Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Outsourcing usług informatycznych dla firm ESKOM IT Sp. z o.o., ul. Zimna 2 lok 24, 00-138 Warszawa, ul. Puławska 45B, 05-500 Piaseczno, tel.: +48 22 100.

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "Outsourcing usług informatycznych dla firm ESKOM IT Sp. z o.o., ul. Zimna 2 lok 24, 00-138 Warszawa, ul. Puławska 45B, 05-500 Piaseczno, tel.: +48 22 100."— Zapis prezentacji:

1 Outsourcing usług informatycznych dla firm ESKOM IT Sp. z o.o., ul. Zimna 2 lok 24, Warszawa, ul. Puławska 45B, Piaseczno, tel.: , fax: Outsourcing administratorów i monitoring 24h systemów informatycznych Sebastian Niklewicz – ESKOM Warszawa, Konferencja 10-lecie firmy ESKOM | Warszawa

2 Agenda ©Copyright ESKOM O ESKOM 2.Administracja systemami 3.Monitoring 24h

3 Agenda ©Copyright ESKOM O ESKOM 2.Administracja systemami 3.Monitoring 24h

4 ©Copyright ESKOM Jesteśmy z Wami już 10 lat ESKOM IT & eBusiness Solutions

5 ©Copyright ESKOM lat ESKOM 2013

6 ©Copyright ESKOM Oferta

7 Agenda ©Copyright ESKOM O ESKOM 2.Administracja systemami Czym się zajmujemy Katalog usług Nasze wartości dodane 3.Monitoring 24h

8 Agenda ©Copyright ESKOM O ESKOM 2.Administracja systemami Czym się zajmujemy Katalog usług Nasze wartości dodane 3.Monitoring 24h

9 ©Copyright ESKOM Outsourcing Jeśli jest coś, czego nie potrafimy zrobić wydajniej, taniej i lepiej niż konkurenci, nie ma sensu, żebyśmy to robili i powinniśmy zatrudnić do wykonania tej pracy kogoś, kto zrobi to lepiej niż my Henry Ford 1923 Źródło: Wikipedia

10 ©Copyright ESKOM Mapa usług Warstwa fizyczna Infrastruktura PCBackupLAN/WAN/SANPeryferia Wirtualizacja Systemy operacyjne Zarządzanie i bezpieczeństwo Monitoring 24H IT Governance System uwierzytelniania Bazy danych Poczta Serwery Aplikacje Serwery plików Storage Główny obszar specjalizacji Dodatkowy obszar specjalizacji Obszar wspierany

11 ©Copyright ESKOM Zarządzanie zmianą środowisko testowe środowisko akceptacyjne środowisko produkcyjne Wspieramy firmy deweloperskie w procesie zarządzania zmianą Często z powodów proceduralnych i regulacyjnych Twórcy Aplikacji nie mają lub nie powinni mieć dostępu do wszystkich środowisk aplikacyjnych, głównie produkcyjnych. W porozumieniu z Twórcami Aplikacji realizujemy procesy wprowadzania zmian w celu oddzielenia odpowiedzialności pomiędzy Deweloperem a Administratorem Mapa usług

12 ©Copyright ESKOM Uzupełnienie oferty na aplikacje Wspieramy dostawców aplikacji Współpracujemy z firmami informatycznymi specjalizującymi się w dostarczaniu aplikacji. Uzupełniamy ofertę aplikacyjną o: dostawy i wdrożenia infrastruktury, przeprowadzenie etapów Proof-of-Concept, testy wydajnościowe, monitorowanie poprawności działania całych systemów, w tym aplikacji 24h, HelpDesk/ServiceDesk w zakresie pierwszej linii obsługi zgłoszeń problemów związanych z aplikacjami. Mapa usług

13 ©Copyright ESKOM Opieka informatyczna

14 ©Copyright ESKOM Asysta Działów IT

15 Agenda ©Copyright ESKOM O ESKOM 2.Administracja systemami Czym się zajmujemy Katalog usług Nasze wartości dodane 3.Monitoring 24h

16 Katalog usług ©Copyright ESKOM Katalog usług

17 ©Copyright ESKOM Katalog usług

18 ©Copyright ESKOM Katalog usług

19 Agenda ©Copyright ESKOM O ESKOM 2.Administracja systemami Czym się zajmujemy Katalog usług Nasze wartości dodane 3.Monitoring 24h

20 ©Copyright ESKOM Nasze doświadczenia Świadczymy usługi outsourcingu związane z utrzymywaniem i rozwojem infrastruktury informatycznej Obecnie skupiamy się na administracji systemami, jednak realizowaliśmy wiele projektów wokół-aplikacyjnych i doskonale rozumiemy pojawiające się problemy z tym związane oraz często tematykę biznesową – czujemy się dobrym partnerem do współpracy z wewnętrznymi działami IT oraz dostawcami aplikacji Osoby zatrudnione w ESKOM pracowały wcześniej na różnych stanowiskach związanych z ICT i bezpieczeństwem – doskonale rozumiemy problemy z punktu widzenia Klienta

21 ©Copyright ESKOM Nasze wartości dodane 1.Wdrażamy system monitorujący pracę całej infrastruktury IT umożliwiający podejmowanie proaktywnych działań naprawczych 2.Prowadzimy usługę monitoringu 24h 3.Przeprowadzamy audyty informatyczne wraz z dopasowaniem infrastruktury IT do procesów biznesowych 4.Często w ramach Proof-of-Concept testujemy środowiska klienta na wypożyczonym sprzęcie w celu sprawdzenia i potwierdzenia wydajności zaproponowanej infrastruktury 5.W ramach wdrożeń nowoczesnych systemów backupu dyskowego realizujemy replikację danych oraz zadania DR na infrastrukturze ESKOM 6.Realizujemy zadania Administratora Bezpieczeństwa Informacji (ABI) wraz z rejestracją zbiorów danych w GIODO 7.Wszyscy nasi inżynierowie porozumiewają się w języku angielskim – współpracujemy zarówno z anglojęzycznymi użytkownikami, jak i korporacyjnymi działami IT 8.Realizujemy nasze usługi na bazie umowy SLA…

22 ©Copyright ESKOM Service Level Agreement SLA pozwala osiągnąć wymagany, mierzalny poziom świadczonych usług na rzecz klienta. Klient nie tylko oczekuje by usługi były wykonywane, ale by były realizowane z odpowiednią jakością. Nasza firma poprzez SLA dąży do uzyskania: jednoznaczności w rozumieniu wspólnie z klientem zakresu poziomu i definicji świadczonych usług mierzalnych wskaźników SLA najlepszego dopasowania poziomu SLA do potrzeb klienta

23 ©Copyright ESKOM Standardy inżynierskie Sposób działania ESKOM pozwala na podnoszenie efektywności działających procesów i obniżanie kosztów ich wykonywania. Stosowane metodyki oraz dobre praktyki (Best Practices) pozwalają na uzyskanie przez naszych Klientów kontroli nad harmonogramami i kosztami w obszarze IT. Do przykładowych metodyk i standardów, którymi posługujemy się realizując różne zadania należą: PRINCE2 PMBoK ITIL Grupa norm ISO/IEC 27000

24 Agenda ©Copyright ESKOM O ESKOM 2.Administracja systemami 3.Monitoring 24h Monitoring usług IT Monitoring usługi biznesowej Możliwości wdrażanych rozwiązań

25 25 Nasze podejście do monitoringu system wczesnego ostrzegania o zbliżających się zagrożeniach szybkie powiadamianie o wystąpieniach awarii Monitoring reaktywny planowanie rozbudowy i konserwacja systemów IT aby minimalizować wystąpienie awarii w przyszłości gromadzenie danych i wyznaczanie trendów Monitoring proaktywny gromadzenie i przetwarzanie logów w celu wykrywania nietypowych zachowań użytkowników oraz systemów IT Monitoring analityczny

26 Agenda ©Copyright ESKOM O ESKOM 2.Administracja systemami 3.Monitoring 24h Monitoring usług IT Monitoring usługi biznesowej Możliwości wdrażanych rozwiązań

27 27 Monitoring usług IT Aby realizować procesy biznesowe takie jak pozyskiwanie klienta, sprzedaż produktów i usług, obsługa klienta, itd.. …zatem chcielibyśmy wiedzieć, że te narzędzia działają prawidłowo. Potrzebuję do tego definicji co dla mnie oznacza działają prawidłowo, najlepiej by opierała się na mierzalnych parametrach jak choćby czas odpowiedzi aplikacji. Żeby wiedzieć ile czasu pracownik marnuje bezproduktywnie oczekując aż aplikacja pokaże na ekranie dane, o które zapytał naciskając odpowiedni przycisk. Dlaczego??? potrzebujemy niezbędnych narzędzi w postaci systemów i aplikacji informatycznych różnego typu …

28 28 Monitoring usług IT SLA (ang. Service Level Agreement) Umowa między Biznesem a działem IT na utrzymanie systemów i aplikacji IT wspólnie przyjęte kryteria weryfikacji działania świadczonych usług (wskaźniki lub KPI) najlepsze dopasowanie parametrów SLA do potrzeb Biznesu na poziomie akceptowalnych kosztowo mierzalność wskaźników SLA – potrzebujemy narzędzia

29 29 Monitoring usług IT Każda awaria aplikacji = przestój w pracy usługa nie jest świadczona dla klienta klient nalicza kary umowne zwiększone koszty: koszty pracowników IT, którzy naprawiają awarię koszty pracowników biznesu, którzy nie mogą pracować utrata potencjalnych korzyści utrata wiarygodności firmy niezadowolenie użytkowników, pogorszenie warunków pracy niezadowolenie ZARZĄDU

30 30 Monitoring usług IT Wykrycie i usunięcie awarii bez Systemu Monitoringu Czas Moment wystąpienia awarii Użytkownicy zgłaszają, że im coś nie działa IT potwierdza wystąpienie awarii Przywrócenie systemu do działania Reakcja Naprawa Czas Alarm z systemu monitoring o awarii komponentu IT potwierdza wystąpienie awarii Przywrócenie systemu do działania Reakcja Naprawa Biznes pracuje Wykrycie i usunięcie awarii z działającym Systemem Monitoringu Biznes pracuje

31 31 Monitoring usług IT Dlatego w dobrze pojętym interesie BIZNESU jest posiadanie sprawnie działającego Systemu Monitoringu IT

32 Agenda ©Copyright ESKOM O ESKOM 2.Administracja systemami 3.Monitoring 24h Monitoring usług IT Monitoring usługi biznesowej Możliwości wdrażanych rozwiązań

33 33 Monitoring biznesowy Pozyskiwanie danych z punktów pomiarowych, gromadzenie ich oraz prezentacja graficzna… Definicja monitoringu Monitorowanie (ang. monitoring) to zorganizowany sposób obserwacji, zwykle ciągły i długoterminowy. …to zadanie każdego Systemu Monitoringu

34 34 Monitoring biznesowy Dlaczego zatem pozostawić Systemy Monitoringu tylko do użytku IT?

35 35 Monitoring usług IT Przykładowe wartości biznesowe, które mogą być monitorowane i prezentowane

36 36 Monitoring usług IT Przykładowe wartości biznesowe, które mogą być monitorowane i prezentowane

37 37 Monitoring biznesowy Do wczoraj był to System Monitoringu IT Działu IT …od dziś jest to nasz …to nasza polisa na prawidłowe działanie biznesu

38 Agenda ©Copyright ESKOM O ESKOM 2.Administracja systemami 3.Monitoring 24h Monitoring usług IT Monitoring usługi biznesowej Możliwości wdrażanych rozwiązań

39 ©Copyright ESKOM

40 Możliwości wdrażanych rozwiązań ©Copyright ESKOM

41 ©Copyright ESKOM


Pobierz ppt "Outsourcing usług informatycznych dla firm ESKOM IT Sp. z o.o., ul. Zimna 2 lok 24, 00-138 Warszawa, ul. Puławska 45B, 05-500 Piaseczno, tel.: +48 22 100."

Podobne prezentacje


Reklamy Google