Pobierz prezentację
Pobieranie prezentacji. Proszę czekać
OpublikowałBogumiła Pastucha Został zmieniony 11 lat temu
1
Outsourcing usług informatycznych dla firm
2013 Outsourcing administratorów i monitoring 24h systemów informatycznych Sebastian Niklewicz – ESKOM Warszawa, Konferencja 10-lecie firmy ESKOM | Warszawa ESKOM IT Sp. z o.o., ul. Zimna 2 lok 24, Warszawa, ul. Puławska 45B, Piaseczno, tel.: , fax:
2
Administracja systemami Monitoring 24h
O ESKOM Administracja systemami Monitoring 24h ©Copyright ESKOM 2013
3
Administracja systemami Monitoring 24h
O ESKOM Administracja systemami Monitoring 24h ©Copyright ESKOM 2013
4
IT & eBusiness Solutions
Jesteśmy z Wami już 10 lat ESKOM IT & eBusiness Solutions 2003 2008 2012 ©Copyright ESKOM 2013
5
10 lat ESKOM 2013 ©Copyright ESKOM 2013
6
Oferta ©Copyright ESKOM 2013
7
Administracja systemami Czym się zajmujemy Katalog usług
O ESKOM Administracja systemami Czym się zajmujemy Katalog usług Nasze wartości dodane Monitoring 24h ©Copyright ESKOM 2013
8
Administracja systemami Czym się zajmujemy Katalog usług
O ESKOM Administracja systemami Czym się zajmujemy Katalog usług Nasze wartości dodane Monitoring 24h ©Copyright ESKOM 2013
9
Outsourcing „Jeśli jest coś, czego nie potrafimy zrobić wydajniej, taniej i lepiej niż konkurenci, nie ma sensu, żebyśmy to robili i powinniśmy zatrudnić do wykonania tej pracy kogoś, kto zrobi to lepiej niż my” Henry Ford 1923 Źródło: Wikipedia ©Copyright ESKOM 2013
10
Mapa usług IT Governance Aplikacje Zarządzanie i bezpieczeństwo
Monitoring 24H Infrastruktura Bazy danych System uwierzytelniania Poczta Serwery plików Systemy operacyjne Wirtualizacja PC Serwery LAN/WAN/SAN Storage Backup Peryferia Warstwa fizyczna Główny obszar specjalizacji Dodatkowy obszar specjalizacji Obszar wspierany ©Copyright ESKOM 2013
11
Wspieramy firmy deweloperskie w procesie zarządzania zmianą
Zarządzanie zmianą Wspieramy firmy deweloperskie w procesie zarządzania zmianą Często z powodów proceduralnych i regulacyjnych Twórcy Aplikacji nie mają lub nie powinni mieć dostępu do wszystkich środowisk aplikacyjnych, głównie produkcyjnych. W porozumieniu z Twórcami Aplikacji realizujemy procesy wprowadzania zmian w celu oddzielenia odpowiedzialności pomiędzy Deweloperem a Administratorem Mapa usług środowisko testowe środowisko akceptacyjne środowisko produkcyjne ©Copyright ESKOM 2013
12
Uzupełnienie oferty na aplikacje
Wspieramy dostawców aplikacji Współpracujemy z firmami informatycznymi specjalizującymi się w dostarczaniu aplikacji. Uzupełniamy ofertę aplikacyjną o: dostawy i wdrożenia infrastruktury, przeprowadzenie etapów Proof-of-Concept, testy wydajnościowe, monitorowanie poprawności działania całych systemów, w tym aplikacji 24h, HelpDesk/ServiceDesk w zakresie pierwszej linii obsługi zgłoszeń problemów związanych z aplikacjami. Mapa usług ©Copyright ESKOM 2013
13
Opieka informatyczna ©Copyright ESKOM 2012
14
Asysta Działów IT ©Copyright ESKOM 2013
15
Administracja systemami Czym się zajmujemy Katalog usług
O ESKOM Administracja systemami Czym się zajmujemy Katalog usług Nasze wartości dodane Monitoring 24h ©Copyright ESKOM 2013
16
Katalog usług Katalog usług ©Copyright ESKOM 2013
17
Katalog usług ©Copyright ESKOM 2013
18
Katalog usług ©Copyright ESKOM 2013
19
Administracja systemami Czym się zajmujemy Katalog usług
O ESKOM Administracja systemami Czym się zajmujemy Katalog usług Nasze wartości dodane Monitoring 24h ©Copyright ESKOM 2013
20
Nasze doświadczenia Świadczymy usługi outsourcingu związane z utrzymywaniem i rozwojem infrastruktury informatycznej Obecnie skupiamy się na administracji systemami, jednak realizowaliśmy wiele projektów wokół-aplikacyjnych i doskonale rozumiemy pojawiające się problemy z tym związane oraz często tematykę biznesową – czujemy się dobrym partnerem do współpracy z wewnętrznymi działami IT oraz dostawcami aplikacji Osoby zatrudnione w ESKOM pracowały wcześniej na różnych stanowiskach związanych z ICT i bezpieczeństwem – doskonale rozumiemy problemy z punktu widzenia Klienta ©Copyright ESKOM 2013
21
Nasze wartości dodane Wdrażamy system monitorujący pracę całej infrastruktury IT umożliwiający podejmowanie proaktywnych działań naprawczych Prowadzimy usługę monitoringu 24h Przeprowadzamy audyty informatyczne wraz z dopasowaniem infrastruktury IT do procesów biznesowych Często w ramach Proof-of-Concept testujemy środowiska klienta na wypożyczonym sprzęcie w celu sprawdzenia i potwierdzenia wydajności zaproponowanej infrastruktury W ramach wdrożeń nowoczesnych systemów backupu dyskowego realizujemy replikację danych oraz zadania DR na infrastrukturze ESKOM Realizujemy zadania Administratora Bezpieczeństwa Informacji (ABI) wraz z rejestracją zbiorów danych w GIODO Wszyscy nasi inżynierowie porozumiewają się w języku angielskim – współpracujemy zarówno z anglojęzycznymi użytkownikami, jak i korporacyjnymi działami IT Realizujemy nasze usługi na bazie umowy SLA… ©Copyright ESKOM 2013
22
Service Level Agreement
SLA pozwala osiągnąć wymagany, mierzalny poziom świadczonych usług na rzecz klienta. Klient nie tylko oczekuje by usługi były wykonywane, ale by były realizowane z odpowiednią jakością. Nasza firma poprzez SLA dąży do uzyskania: jednoznaczności w rozumieniu wspólnie z klientem zakresu poziomu i definicji świadczonych usług mierzalnych wskaźników SLA najlepszego dopasowania poziomu SLA do potrzeb klienta ©Copyright ESKOM 2013
23
Standardy inżynierskie
Sposób działania ESKOM pozwala na podnoszenie efektywności działających procesów i obniżanie kosztów ich wykonywania. Stosowane metodyki oraz dobre praktyki (Best Practices) pozwalają na uzyskanie przez naszych Klientów kontroli nad harmonogramami i kosztami w obszarze IT. Do przykładowych metodyk i standardów, którymi posługujemy się realizując różne zadania należą: PRINCE2 PMBoK ITIL Grupa norm ISO/IEC 27000 ©Copyright ESKOM 2013
24
Administracja systemami Monitoring 24h Monitoring usług IT
O ESKOM Administracja systemami Monitoring 24h Monitoring usług IT Monitoring usługi biznesowej Możliwości wdrażanych rozwiązań ©Copyright ESKOM 2013
25
Nasze podejście do monitoringu
system wczesnego ostrzegania o zbliżających się zagrożeniach szybkie powiadamianie o wystąpieniach awarii Monitoring reaktywny planowanie rozbudowy i konserwacja systemów IT aby minimalizować wystąpienie awarii w przyszłości gromadzenie danych i wyznaczanie trendów Monitoring proaktywny gromadzenie i przetwarzanie logów w celu wykrywania nietypowych zachowań użytkowników oraz systemów IT Monitoring analityczny
26
Administracja systemami Monitoring 24h Monitoring usług IT
O ESKOM Administracja systemami Monitoring 24h Monitoring usług IT Monitoring usługi biznesowej Możliwości wdrażanych rozwiązań ©Copyright ESKOM 2013
27
Monitoring usług IT Aby realizować procesy biznesowe takie jak
pozyskiwanie klienta, sprzedaż produktów i usług, obsługa klienta, itd.. potrzebujemy niezbędnych narzędzi w postaci systemów i aplikacji informatycznych różnego typu … …zatem chcielibyśmy wiedzieć, że te narzędzia działają prawidłowo. Potrzebuję do tego definicji co dla mnie oznacza „działają prawidłowo”, najlepiej by opierała się na mierzalnych parametrach jak choćby „czas odpowiedzi aplikacji”. Dlaczego??? Żeby wiedzieć ile czasu pracownik marnuje bezproduktywnie oczekując aż aplikacja pokaże na ekranie dane, o które zapytał naciskając odpowiedni przycisk.
28
Monitoring usług IT SLA (ang. Service Level Agreement)
Umowa między Biznesem a działem IT na utrzymanie systemów i aplikacji IT wspólnie przyjęte kryteria weryfikacji działania świadczonych usług (wskaźniki lub KPI) mierzalność wskaźników SLA – potrzebujemy narzędzia najlepsze dopasowanie parametrów SLA do potrzeb Biznesu na poziomie akceptowalnych kosztowo
29
Monitoring usług IT niezadowolenie ZARZĄDU
Każda awaria aplikacji = przestój w pracy usługa nie jest świadczona dla klienta klient nalicza kary umowne zwiększone koszty: koszty pracowników IT, którzy naprawiają awarię koszty pracowników biznesu, którzy nie mogą pracować utrata potencjalnych korzyści utrata wiarygodności firmy niezadowolenie użytkowników, pogorszenie warunków pracy niezadowolenie ZARZĄDU
30
Monitoring usług IT Wykrycie i usunięcie awarii bez Systemu Monitoringu Moment wystąpienia awarii Użytkownicy zgłaszają, że im coś nie działa IT potwierdza wystąpienie awarii Przywrócenie systemu do działania Czas Reakcja Naprawa Biznes pracuje Wykrycie i usunięcie awarii z działającym Systemem Monitoringu Alarm z systemu monitoring o awarii komponentu IT potwierdza wystąpienie awarii Przywrócenie systemu do działania Czas Reakcja Naprawa Biznes pracuje
31
Systemu Monitoringu IT
Monitoring usług IT Dlatego w dobrze pojętym „interesie BIZNESU” jest posiadanie sprawnie działającego Systemu Monitoringu IT
32
Administracja systemami Monitoring 24h Monitoring usług IT
O ESKOM Administracja systemami Monitoring 24h Monitoring usług IT Monitoring usługi biznesowej Możliwości wdrażanych rozwiązań ©Copyright ESKOM 2013
33
Monitoring biznesowy Definicja monitoringu
Monitorowanie (ang. monitoring) to zorganizowany sposób obserwacji, zwykle ciągły i długoterminowy. Pozyskiwanie danych z punktów pomiarowych, gromadzenie ich oraz prezentacja graficzna… …to zadanie każdego Systemu Monitoringu
34
Dlaczego zatem pozostawić Systemy Monitoringu
Monitoring biznesowy Dlaczego zatem pozostawić Systemy Monitoringu tylko do użytku IT?
35
Monitoring usług IT Przykładowe wartości biznesowe, które mogą być monitorowane i prezentowane
36
Monitoring usług IT Przykładowe wartości biznesowe, które mogą być monitorowane i prezentowane
37
…to nasza „polisa na prawidłowe działanie biznesu”
Monitoring biznesowy Do wczoraj był to System Monitoringu IT Działu IT …od dziś jest to nasz System Monitoringu IT …to nasza „polisa na prawidłowe działanie biznesu”
38
Administracja systemami Monitoring 24h Monitoring usług IT
O ESKOM Administracja systemami Monitoring 24h Monitoring usług IT Monitoring usługi biznesowej Możliwości wdrażanych rozwiązań ©Copyright ESKOM 2013
39
Możliwości wdrażanych rozwiązań
©Copyright ESKOM 2013
40
Możliwości wdrażanych rozwiązań
©Copyright ESKOM 2013
41
©Copyright ESKOM 2013
Podobne prezentacje
© 2024 SlidePlayer.pl Inc.
All rights reserved.