Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Kliknij, aby edytować styl wzorca podtytułu 11-6-21 Jak żyć zdrowo?

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "Kliknij, aby edytować styl wzorca podtytułu 11-6-21 Jak żyć zdrowo?"— Zapis prezentacji:

1 Kliknij, aby edytować styl wzorca podtytułu Jak żyć zdrowo?

2 Celem projektu jest promocja szeroko rozumianego problemu zdrowotnego trybu życia.

3 Jak należy się odżywiać. Jedząc zdrowo dbamy o siebie i przez to czujemy się lepiej. Dzięki prawidłowemu odżywianiu się człowiek jest wypoczęty i pełen energii. Pamiętajmy aby troszczyć się o swoje ciało.

4 Mieszkańcy Grecji i innych krajów Basenu Morza Śródziemnego wyróżniają się długo wiecznością w porównaniu z mieszkańcami innych, także bardziej rozwiniętych krajów. Przyczynę tego zdumiewającego zjawiska upatruje się w tradycyjnej diecie śródziemnomorskiej.

5 Kliknij, aby edytować styl wzorca podtytułu Na czym polega? Dieta śródziemnomorska bazuje na dużych ilościach gotowanych i surowych warzyw oraz owoców, ponadto na pełnoziarnistym pieczywie, kaszach i makaronach. Występuje w niej dużo potraw z całymi ziarnami zbóż, orzechami i warzywami strączkowymi, które są znakomitym źródłem błonnika pokarmowego, chroniącego między innymi przed nowotworem jelita grubego. Stosunkowo niewiele je się mięs, zwłaszcza czerwonego (do 3-4 posiłków w tygodniu), przy jednoczesnym zwiększeniu spożycia ryb, głównie morskich oraz drobiu.

6

7 Kliknij, aby edytować styl wzorca podtytułu * dużo całych produktów zbożowych, ryby, owoce i warzywa, czosnek, cebula, przyprawy i zioła; *używanie oleju z oliwek jako tłuszczu; *codzienne spożycie roślin strączkowych, orzechów i ziaren, jogurtu oraz sera; *ograniczone spożycie mięsa kurczaka, jajek oraz produktów słodzonych; *bardzo mało czerwonego mięsa; Dieta śródziemnomorska. Jakie produkty wybierać:

8 Wszelkie słodycze, chipsy Półprodukty i gotowe potrawy Białe pieczywo Tłuste mięso Słodzone napoje Dieta śródziemnomorska - jakich produktów unikać:

9 Dieta Śródziemnomorska zmniejsza zachorowania na:

10 Dzięki diecie śródziemnomorskiej : *obniżasz poziom cholesterolu *zwalczasz syndrom metaboliczny *zmieniasz funkcjonowanie genów dla dobra serca

11 Naukowcy dowiedli, że to zasługa kuchni śródziemnomorskiej. Używa się w niej bowiem bardzo zdrowych- zwłaszcza dla serca- produktów. Oto najważniejsze z nich: *owoce morza oraz ryby morskie(m.in. sola, tuńczyk, łosoś) *oliwa z oliwek i oliwki *świeże zioła i warzywa *melony, pomarańcze i inne cytrusy W Polsce większość tych produktów sporo kosztuje. Ty jednak nie musisz przepłacać! Wystarczy, że wykorzystasz niedrogie, a równie zdrowe nasze ziemniaki!

12 Kliknij, aby edytować styl wzorca podtytułu Dieta śródziemnomorska ma pozwalać na opóźnienie spadku funkcji poznawczych u osób w starszym wieku, podsumowuje nowe badanie amerykańskie.

13 Żyjmy dłużej. Oliwa z oliwek - Stosowana szeroko z przemyśle spożywczym, do smażenia oraz do sosu winegret i różnych sałatek. Dodaje się do niej przyprawy np. oregano, rozmaryn, tymianek, pieprz. Stosowana również z przemyśle kosmetycznym. Polecana przy suchej, źle ukrwionej, dojrzałej, pękającej skórze, stosowana w maseczkach do włosów, do pielęgnacji paznokci.

14 Badanie to dowiodło, że dieta śródziemnomorska w połączeniu z oliwą z oliwek korzystnie wpływa na: *lipidy, *utlenianie DNA, *oporność insulinową, *stany zapalne, *karcynogenezę, *tłumienie rozrostu komórek nowotworowych.

15 Kliknij, aby edytować styl wzorca podtytułu Oliwa z oliwek i dieta śródziemnomorska zmieniają funkcjonowanie genów dla dobra serca. Wszyscy wiedzą, że oliwa z oliwek oraz dieta śródziemnomorska są dobre przy schorzeniach układu krążenia, ale dopiero najnowsze badania dowiodły dlaczego tak się dzieje. Otóż oliwa z oliwek i dieta śródziemnomorska zmieniają funkcjonowanie genów odpowiedzialnych za miażdżycę tętnic. A sam fakt, że zdrowa dieta może modyfikować geny wyznacza nowe kierunki w medycynie.

16 Kliknij, aby edytować styl wzorca podtytułu Przez wieki oliwa z oliwek używana była w obrębie Morza Śródziemnego jako środek zdrowotny i upiększający. Stosowano go w celu ujędrnienia skóry, uleczania otarć. Jedzenie zaś ryb kilka razy w tygodniu zwiększa ilość kwasów tłuszczowych omega-3.

17 Oliwa z oliwek to jeden z najcenniejszych kosmetyków domowych. Ostatnio kuchennymi drzwiami wchodzi na salony kosmetyczne. Oliwa z oliwek jest podstawą zdrowej śródziemnomorskiej diety oraz bazą wielu odżywczych maseczek, kremów, balsamów i szamponów. Drzewo, na którym dojrzewają małe zielone owoce jest nie do pobicia, jeśli chodzi o odporność i długowieczność. Jego tkanki zawierają stężone składniki zapobiegające procesom starzenia, witaminę E i nienasycone kwasy tłuszczowe (ok.60%). Kosmetyki zawierające w swoim składzie oliwę z oliwek: - regenerują - wygładzają - koją stany zapalne i podrażnienia skóry.

18 Maseczka oliwkowa Do cery suchej, cienkiej, delikatnej, skłonnej do wiotczenia. Lekko podgrzaną oliwę rozprowadź na skórze i przykryj ją kilkoma warstwami gazy, a na końcu ręcznikiem. Trzymaj na twarzy przez minut. Potem zbierz resztki niewchłoniętej oliwy chusteczką higieniczną. Zawarte w niej niezbędne nienasycone kwasy tłuszczowe (NNKT) przyspieszają regenerację tkanek. Korzystnie wpływają na przyswajanie witaminy D i witaminy A (retinolu), która pobudza naskórek do odnowy. NNKT są też źródłem witaminy E - jednego z najcenniejszych przeciwutleniaczy, który zapobiega starzeniu się skóry.

19 Kliknij, aby edytować styl wzorca podtytułu W projekcie udział wzięli : *Dominika Staszewska *Marcin Mackiewicz *Martyna Narkiewicz *Paulina Wrombel Opiekun: Iryna Mykhaylyuk Źródła:


Pobierz ppt "Kliknij, aby edytować styl wzorca podtytułu 11-6-21 Jak żyć zdrowo?"

Podobne prezentacje


Reklamy Google