Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Techniki projekcyjne w badaniach ilościowych - metodologia NeedScope System Seminarium tematyczne PTE i PARP Warszawa 10.02.2011 Michał Rogowski Client.

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "Techniki projekcyjne w badaniach ilościowych - metodologia NeedScope System Seminarium tematyczne PTE i PARP Warszawa 10.02.2011 Michał Rogowski Client."— Zapis prezentacji:

1 Techniki projekcyjne w badaniach ilościowych - metodologia NeedScope System Seminarium tematyczne PTE i PARP Warszawa Michał Rogowski Client Service Director e: Agnieszka Sowa Senior Research Executive e:

2 2 Techniki projekcyjne w badaniach ilościowych - metodologia NeedScope System TNS Pentor Warszawa, 10 luty 2011

3 3 Projekcja - to sytuacja gdy osoba wyrzuca z siebie i przypisuje otoczeniu swoje nieakceptowane/ nieuświadamiane cechy, uczucia, pragnienia. Freud projekcją nazywał mechanizm, przez który ego broni się przed niepożądanymi lub stłumionymi popędami i pragnieniami, przypisując je innym, przenosząc na świat zewnętrzny. Mechanizm projekcji… Stosowana pierwotnie w psychiatrii i klinicznych badaniach psychologicznych w formie testów projekcyjnych. Techniki projekcyjne wspomagają obecnie badania marketingowe poprzez mechanizm obronny projekcji. Są przydatne zwłaszcza w sytuacjach gdy respondent nie potrafi lub się obawia wyjawiać wprost swoje myśli czy uczucia. Zadanie technik projekcyjnych to stymulowanie respondentów poprzez działanie bodźców zewnętrznych wizualnych i werbalnych.

4 4 NeedScope Filozofia marketingu oparta na potrzebach konsumentów

5 Wprowadzenie do metodologii NeedScope

6 NeedScope nie jest kolejną metodą badawczą. To pewna marketingowa filozofia.

7 7 Potrzeby konsumenta Wizerunek marki Głównym wyzwaniem marketingu jest zbudowanie jak najsilniejszego połączenia pomiędzy potrzebami konsumenta a postrzeganiem marki: Trzeba zrozumieć obie części tego równania. Jak działa NeedScope?

8 Wybór produktu potrafi być trudny Którą szklankę wody wybierzesz? Marka ułatwia dokonywanie wyborów 8

9 NIEŚWIADOME Myślę ŚWIADOME Czuję POD- ŚWIADOME POTRZEBY EMOCJONALNE POTRZEBY RACJONALNE 9 Potrzeby, które NAPRAWDĘ mają znaczenie

10 MOTYWACJA ŚWIADOMA MOTYWACJA PODŚWIADOMA ładna sylwetka, z klasą, wysoka jakość, bezpieczny, nie traci szybko na wartości Konsument nie zachowuje się tak, jak mówi, nie mówi, co myśli i nie myśli tego, co czuje. David Ogilvy Dlaczego wybrała Pani BMW?

11 Z klasą Bezpieczny Dobra jakość Ładna sylwetka Profil marki Pozycja marki racjonalna instynktowna BMW MOTYWACJA ŚWIADOMA MOTYWACJA PODŚWIADOMA Choć może nie brzmi to zbyt rewolucyjnie, ale... Jakich wyników dostarcza NeedScope?

12 NeedScope oferuje unikatowy model percepcji konsumenta

13 POTRZEBY / WIZERUNKI Ekstrawersja Zorientowanie na zewnątrz Wyrażanie emocji My Wspólnota Przynależność Ja Indywidualizm Dominacja Introwersja Zorientowanie do wewnątrz Tłumienie emocji 2 kluczowe wymiary, leżące u podstaw ludzkiego zachowania i postrzegania rzeczywistości: Model psychologiczny NeedScope

14 Skupiony Kompetentny Opanowany Odważny Dynamiczny Niezależny Lubiący zabawę Beztroski Spontaniczny Ostrożny Troskliwy Wrażliwy Pewny siebie Asertywny Bezpośredni Współpracujący Przystępny Przyjazny Sport Aktywność Pokonywanie ograniczeń Zawsze w ruchu Poznawanie Odkrywanie Spontaniczność Pasywność Zaufanie Rutyna Stereotyp Zachowawczość Przyzwyczajenie/ zwyczaj Cicho Autoprezentacja Rywalizacyjny Poczucie wyjątkowości Dynamiczny Modny Indywidualność Przyjaciele Gry i zabawy Beztroska Rozrywka Tolerancja Otwartość umysłu Zabawa/ radość Gospodarstwo domowe Kuchnia/ warsztat Bezpieczeństwo Przynależność Skromność Odpoczynek/ spokój Tradycja Porządek Kontrola Praca jest wszystkim Nagradzanie siebie Dystans, rezerwa Styl formalny Empatia Dzielenie się Bliskość z innymi Zainteresowanie innymi Prywatny znany świat Rozumienie Dom Działanie Prestiż Elegancja Dojrzałość Osiągnąć sukces Silny Przywódczy Doświadczenie Pretensjonalny 14 Wartości/ cechy osobowości w przestrzeni NeedScope

15 Demeter Ares Zeus Apollo Demeter Hera Aphrodite 6 archetypów opisujących model NeedScope

16 Co można umieścić w elipsie NeedScope?

17 Odważny Dynamiczny Niezależny Lubiący zabawę Beztroski Spontaniczny Współpracujący Przystępny Przyjazny Skupiony Kompetentny Opanowany Ostrożny Troskliwy Wrażliwy Pewny siebie Asertywny Bezpośredni (Męskie) potrzeby...

18 Odważna Dynamiczna Niezależna Lubiąca zabawę Beztroska Spontaniczna Współpracująca Przystępna Przyjazna Skupiona Kompetentna Opanowana Ostrożna Troskliwa Wrażliwa Pewna siebie Asertywna Bezpośrednia …jak i kobiece potrzeby

19 Marki…

20 Kategorie produktów…

21 Wszystko to, co wzbudza emocje!

22 Jak to działa w praktyce?

23 Projekcyjne zestawy zdjęć Arsenał NeedScope

24 Kolaże w badaniach ilościowych (kobiety)

25 Kolaże w badaniach ilościowych (mężczyźni)

26 26 NeedScope – oczekiwane wyniki

27 27 POBUDZENIE WYRAFINOWANIE ZADOWOLENIEOPANOWANIE PRZYNALEŻNOŚĆ UNIESIENIE Potrzeby na rynku wody butelkowanej

28 Segment: PobudzenieWyrafinowanieOpanowanieZadowoleniePrzynależnośćUniesienie Udział potrzeby w rynku: 9% 15%22%26%19% Nasycenie (zaspokojona część potrzeby) 48%29%59%55% 68% Potencjał: (dostępny udział w rynku) 5%6% 10%9%6% Potrzeba: Wysoce- gazowana niskogazowana Średnio- gazowana 28 Rynkowy potencjał potrzeb

29 Potrzebuję pozostać w dobrym zdrowiu, ponieważ chcę być wydajny i kompetentny w każdych warunkach; oznacza to, że muszę naprawdę panować nad każdym aspektem mego życia. Dlatego właśnie piję czysty sok bez dodatku cukru: pomaga mi zachować równowagę i utrzymać koncentrację. Cytat: Ten facet w ciągu dnia odbywa wiele spotkań w interesach i ma wiele business lunchów, i musi zawsze być w stanie gotowości, ponieważ tak naprawdę jest zawsze w pracy. Więc wypija szklankę soku: smak go nie rozprasza, a jednocześnie gdzieś głęboko wie, że robi coś dobrego dla swojego zdrowia Opis potrzeby: Mental focus (napoje owocowe)

30 zrównoważony kompetentny kontrola skupienie produktywny poważny odpowiedzialny 30 Opis potrzeby: Mental focus (napoje owocowe)

31 Udział potrzeby w rynku:17%17% Nasycenie (zaspokojona część potrzeby) 41% Potencjał: (dostępny udział w rynku) 7% 31 Surowy profil potrzeby: NeedScope software

32 32 NeedScope: Brand Image (Full Sample), n=1835 Alpha Beta Gamma Delta Epsilon Zeta Eta Theta Iota Kappa Lambda Mu Nu Xi Omicron Pi Rho Sigma Tau Upsilon Phi Chi Psi Omega Instynktowne postrzeganie marki (wody)

33 33 Racjonalne postrzeganie marki: Wizerunek Epsilon (wody)

34 Produkt 100% czysty sok Intensywny zapach owoców Smak świeżego soku Smaki Bananowy Żurawinowy Czarna porzeczka Pomarańczowy Wielkość opakowania 1L Rodzaj opakowania Karton z nakrętką Powody wyboru marki Żeby być zdrowym Poszukiwanie naturalnych produktów Żeby się odświeżyć Napój smakuje Okazje Uroczystości rodzinne Przez cały dzień pracy Miejsce Dom Zwykła restauracja W pracy Wizerunek marki Wiarygodna Szeroka gama produktów Dobrze znana z reklamy Dla całej rodziny Uczucia Radośnie Bezpiecznie Zrelaksowanie Osobowość Aktywna Fair Wrażliwa Substytuty Świeżo wyciśnięty sok Świeże owoce

35 Potrzeby konsumenta Wizerunek marki Nasze wyjściowe równanie

36 36 Co z tym dalej - po co to wszystko?

37 1. Optymalizacja portfolio 2. Weryfikacja architektury marki 3. Budowanie nowej marki 4. Rozwijanie i testowanie marketing mixu Na przykład…

38 38 Dziękujemy za uwagę!

39 39 Kontakt Michał Rogowski Client Service Director t: m: e: Agnieszka Sowa Senior Research Executive t: e:


Pobierz ppt "Techniki projekcyjne w badaniach ilościowych - metodologia NeedScope System Seminarium tematyczne PTE i PARP Warszawa 10.02.2011 Michał Rogowski Client."

Podobne prezentacje


Reklamy Google