Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Monika Hinc Fundacja Inicjowania Rozwoju „UP Foundation”, PIK PARTNER Gdańsk, 16.12.2014 r. Innowacje w kształceniu zawodowym – współpraca szkoła-biznes.

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "Monika Hinc Fundacja Inicjowania Rozwoju „UP Foundation”, PIK PARTNER Gdańsk, 16.12.2014 r. Innowacje w kształceniu zawodowym – współpraca szkoła-biznes."— Zapis prezentacji:

1 Monika Hinc Fundacja Inicjowania Rozwoju „UP Foundation”, PIK PARTNER Gdańsk, 16.12.2014 r. Innowacje w kształceniu zawodowym – współpraca szkoła-biznes

2 „Pomorskie – dobry kurs na edukację. Szkolnictwo zawodowe w regionie a wyzwania rynku pracy” Mały nabór nie jest dla nas problemem. Spotkanie uczniów z realnym biznesem nie jest potrzebne. Nowe technologie i rozwiązania nie są istotne. Kadra szkoły nie musi się już doskonalić. Mamy wystarczające zaplecze techniczno-dydaktyczne. Uczniowie nie mają problemów z wejściem na rynek. pracy. Nie musimy stwarzać uczniom możliwości dodatkowej pracy.

3 „Pomorskie – dobry kurs na edukację. Szkolnictwo zawodowe w regionie a wyzwania rynku pracy” KORZYŚCI DLA SZKOŁY Wzrost konkurencyjności wśród. Dostęp do innowacji. Wsparcie w kształceniu kadry szkoły. Rozwój bazy dydaktycznej. Kształcenie zgodnie z zapotrzebowaniem rynku. Wsparcie w przygotowaniu do egzaminu zawodowego.

4 „Pomorskie – dobry kurs na edukację. Szkolnictwo zawodowe w regionie a wyzwania rynku pracy” Wzrost konkurencyjności. Szkolenie przyszłej kadry, zgodnie z zapotrzebowaniem. Mniejsze koszty związane z zatrudnianiem pracowników. Stały dopływ kadry. Wpływ na treści i organizację kształcenia. Budowanie wizerunku odpowiedzialnego pracodawcy. Promocja marki/produktów/usług. Budowanie wizerunku wewnątrz organizacji. KORZYŚCI DLA BIZNESU

5 „Pomorskie – dobry kurs na edukację. Szkolnictwo zawodowe w regionie a wyzwania rynku pracy” Kompetenty/a i pewny/a swoich kompetencji. Odważnie wchodzący/a w zawodowe życie. Z pozytywnie zdanym egzaminem zawodowym. Znający/a nowe technologie / najnowsze trendy. Znający/a pracę. Mający/a sprecyzowane plany zawodowe. UCZEŃ (ZAWODOWIEC)

6 „Pomorskie – dobry kurs na edukację. Szkolnictwo zawodowe w regionie a wyzwania rynku pracy” Co nas zatem powstrzymuje przed rozpoczęciem współpracy? Skąd ten wzajemny „grymas”?

7 „Pomorskie – dobry kurs na edukację. Szkolnictwo zawodowe w regionie a wyzwania rynku pracy” Brakuje szkół o naszym profilu. Musiałbym dostosować stanowisko pracy. Jak mogłaby wyglądać taka współpraca? Przeraża mnie papierologia. Ile to będzie kosztowało. BIZNES SZKOŁA UCZEŃ Biznes nie zna naszych problemów. Biznes nie ma czasu. Mówimy innymi językami. Biznes nie ma dla nas czasu. Nie wiem, jak zacząć. To wszystko takie poważne. Potrzebuję pomocy.

8 „Pomorskie – dobry kurs na edukację. Szkolnictwo zawodowe w regionie a wyzwania rynku pracy” JAK ZACZĄĆ?

9 „Pomorskie – dobry kurs na edukację. Szkolnictwo zawodowe w regionie a wyzwania rynku pracy” 1. ANALIZA ZYSKÓW I STRAT 2. ANALIZA POTRZEB 3. DOBÓR PARTNERÓW 4. OKREŚLENIE MOŻLIWOŚCI I OCZEKIWAŃ 5. STWORZENIE OFERTY WSPÓŁPRACY 6. NAWIĄZANIE WSPÓŁPRACY I OKREŚLENIE ZASAD 7. SYSTEMATYCZNA OCENA I EWALUACJA WSPÓŁPRACA Z BIZNESEM KROK PO KROKU

10 „Pomorskie – dobry kurs na edukację. Szkolnictwo zawodowe w regionie a wyzwania rynku pracy” KROK 1 ANALIZA ZYSKÓW I STRAT. ANALIZA POTRZEB KROK 1 ANALIZA ZYSKÓW I STRAT. ANALIZA POTRZEB Czy to nam się naprawdę opłaca? Czy naprawdę chcemy zacząć? Czego konkretnie potrzebujemy?

11 „Pomorskie – dobry kurs na edukację. Szkolnictwo zawodowe w regionie a wyzwania rynku pracy” Jakie to podmioty? Jak skutecznie do nich dotrzeć? Co musimy zrobić aby to uczynić? KROK 2 DOBOR PARTNERÓW KROK 2 DOBOR PARTNERÓW

12 „Pomorskie – dobry kurs na edukację. Szkolnictwo zawodowe w regionie a wyzwania rynku pracy” KLASTRY FIRMY INSTYTUCJE OTOCZENIA BIZNESU NGO SAMORZĄD ORGANIZACJE BRANŻOWE WUP PUP POTENCJALNI PARTNERZY POTENCJALNI PARTNERZY

13 „Pomorskie – dobry kurs na edukację. Szkolnictwo zawodowe w regionie a wyzwania rynku pracy” Z KIM WSPÓŁPRACOWAĆ Pomorska Izba Rzemieślnicza Małych i Średnich Przedsiębiorstw www.pomorskaizba.pl/ Pomorska Izba Rzemieślnicza Małych i Średnich Przedsiębiorstw www.pomorskaizba.pl/ Pomorskie Klastry www.klastry.pomorskie.eu Pomorskie Klastry www.klastry.pomorskie.eu Pracodawcy Pomorza www.pracodawcypomorza.pl Pracodawcy Pomorza www.pracodawcypomorza.pl Pomorska Specjalna Strefa Ekonomiczna www.strefa.gda.pl Pomorska Specjalna Strefa Ekonomiczna www.strefa.gda.pl Agencja Rozwoju Pomorza (Centrum Obsługi Inwestora) www.arp.gda.pl Agencja Rozwoju Pomorza (Centrum Obsługi Inwestora) www.arp.gda.pl Gdańska Agencja Rozwoju Gospodarczego www.investgda.pl Gdańska Agencja Rozwoju Gospodarczego www.investgda.pl

14 „Pomorskie – dobry kurs na edukację. Szkolnictwo zawodowe w regionie a wyzwania rynku pracy” TARGACH BRANŻOWYCH SPOTKANIACH BIZNESOWYCH, KONFERENCJACH TARGACH PRACY DNIACH OTWARTYCH FIRM SPOTKANIACH STRATEGICZNYCH ORGANIZOWANE PRZEZ SAMORZĄD PARTNERÓW SPOTKASZ NA WARSZTACH, SZKOLENIACH BIZNES MIXERACH

15 „Pomorskie – dobry kurs na edukację. Szkolnictwo zawodowe w regionie a wyzwania rynku pracy” LISTA WYBRANYCH WYDARZEŃ Pomorskie Forum Przedsiębiorczości Forum Odpowiedzialnej Przedsiębiorczości Światowy Tydzień Przedsiębiorczości Technicon i Innowacje Międzynarodowe, Pomorskie, Metropolitalne Targi Pracy i Przedsiębiorczości Forum Inicjowania Rozwoju (współpracy międzysektorowej) Targi organizowane w pomorskich obiektach targowych (i nie tylko)

16 „Pomorskie – dobry kurs na edukację. Szkolnictwo zawodowe w regionie a wyzwania rynku pracy” Informacji udziela Pomysłodawczyni projektu Pani Aleksandra Harasiuk, Przewodnicząca Sekcji Handlu i Usług „Pracodawcy Pomorza”: tel. kom. +48 503 575 535, E-mail: a.harasiuk@pracodawcypomorza.pla.harasiuk@pracodawcypomorza.pl PLATFORMA PRZEDSIĘBIORCZOŚCI

17 „Pomorskie – dobry kurs na edukację. Szkolnictwo zawodowe w regionie a wyzwania rynku pracy” POMORSKI KLASTER EDUKACYJNY

18 „Pomorskie – dobry kurs na edukację. Szkolnictwo zawodowe w regionie a wyzwania rynku pracy” KROK 3 STWORZENIE I PREZENTACJA OFERTY Określamy możliwości i oczekiwania. Tworzymy profesjonalną ofertę (świadczenie zwrotne). Nawiązujemy pierwszy kontakt (telefon/e-mail). Inicjujemy pierwsze spotkanie. Jasno mówimy o wartościach, celach, potrzebach.

19 „Pomorskie – dobry kurs na edukację. Szkolnictwo zawodowe w regionie a wyzwania rynku pracy” ZAWARTOŚĆ OFERTY Działalność szkoły. Czego oczekujesz. Miary efektywności projektu. Dlaczego biznes ma zaangażować się w projekt? Nawiązania do CSR. „Świadczenia zwrotne”.

20 „Pomorskie – dobry kurs na edukację. Szkolnictwo zawodowe w regionie a wyzwania rynku pracy” SPOŁECZNA ODPOWIEDZIALNOŚĆ BIZNESU Dobrowolna strategia uwzględniająca społeczne aspekty działalności gospodarczej. Wkład biznesu w budowanie zrównoważonego rozwoju. Równowaga miedzy efektywnością i dochodowości a interesem społecznym.

21 „Pomorskie – dobry kurs na edukację. Szkolnictwo zawodowe w regionie a wyzwania rynku pracy” OBSZARY CSR Ład korporacyjny Prawa człowieka Praktyki w miejscu pracy Uczciwe praktyki operacyjne Środowisko Zagadnienia konsumenckie Zaangażowanie społeczne

22 „Pomorskie – dobry kurs na edukację. Szkolnictwo zawodowe w regionie a wyzwania rynku pracy” STRATEGI CSR Zakładka „Nasz CSR” itd. na stronie internetowej Kodeks Etyczny / Wartości / Misja na stronie internetowej Jak szukać? Źródło informacji Informacje o celach, wartościach, priorytetach firmy csr.parp.gov.pl, odpowiedzialnybiznes.pl, raportyspoleczne.plcsr.parp.gov.pl csr.parp.gov.pl, odpowiedzialnybiznes.pl, raportyspoleczne.plcsr.parp.gov.pl

23 „Pomorskie – dobry kurs na edukację. Szkolnictwo zawodowe w regionie a wyzwania rynku pracy” LISTA PRZYKŁADOWYCH ŚWIADCZEŃ przyznanie Partnerowi tytułu Partnera przedsięwzięcia, umieszczenie nazwy i logo Partnera w informacjach prasowych, newsach umieszczanych na stronie internetowej szkoły, na profilu Facebook szkoły, na portalach lokalnych i regionalnych, na stronie internetowej projektu, umieszczenie nazwy i logo Partnera na dokumentach dotyczących projektu (zgody, umowy z uczniami, ankietach, listach obecności itp.), umieszczenie nazwy i logo Partnera na wszystkich materiałach promocyjnych w tym np. plakatach, ulotkach, formatkach prezentacji nt. przedsięwzięcia, umieszczenie nazwy i logo Partnera na koszulkach, bluzach szkoły/związanych z projektem itp., umieszczenie nazwy i logo Partnera na sprzęcie ufundowanym przez firmę, umieszczenie nazwy i logo Partnera na certyfikatach potwierdzających ukończenie praktyki, stażu, formy doskonalącej. przyznanie Partnerowi tytułu Partnera przedsięwzięcia, umieszczenie nazwy i logo Partnera w informacjach prasowych, newsach umieszczanych na stronie internetowej szkoły, na profilu Facebook szkoły, na portalach lokalnych i regionalnych, na stronie internetowej projektu, umieszczenie nazwy i logo Partnera na dokumentach dotyczących projektu (zgody, umowy z uczniami, ankietach, listach obecności itp.), umieszczenie nazwy i logo Partnera na wszystkich materiałach promocyjnych w tym np. plakatach, ulotkach, formatkach prezentacji nt. przedsięwzięcia, umieszczenie nazwy i logo Partnera na koszulkach, bluzach szkoły/związanych z projektem itp., umieszczenie nazwy i logo Partnera na sprzęcie ufundowanym przez firmę, umieszczenie nazwy i logo Partnera na certyfikatach potwierdzających ukończenie praktyki, stażu, formy doskonalącej.

24 „Pomorskie – dobry kurs na edukację. Szkolnictwo zawodowe w regionie a wyzwania rynku pracy” KROK 4 NAWIĄZANIE WSPÓŁPRACY I WSPÓŁDZIAŁANIE KROK 4 NAWIĄZANIE WSPÓŁPRACY I WSPÓŁDZIAŁANIE Podpisujemy list intencyjny. Podpisujemy umowę o współpracy. Realizujemy bieżące działania. Poddajemy współpracę systematycznej ocenie i ewaluacji

25 „Pomorskie – dobry kurs na edukację. Szkolnictwo zawodowe w regionie a wyzwania rynku pracy” DYREKTOR SZKOŁY JAKO LIDER

26 „Pomorskie – dobry kurs na edukację. Szkolnictwo zawodowe w regionie a wyzwania rynku pracy” Pomysły na współpracę

27 „Pomorskie – dobry kurs na edukację. Szkolnictwo zawodowe w regionie a wyzwania rynku pracy” Źródło: http://www4.zsl.gda.pl/ Źródło: www.kierunekchemia.pl Pomysły na współpracę Klasy patronackie

28 „Pomorskie – dobry kurs na edukację. Szkolnictwo zawodowe w regionie a wyzwania rynku pracy” Pomysły na współpracę Stypendia dla uczniów

29 „Pomorskie – dobry kurs na edukację. Szkolnictwo zawodowe w regionie a wyzwania rynku pracy” Pomysły na współpracę Praktyki i staże

30 „Pomorskie – dobry kurs na edukację. Szkolnictwo zawodowe w regionie a wyzwania rynku pracy” Pomysły na współpracę Praktyki i staże

31 „Pomorskie – dobry kurs na edukację. Szkolnictwo zawodowe w regionie a wyzwania rynku pracy” Pomysły na współpracę Prowadzenie zajęć przez praktyków biznesu

32 „Pomorskie – dobry kurs na edukację. Szkolnictwo zawodowe w regionie a wyzwania rynku pracy” Konsultowanie programów nauczania. Praktyczne nauczanie zawodu. Udział w konkursach organizowanych przez pracodawców. Korzystanie ze sprzętu pracodawcy / Finansowanie zaplecza dydaktycznego. Finansowanie zaplecza dydaktycznego. Dokształcanie nauczycieli. Współpraca przy organizacji przedsięwzięć. Promocja szkoły w środowisku biznesu. Oferty pracy. Organizacja spotkań z udziałem pracodawców. Pomysły na współpracę

33 „Pomorskie – dobry kurs na edukację. Szkolnictwo zawodowe w regionie a wyzwania rynku pracy” Realizacja projektów międzysektorowych Szkoła - Biznes

34 „Pomorskie – dobry kurs na edukację. Szkolnictwo zawodowe w regionie a wyzwania rynku pracy” Realizacja projektów międzysektorowych Szkoła - Biznes

35 „Pomorskie – dobry kurs na edukację. Szkolnictwo zawodowe w regionie a wyzwania rynku pracy” Realizacja projektów międzysektorowych Szkoła - Biznes

36 Partner Generalny Funduszu Grantowego: Partnerzy Funduszu Grantowego: „Pomorskie – dobry kurs na edukację. Szkolnictwo zawodowe w regionie a wyzwania rynku pracy”

37 37

38 Celem głównym Funduszu jest: zwiększenie potencjału rozwojowego Pomorza poprzez budowanie współpracy międzysektorowej Cel główny zostanie zrealizowany poprzez osiągnięcie następujących celów szczegółowych: Stworzenie i uruchomienie mechanizmu wspierającego współpracę międzysektorową. Zwiększenie ilości inicjatyw międzysektorowych na Pomorzu. Zwiększenie ilości inicjatyw oddolnych, inicjowanych i realizowanych przez mieszkańców. Wzrost liczby obywateli angażujących się w inicjatywy lokalne. Wzmocnienie potencjału organizacji pozarządowych działających na terenie województwa pomorskiego. „Pomorskie – dobry kurs na edukację. Szkolnictwo zawodowe w regionie a wyzwania rynku pracy”

39 O Grant FIR mogą ubiegać się partnerstwa międzysektorowe składające się z: 1.min. 1 podmiotu z sektora pozarządowego/podmiot/organizacja pozarządowa zgodnie z definicją zawartą w ustawie o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie lub inny podmiot wymieniony w art. 3 ust. 3 tejże ustawy. 2.min. 1 podmiotu z sektora publicznego 3.min. 1 podmiotu z sektora prywatnego Co potwierdza nawiązane partnerstwo? a)Na etapie składania Wniosku – list/listy intencyjny(e) i/lub umowa partnerska (trójstronna) b)Na etapie podpisania Wniosku – obligatoryjna jest umowa partnerska (trójstronna) określająca precyzyjnie obowiązki i zadania partnerów LIDEREM PARTNERSTWA I JEDNOCZEŚNIE WNIOSKODAWCĄ JEST PODMIOT Z SEKTORA POZARZĄDOWEGO. „Pomorskie – dobry kurs na edukację. Szkolnictwo zawodowe w regionie a wyzwania rynku pracy”

40 W ramach FIR będą finansowane projekty mające na celu rozwój społeczności lokalnych i podniesienie jakości życia mieszkańców Pomorza. 1.sport, turystyka, rekreacja i promocja zdrowego trybu życia 2.zrównoważony rozwój, ekologia i ochrona środowiska 3.kultura, tożsamość regionalna, ochrona dziedzictwa narodowego 4.sprawy społeczne i wyrównywanie szans 5.edukacja, nauka i przedsiębiorczość 6.ochrona i profilaktyka zdrowia i bezpieczeństwo Jednocześnie, wpisują się w strategie społecznej odpowiedzialności Donatorów FIR. „Pomorskie – dobry kurs na edukację. Szkolnictwo zawodowe w regionie a wyzwania rynku pracy”

41 Dziękuję za uwagę !


Pobierz ppt "Monika Hinc Fundacja Inicjowania Rozwoju „UP Foundation”, PIK PARTNER Gdańsk, 16.12.2014 r. Innowacje w kształceniu zawodowym – współpraca szkoła-biznes."

Podobne prezentacje


Reklamy Google