Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Życie z sekundnikiem dr Ilona Iłowiecka-Tańska Centrum Nauki Kopernik.

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "Życie z sekundnikiem dr Ilona Iłowiecka-Tańska Centrum Nauki Kopernik."— Zapis prezentacji:

1 Życie z sekundnikiem dr Ilona Iłowiecka-Tańska Centrum Nauki Kopernik

2 Ten warsztat jest po to, żeby… …mając dane z badań, wspólnie zastanowić się nad miejscem metod aktywnych i metody badawczej w codziennej praktyce nauczania.

3 CENTRUM NAUKI KOPERNIK współpraca z nauczycielami

4

5 CO TO JEST? metoda badawcza

6

7 Jakie korzyści dla uczniów wynikają ze stosowania metod aktywizujących?

8 Napiszcie na kartce jeden, najważniejszy argument, który przekona rodziców, że warto pracować na lekcjach metodami aktywnymi. Czas: 2 minuty Ustalcie w podgrupach, który z argumentów Was najbardziej przekonuje. Czas: 5 minut

9 CO MUSI SIĘ ZDARZYĆ NA KAŻDEJ LEKCJI PRZYRODY?

10

11 ILE ZALEŻY OD NAUCZYCIELA?

12

13 ILE СZASU LEKCJI WARTO POŚWIĘCAĆ NA DOŚWIADCZENIA?

14 Ile Waszym zdaniem trwa zazwyczaj na lekcji doświadczenie lub eksperyment?

15

16 Klasówka z obwodów elektrycznych

17 GDYBY CAŁA SZKOŁA TRWAŁA TYLKO 45 MINUT… ILE CZASU ZAJĘŁYBY METODY AKTYWNE?

18 Wyobraź sobie, że semestr trwa tylko 45 min. Ile czasu z tych 45 minut zajęłyby: administracja i organizacja, wprowadzenie do lekcji, praca metodą podającą, praca metodą aktywizującą i praca metodą doświadczeń, podsumowanie lekcji, sprawdzanie wiedzy?

19

20 CO Z TEGO WYNIKA DLA NAS…

21 Kto uważa, że… Podstawa programowa przyrody daje dużo przestrzeni do realizacji doświadczeń na lekcji. Myślenie i rozumowanie są ważniejsze niż konkretne treści zawarte w programie nauczania. Żadne, nawet najbardziej aktywizujące pomoce dydaktyczne, nigdy nie zastąpią dobrego podręcznika.

22 DO ZOBACZENIA W KOPERNIKU


Pobierz ppt "Życie z sekundnikiem dr Ilona Iłowiecka-Tańska Centrum Nauki Kopernik."

Podobne prezentacje


Reklamy Google