów zł vs. 52 miliony zł w 2005 Przychody (w milionach złotych) * Dane finansowe zgodne z PSR

5 S t r i c t l y P r i v a t e & C o n f i d e n t i a l 5 Silny wzrost Zysku na Akcję (EPS) Mocny wzrost zysku na akcję do 6,06 zł w 2006 w porównaniu do 2,39 zł w 2005

6 S t r i c t l y P r i v a t e & C o n f i d e n t i a l 6 Nasze projekty Mieszkania popularne: mieszkania w budynkach mieszkalnych i osiedlach mieszkaniowych, zlokalizowanych głównie poza ścisłym centrum Warszawy, obejmujących zazwyczaj nie mniej niż 200 mieszkań w cenie do 7.500 zł/m 2 i średniej powierzchni 56 m 2. Przykład: Osiedle Akacje, Kasztanowa Aleja, Olimpia, Derby, Bemowo, Fort Bema, Zawiszy Apartamenty o podwyższonym standardzie: apartamenty w budynkach mieszkalnych lub małych grupach budynków zlokalizowanych w centrum Warszawy oraz w popularnych dzielnicach mieszkaniowych (Żoliborz, Mokotów, Śródmieście, Ochota), obejmujących do 250 apartamentów w cenie od 7.500 do 13.000 zł/m2 i średniej powierzchni ok. 85 m2. Przykład: Marina Mokotów, Na Dolnej, Patria, Bruna, Gdański Apartamenty luksusowe: apartamenty w budynkach mieszkalnych zlokalizowanych w ścisłym centrum Warszawy lub na starym Mokotowie, przylegających do atrakcyjnych terenów zielonych i parków, posiadających do 100 mieszkań w cenie powyżej 13.000 zł/m2. Przykłady: Morskie Oko, Rezydencja Opera Domy: Spółka oferuje produkty jednorodzinne, obejmujące domy jednorodzinne wolnostojące, w zabudowie bliźniaczej i szeregowej. Przykłady: Wille Laguna, Malwa, Wille Marina Mokotów

7 S t r i c t l y P r i v a t e & C o n f i d e n t i a l 7 Nasze projekty (stan na dzień 31 grudnia 2006) Spółka zrealizowała 52 projekty obejmujące 8 696 lokali mieszkalnych W trakcie realizacji jest 13 projektów obejmujących 2 676 lokali mieszkalnych PROJEKTY ZREALIZOWANE Liczba projektów Liczba lokali Lokale sprzedane Lokale do sprzeda nia Lokale sprzed ane lecz nie przeka zane Mieszkania popularne Akacje 1-10102 785 05 Derby 1-661 716 00 Kasztanowa Aleja 1-23629 02 Jeżewskiego1374 00 Bartycka1314 00 Olimpia1281 00 Planty1245 00 Bielany1226 00 Metrum1155 00 Willa Anna146 00 Fort Bema1248247142 Derby 7 faza11127 064 Olimpia 2 faza 112052014109 Razem297 3517 3465222 Apartamenty o podwyższonym standardzie Marina Mokotów(49%)4503 087 Oaza1190 00 Na Dolnej1136 00 Razem6829 087 Apartamenty luksusowe Marina Mokotów(49%)4207205219 Morskie Oko143 00 Opera139 01 Razem5289287220 Domy Malwa 1-3369 01 Laguna 1i faza.33858320 Białopole142 00 Marina Mokotów(49%)43129216 Razem11227223417 Ogółem528 6968 68511346 PROJEKTY OBECNIE REALIZOWANE Liczba projektów Liczba lokali Lokale sprzeda ne Lokale do sprzeda nia Lokale sprzed ane lecz nie przeka zane Mieszkania popularne Olimpia 2 (faza 2-3) 238934940349 Olimpia 2 (faza 4) 12826821468 Derby 7 faza 2 11270 0 Derby 8 126319073190 Derby 10 1359151208151 Bemowo 11521511111 Zawiszy 1 i 2 23559925699 Razem 91 9271 008919968 Apartamenty o podwyższonym standardzie Dworzec Gdański 126021347213 Patria, faza 1 1129953495 Patria, faza 2 1113951895 Bruna 12477017770 Razem 4749473276473 Apartamenty luksusowe Razem 00000 Domy Razem 00000 Ogółem 132 6761 4811 1951 441

8 S t r i c t l y P r i v a t e & C o n f i d e n t i a l 8 Cele strategiczne Kluczowymi celami Dom Development są: Utrzymanie i wzmocnienie pozycji Spółki jako wiodącego dewelopera mieszkaniowego w Warszawie Wzrost przychodów i zysku netto Strategia produktowa: Koncentracja na segmencie mieszkań popularnych i segmencie apartamentów o podwyższonym standardzie Źródło: Warszawski Rynek Mieszkaniowy Raport 2005/2006 opublikowany przez Reas Konsulting

9 S t r i c t l y P r i v a t e & C o n f i d e n t i a l 9 Pozycja konkurencyjna Doskonała reputacja i rozpoznawalność marki na rynku Wiodąca pozycja rynkowa Sukcesy w zakresie nabywania atrakcyjnych gruntów Zaawansowany marketing i system sprzedaży Zachodnioeuropejskie know-how oraz standardy w działalności operacyjnej Efektywne procedury realizacji projektów Skuteczna kontrola finansowa Profesjonalny i doświadczony zespół

10 S t r i c t l y P r i v a t e & C o n f i d e n t i a l 10 Planowane projekty (stan na dzień 31 grudnia 2006) Rozpoczęcie 29 nowych projektów jest planowane w najbliższej przyszłości Spółka posiada przygotowanych do sprzedaży 1 195 lokali mieszkalnych w projektach realizowanych oraz 5 869 lokali w projektach planowanych Grunty pod przyszłe projekty, których zakup jest negocjowany (liczba lokali mieszkalnych): 5 800

11 S t r i c t l y P r i v a t e & C o n f i d e n t i a l 11 Bank ziemi Strategia Spółki w zakresie banku ziemi generalnie zakłada zakup działek budowlanych w Warszawie w celu konsolidacji wiodącej pozycji rynkowej Spółki i umożliwienia dalszego jej rozwoju. Zarząd Spółki wdraża obecnie strategię w zakresie banku ziemi, mającą na celu zabezpieczenie wystarczającej ilości gruntu na co najmniej cztery lata działalności (przy założeniu zachowania obecnej skali działalności). Od momentu utworzenia Dom Development nabył grunty o wartości ponad 664 miliony zł Dom Development posiada na własność, lub ma zawarte umowy przedwstępne nabycia gruntów, pozwalające na przekazanie klientom ok. 9 100 lokali mieszkalnych w okresie najbliższych 5 lat Obecnie Dom Development negocjuje zakup gruntów pod budowę kolejnych 5 800 lokali mieszkalnych Bank ziemi obecnie Strategia w zakresie banku ziemi

12 S t r i c t l y P r i v a t e & C o n f i d e n t i a l 12 Dlaczego warszawski rynek mieszkaniowy będzie się rozwijał? Przewidywany stabilny i relatywnie wysoki wzrost polskiej gospodarki oraz rynku warszawskiego (m.in. spadek bezrobocia, wzrost przeciętnych wynagrodzeń) Wysoki potencjał rozwojowy Warszawy jako biznesowego i politycznego centrum kraju Korzystne trendy migracyjne w Warszawie Deficyt mieszkań oraz zły stan techniczny wielu istniejących mieszkań w Warszawie Boom na rynku kredytów mieszkaniowych Atrakcyjność warszawskiego rynku mieszkaniowego dla zagranicznych nabywców nieruchomości

13 S t r i c t l y P r i v a t e & C o n f i d e n t i a l 13 Pozycja Dom Development na tle konkurentów Największy (J.W. Construction) i drugi w kolejności (Dom Development) deweloper mają znaczącą przewagę nad pozostałymi konkurentami na rynku warszawskim Źródło: Warszawski Rynek Mieszkaniowy Raport 2005/2006 opublikowany przez Reas Konsulting

14 S t r i c t l y P r i v a t e & C o n f i d e n t i a l 14 Wyniki finansowe Wyniki finansowe w mln zł 2003-2006 2005 vs 2006

15 S t r i c t l y P r i v a t e & C o n f i d e n t i a l 15 Marże Zyski Spółki wzrosły zdecydowanie w latach 2003-2006, w tym EBITDA z poziomu 19 mln zł do 167 mln zł w 2006r. Wszystkie marże zanotowały wyraźny wzrost w tym marża zysku netto zwiększyła się z 2,3% w 2003r. do 9,7% w 2005r. oraz 18,5% w 2006r. Marża brutto na sprzedaży wzrosła z poziomu 18% w 2003 roku do poziomu 24% w 2005 roku oraz blisko 32% w 2006 r.


Pobierz ppt "S t r i c t l y P r i v a t e & C o n f i d e n t i a l 1 Dom Development Prezentacja dla Inwestorów Wiodący deweloper mieszkaniowy na rynku warszawskim."

Podobne prezentacje


Reklamy Google