Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Wyzwania branży eventowej Konferencja Trendy Event Marketing Warszawa, 7 lipca 2010.

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "Wyzwania branży eventowej Konferencja Trendy Event Marketing Warszawa, 7 lipca 2010."— Zapis prezentacji:

1 Wyzwania branży eventowej Konferencja Trendy Event Marketing Warszawa, 7 lipca 2010

2 Profesjonalizacja branży eventowej

3 1. Budowanie znaczenia event marketingu

4 _ Trendy światowe – rosnące znaczenie event marketingu _Wysoka efektywność _Zaangażowana grupa docelowa _Brand Experience _ Potrzeba budowania wizerunku branży w Polsce _Event to narzędzie komunikacji a nie imprezka _Pomimo tego, że wydaje się, że eventy może organizować każdy, aby organizować efektywne eventy, które skutecznie będą budowały wizerunek marki/firmy należy mieć dużą wiedzę i doświadczenie /wartość intelektualna/ _ Rosnące znaczenie event marketingu _Z jednej strony coraz więcej eventów o strategicznym znaczeniu – eventów, które stają się centrum wokół którego skupia się komunikacja ATL, PR itp. _Z drugiej strony kryzys, który dotknął branżę eventową w 2009 roku, wskazuje na nieugruntowaną pozycję tej branży na polskim rynku _Klienci częściej obcinali budżety na działania eventowe niż na innego rodzaju narzędzia komunikacji

5 1. Budowanie znaczenia event marketingu 2. Określenie zakresu usług agencji eventowych

6 _ Co konkretnie leży w zakresie pracy event managera? _Potrzeba określenie zasad współpracy oraz podziału obowiązków w przypadku eventów, w które zaangażowane są inne podmioty, np. agencje PR, agencje interactive _ Odpowiedzialność za koncepcję, doradztwo i realizację, a nie tylko to ostatnie _Często praca event managerów sprowadzana jest tylko do wykonawstwa kiedy event managerowie powinni brać czynny udział w tworzeniu koncepcji dopasowanej do potrzeb komunikacyjnych marki/klienta oraz powinni być doradcą klienta na każdym etapie prac nad eventem _ Praca w event marketingu wymaga znajomości innych narzędzi komunikacyjnych _Często inne działania towarzyszą eventowi lub event stanowi ich uzupełnienie _Zleceniodawcami eventów są przedstawiciele różnych działów (m.in.: PR, HR, Dział Marketingu, Dział Sprzedaży)

7 Jakość usług Budowanie znaczenia event marketingu Określenie zakresu usług agencji eventowych

8 Podnoszenie jakości usług _ Praca event managera nie sprowadza się jedynie do strony wykonawczej – uświadomienie uczestnikom rynku, że eventy to również wartość intelektualna a nie tylko czysta egzekucja _Im większe doświadczenie i wiedza event managera tym efektywniejszy event _Kreowanie wartości dodanej /kreacja, zarządzanie projektem, jakość client servisu/

9 Profesjonalizacja usług Budowanie znaczenia event marketingu Określenie zakresu usług agencji eventowych Mierzenie efektywności

10 _ Ewaluacja celów jako najlepszy sposób mierzenia efektywności działań eventowych _Eventy realizują bardzo różne cele komunikacyjne i ciężko jest mierzyć skuteczność działań według jednego wzoru _Ważne, aby na początku pracy nad projektem jasno określić cele oraz sposoby ich mierzenia _Np. liczba wejść na stronę klienta po evencie _Np. liczba osób, które zapiszą się na jazdy próbne po evencie _Np. wysoki poziom zadowolenia pracowników oceniany na podstawie ankiety _Np. efekt PR _http://www.youtube.com/watch?v=tEqJV1acgN4http://www.youtube.com/watch?v=tEqJV1acgN4

11 Stworzenie standardów współpracy z klientami Profesjonalizacja usług Budowanie znaczenia event marketingu Określenie zakresu usług agencji eventowych Mierzenie efektywności

12 Stworzenie standardów współpracy z klientami _ Dążenie do przejrzystości procedur przetargowych _Ile agencji startuje w przetargu? _Jakie agencje startują w przetargu? _Kryteria ewaluacji oferty _Respektowanie praw autorskich _ Sposób naliczania wynagrodzenia _Duża rozbieżność między stawkami PR czy BTL a stawkami eventowymi _Dążenie do tego, aby wynagrodzenie odpowiadało poziomowi zaangażowania agencji w projekt i było adekwatne do nakładów pracy _ Określenie zakresu odpowiedzialności _Zwłaszcza w przypadku projektów, realizowanych we współpracy z agencjami zajmującymi się innymi obszarami komunikacji _Np. sytuacja, w której agencja eventowa jest Organizatorem wydarzenia i pracuje z agencjami wskazanymi przez Klienta

13 Dziękuję za uwagę W razie dodatkowych pytań jestem do dyspozycji Sylwia Ziemacka, Event Director, Euro RSCG 4D


Pobierz ppt "Wyzwania branży eventowej Konferencja Trendy Event Marketing Warszawa, 7 lipca 2010."

Podobne prezentacje


Reklamy Google