Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Wykorzystanie badań marketingowych przez podmioty rynku turystycznego. Istota rynku, jego charakterystyka.

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "Wykorzystanie badań marketingowych przez podmioty rynku turystycznego. Istota rynku, jego charakterystyka."— Zapis prezentacji:

1 Wykorzystanie badań marketingowych przez podmioty rynku turystycznego. Istota rynku, jego charakterystyka.

2 Definicja badań marketingowych Badania marketingowe to systematyczny i obiektywny proces gromadzenia, przetwarzania i prezentowania informacji na potrzeby podejmowania decyzji marketingowych Systematyczny, czyli jest to integralna część procesu decyzyjnego, która jest dobrze zaplanowana i podporządkowana określonym celom Obiektywny, czyli realizowany zgodnie ze standardami naukowymi Proces, czyli wieloetapowe i ustrukturyzowane działania, powtarzalne i odtwarzalne

3 Definicja badań marketingowych Na proces składa się gromadzenie danych – czyli nie chodzi tu wyłącznie o wywoływanie danych, ale także pozyskiwanie danych już wytworzonych przetwarzanie danych – czyli taka ich obróbka i analiza, które z jednej strony prowadzone są zgodnie ze wszelkimi normami obiektywności, z drugiej umożliwiają formułowanie wniosków zgodnie z wyznaczonymi celami prezentacja danych – przygotowanie raportu zgodnie z procedurami obowiązującymi w procesie decyzyjnym

4 Istota badań marketingowych Stanowią istotną składową procesu decyzyjnego w przedsiębiorstwie Nie są realizowane same dla siebie - są narzędziem – środkiem a nie celem Każde badanie marketingowe musi zakończyć się konsumpcją wyników: wykorzystaniem pozyskanych informacji w procesie decyzyjnym weryfikacją przyjętych procedur badawczych w kontekście obowiązujących standardów procesu decyzyjnego

5 Rynek badań marketingowych w Polsce W latach szacowana wielkość całego rynku wynosiła nieco ponad 300 mln złotych Dziesięć lat później wartość ta podwoiła się i wyniosła prawie 720 mln złotych Rynek badań marketingowych po pierwszej fazie rozdrobnienia wchodzi obecnie w okres przejęć i konsolidacji Przedstawiciele branży prognozują, że podobnie jak na Zachodzie, także na polskim rynku zostaną giganci oraz malutkie butiki badawcze [Rzeczpospolita, ]

6 Badania marketingowe w turystyce Polska branża turystyczna coraz częściej sięga po badania marketingowe. Wynika to z faktu dużej dynamiki rynku turystycznego (zmian w trendach), ale także wysokich kosztów podejmowanych decyzji Badania marketingowe odgrywają kluczową rolę na każdym etapie decyzji – pomysłu na nowy produkt turystyczny, wdrożenia nowego produktu turystycznego, rozwijania produktu turystycznego czy jego modyfikacji

7 Rynek badań marketingowych w Polsce Tym samym nawet kryzys gospodarczy nie zachwiał kilku-kilkunastoprocentowym rocznym wzrostem wartości tego rynku Jak wielki jest potencjał rozwojowy wskazuje także fakt, że regularnie z badań marketingowych korzysta około 10% firm w Polsce Uwzględnienie badań marketingowych w łańcuchu decyzyjnym jest wyzwaniem kosztownym, ale pozwalającym zaoszczędzić znacznie większe pieniądze (przy poprawnej realizacji badań) dzięki uniknięciu poważnych błędów inwestycyjnych


Pobierz ppt "Wykorzystanie badań marketingowych przez podmioty rynku turystycznego. Istota rynku, jego charakterystyka."

Podobne prezentacje


Reklamy Google