Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Weronika Walczak. Według badań Euromonitor International, w 2015r. wartość rynku kawy ma wynieść blisko 1,3 mld euro. Oznacza to wzrost o 8% w stosunku.

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "Weronika Walczak. Według badań Euromonitor International, w 2015r. wartość rynku kawy ma wynieść blisko 1,3 mld euro. Oznacza to wzrost o 8% w stosunku."— Zapis prezentacji:

1 Weronika Walczak

2 Według badań Euromonitor International, w 2015r. wartość rynku kawy ma wynieść blisko 1,3 mld euro. Oznacza to wzrost o 8% w stosunku do 2011r. Szacuje się, że w Polsce już działa kilkadziesiąt tysięcy punktów wyspecjalizowanych w sprzedaży kawy. W tym roku powstanie kolejnych kilkaset. Według badań Makro Cash & Carry ponad 70% Polaków pije kawę poza domem.

3 Kawiarnie, oprócz typowych sieci takich jak Coffeeheaven, czy Starbucks, rozwijają też Biedronka, Empik, Orlen, BP, Statoil, McDonalds i Żabka. Coffeeheaven, która ma 110 lokalizacji, nowe kawiarnie chce otwierać wszędzie, zarówno w centrach handlowych, jak i w ciągach komunikacyjnych w dużych miastach, a także na dworcach i lotniskach. Starbucks inwestuje nie tylko w tradycyjne kawiarnie, ale też kioski i punkty dla kierowców, które do tej pory były rozwijane wyłącznie w Wielkiej Brytanii. Realizacja tego pomysłu w Polsce świadczy o dużym potencjale rynku. Marża na kawę obecnie sięga 300%. (Źródło biznes.onet.pl)

4 Starbucks Trzecie miejsce między pracą a domem.

5 Lider firmy: Howard Szultz Nazwa Starbucks pochodzi od pierwszego oficera w książce Hermana Melvillea Moby Dick. Logo: Graficznym symbolem koncernu Starbucks jest syrena znana z mitologii greckiej. Logo firmy zmieniało się na przestrzeni lat. W pierwszej wersji syrena miała odkrytą klatkę piersiową, a znak był utrzymany w brązowych barwach. Obecnie logo jest zielone, a piersi syreny zostały zasłonięte jej włosami. (Źródło pl.wikipedia.org)

6

7 Historia sukcesu Pierwszy sklep Starbucks został założony w 1971r. w Seattle przez trzech studentów. Z powodu rosnącego popytu zaczęli tworzyć kolejne punkty sprzedaży. W 1987r. firma została sprzedana Howardowi Szultzowi za 3,8 mld dolarów. Starbacks przestał być sklepem, stał się siecią kawiarni. W 1996r. w Tokio powstała pierwsza kawiarnia poza Ameryką Północną. Pierwsza kawiarnia w Polsce uruchomiona została w kwietniu 2009 roku. Kawiarnie znajdują się w 54 krajach i terytoriach zależnych. Spółka działa na zasadach: bezpośredniego zarządzania, joint- venture lub licencji.

8 Mapa krajów w których znajdują się kawiarnie Starbucks:

9 Kultura organizacyjna Misja korporacyjna Sprawić, aby Starbucks stał się głównym dostawcą najlepszej na świecie kawy, a jednocześnie podczas swego rozwoju zachował swoje bezkompromisowe wartości. Wartości firmy, które są wytycznymi trafności wszelkich podejmowanych w firmie decyzji: tworzenie wspaniałego miejsca pracy i traktowanie każdego z szacunkiem i godnością, zachowanie różnorodności jako niezbędnego czynnika filozofii działania firmy, stosowanie najwyższych standardów doskonałości podczas zakupów, palenia i dostarczania kawy, posiadanie i ciągle zdobywanie zadowolonych klientów, przyczynianie się w pozytywny sposób społecznościom oraz środowisku, pamiętanie, że zyskowność jest niezbędna do osiągania sukcesów w przyszłości. (Źródło csrwobiektywie.wordpress.com)

10 Pracownicy i klienci Odpowiednia selekcja pracowników – liczy się osobowość a nie doświadczenie. Władza wynika z wiedzy i doświadczenia w wykonywaniu danego rodzaju zadań. Obowiązuje język danego kraju. Pracownicy traktowani jako partnerzy. Określone relacje między ludźmi na wszystkich szczeblach organizacji. Pracownicy są zachęcani do wypowiadania na głos swoich pomysłów, bez obaw przed zemstą menadżerów. Praca zespołowa - przyjemne środowisko pracy. Indywidualne podejście do każdego klienta. Kawiarnie są miejscem odpoczynku od problemów, miejscem spotkań z przyjaciółmi. Dostępność kawiarni na każdym kroku. Aranżacja lokali w taki sposób, aby jak najlepiej komponowały się z otoczeniem.

11 Innowacje Kawa jest serwowana w sieciach hoteli (Sheraton, Marriott, Hyatt), lotniskach, centra handlowe. Bezprzewodowy dostęp do internetu Napoje w butelkach (kawy, herbaty i soki). W kawiarniach zakupić można także akcesoria do przyrządzania i podawania kawy. W 1994 rozpoczęto sprzedaż kolekcjonerskich kubków Starbucks City Mug.

12 Coffeeheaven Every day, from great people & top quality to unique customer experience – coffeeheaven. your place

13 Historia sukcesu CHI Polska SA została założona w 1999 roku, a jednymi ze współzałożycieli byli Michael Ovadenko i Richard D. Worthington. Pierwsza kawiarnia została otwarta w Gdyni w sierpniu 2000 roku. Firma działa na terenie Czech, Słowacji, Łotwy, Węgier, Bułgarii i Rumunii. Na rynku Polskim w 2012 roku coffeeheaven połączyła się z COSTA, powstała COSTA by coffeeheaven. Prezes coffeeheaven: Andy Marshall. 110 lokalizacji.

14 Pracownicy Indywidualne ścieżki rozwoju pracowników. Elastyczne warunki pracy. Otwartość na dialog i opinie pracowników. Dzięki jasno sprecyzowanym celom każdy pracownik wie, w jakim kierunku podąża cała organizacja i jakie w związku z tym są jego indywidualne zadania. Do wszystkich pracowników firmy kierowany jest kwartalnik coffeeteam voice. Informacje o tym, co się w spółce dzieje, umieszczane są też w firmowym intranecie. Popularną formą komunikacji w kawiarniach są też tablice ogłoszeń. Ale największą wagę przywiązuje się w do komunikacji bezpośredniej. Pracownicy mają pierwszeństwo w obejmowaniu stanowisk o wyższym stopniu odpowiedzialności. (Źródło badanie przeprowadzone przez Top Employers w 2012r.)

15 Firmowe wartości Odpowiedzialność (wewnętrzna i zewnętrzna); Uczciwość; Jakość; Szacunek i zaufanie; Współpraca.

16 Innowacje coffeeheaven express – Na wybranych stacjach benzynowych Shell, oferują klientom możliwość wypicia kawy coffeeheaven z samoobsługowych, wysoko wyspecjalizowanych ekspresów kawowych. Nowe narzędzie: Matrycę Talentów. Podczas oceny skupiają się na potencjale pracownika. Dużą rolę ma przełożony, który odpowiada za rozwój swojego zespołu. Ocena potencjału zestawiana jest z efektywnością i wynikami pracy. Dzięki temu mają informację, jakim potencjałem i umiejętnościami w organizacji dysponują, czego im brakuje oraz jak zaplanować powodzenie. (Źródło badanie przeprowadzone przez Top Employers w 2012r.)

17 Porównanie Starbucks ma ponad kawiarni na terenie całego świata (54 kraje i terytoria zależne), istnieje już 41 lat. coffeeheaven istnieje 13 lat, posiada tylko 110 kawiarni w 6 krajach Europy Środkowej. Oferta coffeeheaven jest tańsza. Starbucks – amerykańscy celebryci i gwiazdy piją kawę tej marki.

18


Pobierz ppt "Weronika Walczak. Według badań Euromonitor International, w 2015r. wartość rynku kawy ma wynieść blisko 1,3 mld euro. Oznacza to wzrost o 8% w stosunku."

Podobne prezentacje


Reklamy Google