Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

JESTEŚMY SZKOŁĄ PODSTAWOWĄ i PRZEDSZKOLEM Z POLSKIM JĘZYKIEM NAUCZANIA ROCZNIKI 1. – 5.

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "JESTEŚMY SZKOŁĄ PODSTAWOWĄ i PRZEDSZKOLEM Z POLSKIM JĘZYKIEM NAUCZANIA ROCZNIKI 1. – 5."— Zapis prezentacji:

1 JESTEŚMY SZKOŁĄ PODSTAWOWĄ i PRZEDSZKOLEM Z POLSKIM JĘZYKIEM NAUCZANIA ROCZNIKI 1. – 5.

2 Nasze główne cele: By uczniowie z chęcią chodzili do szkoły By mogli otwarcie wyrażać swoje zdanie By mieli przestrzeń na swoje pytania i uczyli się argumentować By byli prowadzeni do wzajemnej oceny, własnej refleksji oraz samooceny By byli dumni ze swojej szkoły

3 Bezpieczny klimat w szkole Staramy się: stwarzać pozytywny klimat w szkole poświęcać się każdemu uczniowi indywidualizować i dyferencować naukę tworzyć serdeczne i twórcze środowisko także poza lekcjami ucznia traktować jako partnera i wszelkie podniety ze strony ucznia traktować bardzo poważnie i wspónie szukać rozwiązań

4 Robimy wszystko po to by nasza szkoła była otwarta dla wszystkich dzieci, rodziców oraz zainteresowanych naszą pracą

5 Czego się uczymy? Języków, matematyki, przyrody, nauki o kraju i historii, muzyki, plastyki, wychowania fizycznego

6 Języki Od klasy 1. uczymy wszystkich przedmiotów w języku polskim Od klasy 2. rozpoczynamy naukę języka czeskiego Od klasy 3. uczymy języka angielskiego

7 Wszystkie języki traktujemy jako bardzo ważne dla przyszłości naszych uczniów!

8 JAKIMI METODAMI NAUCZANIA PRACUJEMY? Nauczanie przez czynność/Szkoła Twórcza – Tvořivá škola/ Krytyczne myślenie w pisaniu i czytaniu Drama Projektowe nauczanie Ekskursje

9 Metody naszego nauczania Obok tego czego chcemy nauczyć przede wszystkim akcentujemy to JAK UCZYĆ – czyli jakość nauczania Wszyscy nauczyciele pracuja tzw. Metodami aktywizujacymi ucznia, które prowadzą do większej efektywności w nauczaniu

10 METODY AKYWIZUJĄCE Nauczyciel nie daje gotowych informacji, ale stwarza sytuacje, w których uczeń sam lub w grupie znajduje czy poszukuje informacje, pracuje z nimi i na podstawie własnego przyczynienia się dochodzi do wyniku

11 Nauczyciele wiedzą,że procesy poznawania są stopniowe a w roli głównej jest uczeń, jego aktywność Nauczyciel się stara przygotować dla niego optymalne warunki Nauczyciel zmierza tymi metodami do wyższych poziomów poznania i rozwoju myślenia ucznia

12 Uczniowie podczas takiego uczenia się zdają sobie sprawę z tego jak się uczyli, co im pomagało i jak mają postępować dalej Uczeń jest motywowany wewnętrznie

13 Czego chcemy dla ucznia? Chcemy by uczeń byl zainteresowany dlatego, że mu nauka daje nowe informacje i wiedzę. Nie powinien się uczyć tylko dla dobrego stopnia i pochwały rodzica.

14 Nasze szkolne programy nauczania Szkoła Twórcza Nasze szkolne programy nauczania Szkoła Twórcza W naszych szkolnych programach nauczania wyżej wymienione strategie sie łączą, nawzajem przecinają i uzupełniają Patrz bliżej programy szkolne pt. Szkoła Twórcza

15 Dlaczego Myślenie Krytyczne w pisaniu i czytaniu Ta metoda ma za cel wprowadzanie u uczniów każdego wieku takich metod nauczania, które wspierają myślenie krytyczne oraz potrzebę kształcenia przez całe życie

16 Musimy Krytycznego myślenia uczyć od dzieciństwa By uczniowie w dzisiejszym świecie odnosili sukcesy muszą być w stanie SEGREGOWAĆ i ELIMINOWAĆ informacje, DECYDOWAĆ co jest ważne, myśleć TWÓRCZO, KRYTYCZNIE i EKONOMICZNIE

17 Myślenie krytyczne znaczy: Zrozumienie informacji i widzenie siebie i innych objektywnie Podjęcie myśli i jej dokładne przebadanie Porównanie myśli z innymi opiniami i z tym co już wiem o danym zagadnieniu Zajęcie stanowiska i jego obrona

18 Jakich terminów używamy Brainstorming ( burza mózgów) Mapa myśli Insert ( znakowanie) Kierowane czytanie Dyskusja Praca z portfoliem

19 Referaty Warsztaty czytania Różne metody pisania Metody refleksji i autorefleksji Metody samooceny Nauczanie przez czynność

20 Co można po pewnym czasie takiego nauczania zaobserwować? Co można po pewnym czasie takiego nauczania zaobserwować?

21 Podniesienie samodzielności Odmawianie pomocy ze strony rodziców Dziecko jest bardziej otwarte i chętne do współpracy Lepiej wyjaśnia swoje myśli

22 Stoi za swoim Nie daje się zniechęcić czy zrazić Ma swoje zdanie na temat… Jest odważniejsze Umie lepiej dyskutować i pytać

23 Jest zainteresowane o dalsze uzupełnianie wiadomości Jest pracowitsze Jest bardziej odpowiedzialne Potrafi wyszukiwać i znaleźć informacje


Pobierz ppt "JESTEŚMY SZKOŁĄ PODSTAWOWĄ i PRZEDSZKOLEM Z POLSKIM JĘZYKIEM NAUCZANIA ROCZNIKI 1. – 5."

Podobne prezentacje


Reklamy Google