Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

BLOK II: Turysta w potrzebie, czyli gdzie zasięgnąć języka Informacja Turystyczna emocje jakość satysfakcja turysty Konferencja, 14 grudnia 2006, Warszawa.

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "BLOK II: Turysta w potrzebie, czyli gdzie zasięgnąć języka Informacja Turystyczna emocje jakość satysfakcja turysty Konferencja, 14 grudnia 2006, Warszawa."— Zapis prezentacji:

1 BLOK II: Turysta w potrzebie, czyli gdzie zasięgnąć języka Informacja Turystyczna emocje jakość satysfakcja turysty Konferencja, 14 grudnia 2006, Warszawa

2 Emocje a wizerunek 30% decyzji wynika z walorów produktów lub usług 30% decyzji wynika z walorów produktów lub usług 70% z tego, jak jesteśmy traktowani 70% z tego, jak jesteśmy traktowani 95% procesów myślowych przebiega w nieświadomości Dlatego świadomość uzasadnia zachowania po fakcie, a nie kieruje się nimi 95% procesów myślowych przebiega w nieświadomości Dlatego świadomość uzasadnia zachowania po fakcie, a nie kieruje się nimi Proces powstawania wrażeń jest automatyczny To suma czynników racjonalnych i emocjonalnych, negatywnych i pozytywnych doświadczeń Emocje ważniejsze niż fakty

3 Co to jest Informacja Turystyczna? I.T. to nie tylko dostarczanie informacji!!! I.T. to zarządzanie doświadczeniem turysty w każdym punkcie kontaktu z Polską/regionem/miastem ( marketing Touch Points) I.T. zaczyna się już w momencie poszukiwania informacji o miejscu docelowym podróży a kończy wraz z powrotem turysty ( marketing customer life cycle) Cykl życia klienta-turysty I.T. ma wiele wspólnego z dobrą obsługą klienta Zainteresowanie Poszukiwanieinformacji Decyzja o wyjeździe Przyjazd Kontakt 1 Kontakt 2 Kontakt n Powrót

4 Nie ma monopolu na I.T., każdy może okazać się informatorem Każdy punkt kontaktu wywołuje wrażenia i emocje (dobre lub złe), które składają się obraz marki Polska lub marki lokalnej w oczach turysty Kto udziela informacji turystycznej? Taksówkarz Konduktor Pani z kiosku Przechodzień Policjant Centrum IT www Sprzedawca folder

5 POT w systemie informacji turystycznej Zainteresowanie Poszukiwanieinformacji Decyzja o wyjeździe Przyjazd Kontakt 1 Kontakt 2 Kontakt n Powrót Bezpośredni wpływ POT Pośredni wpływ POT wwwTargiWydawnictwa Praca POIT PRMarketing Przygotowanie standardów Kreowanie dobrych wzorców Dostarczanie niezbędnych narzędzi Szkolenia

6 POT w systemie informacji turystycznej Tworzenie standardów –Zasady współpracy z administracją –Źródła finansowania –Wzorce jakościowe placówek I.T. –Drogowe znaki turystyczne –Forum I.T.

7 Rola POT w systemie informacji turystycznej Wskazywanie dobrych wzorców –Kreowanie konkurencyjności na rynku centrów I.T. –Wskazanie podmiotów wiodących, mogących stanowić banchmark –Promocja dobrych praktyk – wskazanie pożądanych cech jakościowych organizacji i zarządzania centrami Konkurs2006

8 Rola POT w systemie informacji turystycznej Dostarczenie niezbędnych narzędzi –Internetowy System Informacji Turystycznej 2.0 Szkolenie –Tradycyjne i elektroniczne Drogowe oznakowanie turystyczne Polski system informacji turystycznej Szkolenia administratorów i edytorów ISIT

9 Czego POT nie może… Kwalifikacje Jakość Atmosfera Zainteresowanie Znajomość języków …

10 Jakość – kluczowy element w I.T. Wrażenia i emocje dominują zachowanie turystów Ważna staje się jakość obsługi i informacji turystycznej Kluczowe jest kreowanie ART i pilnowanie zasady ART w kontaktach z turystą –Acknowledgment – rzeczywiste zainteresowanie –Respect – szacunek –Trust –Trust - zaufanie Artyzm w tworzeniu wrażeń i marki miejsc

11 Dziękuję Jacek Szafader


Pobierz ppt "BLOK II: Turysta w potrzebie, czyli gdzie zasięgnąć języka Informacja Turystyczna emocje jakość satysfakcja turysty Konferencja, 14 grudnia 2006, Warszawa."

Podobne prezentacje


Reklamy Google