Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Szkoła dla rodziców i wychowawców na podstawie A. Faber, E. Mazlish Jak mówić, żeby dzieci nas słuchały, jak słuchać, żeby dzieci do nas mówiły?

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "Szkoła dla rodziców i wychowawców na podstawie A. Faber, E. Mazlish Jak mówić, żeby dzieci nas słuchały, jak słuchać, żeby dzieci do nas mówiły?"— Zapis prezentacji:

1 Szkoła dla rodziców i wychowawców na podstawie A. Faber, E. Mazlish Jak mówić, żeby dzieci nas słuchały, jak słuchać, żeby dzieci do nas mówiły?

2 Adresaci rodzice nauczyciele, wychowawcy katecheci, duszpasterze, siostry zakonne pracownicy socjalni, kuratorzy sądowi, policjanci profesjonaliści zainteresowani prowadzeniem Szkoły... osoby, którym zależy na dobrym porozumiewaniu się z innymi

3 Struktura programu Części programu: Cz.I Jak mówić, żeby dzieci nas słuchały, jak słuchać, żeby dzieci do nas mówiły? Cz. II Rodzeństwo bez rywalizacji. Cz. III Jak rozmawiać z nastolatkiem? Każda część obejmuje 10 spotkań

4 Metoda programu Warsztat psychoedukacyjny praca na własnych doświadczeniach rodzicielskich praca na wspomnieniach z dzieciństwa odgrywanie scenek transfer

5 Jak mówić, żeby dzieci nas słuchały, jak słuchać, żeby dzieci do nas mówiły? Sesja I. Wprowadzająca Poznawanie się, integracja grupy Jakie dzieci pragniemy wychować? Jak ochronić dzieci przed zagrożeniami?

6 Sesja II Granice Dziecko często jest jak rozlana woda, która popłynie tam, gdzie nie ma tamy Granice w wychowaniu Jak wyznaczać granice dla zachowań dzieci? Zasady, normy w rodzinie Granice a poczucie bezpieczeństwa

7 Sesja III i IV Uczucia Uczucia są niezastąpione, gdy chcemy zrozumieć innych ludzi i wchodzić z nimi w prawidłowe relacje Uczucia czym są? – trochę edukacji emocjonalnej Jak sobie z nimi radzić? Jak pomóc dziecku, by radziło sobie z własnymi emocjami?

8 Sesja V Zachęcanie dzieci do współpracy Nie trać nigdy cierpliwości. To ostatni klucz, który otwiera drzwi. Co robią rodzice, aby wyegzekwować od dzieci określone zachowania? Co może pomóc w zachęcaniu dzieci do współpracy?

9 Sesja VI Kary Dziecko zawsze musi odczuwać konsekwencje swego złego zachowania. Konsekwencje wychowują – kary ranią Wychowawcza funkcja kary Kara tradycyjna Konsekwencje naturalne

10 Sesja VII Rozwiązywanie problemów i konfliktów Największym nieprzyjacielem rodziny nie jest konflikt, ale obojętność Czy coś dobrego z nich wynika? Jak sobie z nimi radzimy? Jak rozwiązywać problemy w praktyce?

11 Sesja VIII Zachęcanie dzieci do samodzielności Wasze dzieci zamieszkują w domu jutra, którego wy nie możecie odwiedzić, nawet w waszych snach O co chodzi w usamodzielnianiu dzieci? Rodzaje samodzielności Metody pomocne

12 Sesja IX O wpisywaniu dzieci w role i uwalnianiu od grania narzuconych ról By wierzyć w siebie, muszę mieć kogoś, kto we mnie uwierzy Role, etykiety, ramki - czym są? Jak uwolnić dziecko od narzuconej mu roli?

13 Sesja X Pomocna pochwała i zachęta Pod niebo wynosimy nasze błędy, a w przepaściach trzymamy cnotę i sprawiedliwość O chwaleniu, ocenianiu, nagradzaniu Pochwały, komplementy – czy wszystkie nam pasują? Szanse i pułapki dobrej pochwały

14 Liderzy - edukatorzy programu w województwie lubuskim Aldona Ahmed Mahmod – psycholog, MOW Babimost Jolanta Radczyc – pedagog rodzinny, ODN Zielona Góra

15 Realizatorzy programu w woj. lubuskim Pedagodzy i psycholodzy uprawnieni do pracy z rodzicami Gorzów Wlkp. Gubin Lubsko Międzyrzecz Nowa Sól Wschowa Zielona Góra


Pobierz ppt "Szkoła dla rodziców i wychowawców na podstawie A. Faber, E. Mazlish Jak mówić, żeby dzieci nas słuchały, jak słuchać, żeby dzieci do nas mówiły?"

Podobne prezentacje


Reklamy Google