Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Centrum Informacyjne FEM Fundusze Europejskie w Małopolsce Departament Funduszy Europejskich Urząd Marszałkowski Województwa Małopolskiego Kraków, ul.

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "Centrum Informacyjne FEM Fundusze Europejskie w Małopolsce Departament Funduszy Europejskich Urząd Marszałkowski Województwa Małopolskiego Kraków, ul."— Zapis prezentacji:

1 Centrum Informacyjne FEM Fundusze Europejskie w Małopolsce Departament Funduszy Europejskich Urząd Marszałkowski Województwa Małopolskiego Kraków, ul. Wielicka 72, p. 400 tel. (012) , (012) , (012)

2 Koncepcja rzeczywistości równoległych w postrzeganiu potrzeb informacyjnych Rzeczywistość nr 1 Rzeczywistość nr 1 – uczestnicy: urząd, procedura, potencjalny i rzeczywisty beneficjent, urzędnik regionalny punkt informacji, przypadkowy dobór kadr Rzeczywistość nr 2 Rzeczywistość nr 2 – uczestnicy: klient, potrzeba szybkiej i wiarygodnej informacji, komunikatywny przekaz, profesjonalny pakiet szkoleniowy, asysta konsultanta na każdym etapie realizacji projektu Rzeczywistość nr 3 Rzeczywistość nr 3 – świat mediów i działań PR : kreowanie potrzeb informacyjnych, wiarygodny i atrakcyjny przekaz informacyjny, kształtowanie pożądanego wizerunku, skuteczna komunikacja Centrum Informacyjne Funduszy Europejskich w Małopolsce FEM

3 słabsze zainteresowanie Funduszami Europejskimi mniejsza aktywność w pozyskiwaniu dotacji niekorzystna klasyfikacja regionu w wykorzystaniu środków unijnych brak czytelnej polityki informacyjnej i zarządzania informacją SKUTEK!

4 SKUTEK !!! Budowanie negatywnego wizerunku Funduszy Europejskich. Kształtowanie wrogiej postawy wobec funduszy i obsługujących je instytucji. Centrum Informacyjne Funduszy Europejskich w Małopolsce FEM

5 Budowa wizerunku Funduszy Europejskich Wspólna rzeczywistość, marketing miejsca Koncentrowanie się na polityce strategii komunikacji jednostki administracji terytorialnej ze swoim otoczeniem i przyciągnięcie klienta (Beneficjenta) Media relations i działania PR Systematyczne komunikowanie się z otoczeniem, otwartość, rzetelna informacja, partnerski kontakt z klientem – Beneficjent najlepszym klientem Centrum Informacyjne Funduszy Europejskich w Małopolsce FEM

6 Jako pierwszy w kraju, Urząd Marszałkowski Województwa Małopolskiego oddaje nowoczesne centrum informacji o Funduszach Europejskich dostępnych w regionie.

7 Centrum Informacyjne Funduszy Europejskich w Małopolsce FEM CEL: Optymalizacja skuteczności przekazu od nadawcy (urzędnik), poprzez formę komunikatu (hermetyczność języka), do odbiorcy (beneficjent). Strategia FEM - Klient

8 Centrum Informacyjne Funduszy Europejskich w Małopolsce FEM – codzienne 10-godzinne konsultacje i spotkania z beneficjentami w Centrum Informacyjnym – stałe dyżury ekspertów – stały monitoring potrzeb beneficjenta Strategia FEM - Rynek Kreowanie potrzeb = Kreowanie usług

9 Centrum Informacyjne Funduszy Europejskich w Małopolsce FEM – profesjonalny pakiet szkoleniowo-warsztatowy – sieć konsultantów regionalnych – Małopolska Sieć Koordynatorów – usługa press-servis – media tradycyjne i tzw. nowe media Strategia FEM - Rynek Novum: katalog otwarty oferty Centrum, komunikowanie marki, Kreowanie potrzeb = Kreowanie usług media- marketing

10 Centrum Informacyjne Funduszy Europejskich w Małopolsce FEM Jak działamy - Internet

11 Dlaczego mówimy o Internecie? Mamy w Polsce około 13 mln internautów Ponad 38% Polaków powyżej 15 roku życia ma dostęp do sieci W miastach powyżej mieszkańców dostęp do Internetu posiada już prawie 50% mieszkańców Młodzież w wieku jest uinternetowiona w ponad 93% Wg danych GUS w 2006 roku dostęp do sieci miało 36 proc. gospodarstw domowych oraz 89 proc. przedsiębiorstw. Centrum Informacyjne Funduszy Europejskich w Małopolsce FEM

12 Coraz więcej czasu spędzamy w Internecie i wykonujemy w nim coraz ważniejsze, bardziej absorbujące czynności. Internauci spędzają coraz więcej czasu online: 12 godzin dziennie w godzin miesięcznie w godzin miesięcznie początkiem 2007* * Dane aktualne na początek 2007r, raport IAB Centrum Informacyjne Funduszy Europejskich w Małopolsce FEM Dlaczego mówimy o Internecie?

13 Centrum Informacyjne Funduszy Europejskich w Małopolsce FEM Jak działamy - Media Usługa press-serwis Media tradycyjne i tzw. nowe media: chat z ekspertem on-line wykorzystanie telefonii komórkowej interaktywna strona internetowa, pliki MP3 cykliczne audycje radiowe i telewizyjne z udziałem słuchaczy Kampanie reklamowe

14 Centrum Informacyjne Funduszy Europejskich w Małopolsce FEM Jak działamy - Publikacje Vademecum beneficjenta Raporty Broszury Ulotki

15 Centrum Informacyjne Funduszy Europejskich w Małopolsce FEM Jak działamy - Szkolenia Warsztaty i szkolenia subregionalne Codzienne szkolenia tematyczne (analogicznie do trwających naborów) Szkolenia wewnętrzne i sieć MSK

16 Centrum Informacyjne Funduszy Europejskich w Małopolsce FEM U BENEFICJENT DEPARTAMENT FUNDUSZY EUROPEJSKICH Wydział Kontraktowania ProjektówWydział Wdrażania Projektów Zespół ds. Informacji I Szkoleń FEI Zespół ds. Wspierania Wdrażania Funduszy Europejskich FE II Zespół ds. Wyboru Projektów FE III Zespół ds. Realizacji Projektów FE IV Zespół ds. Kontroli Projektów FE V Zespół ds. Weryfikacji I Potwierdzeń Płatności FE VI Udzielanie informacji Szkolenia beneficjentów Ogłaszanie naborów Ewidencja wniosków aplikacyjnych Weryfikacja wniosków Tworzenie list rankingowych Monitorowanie realizacji projektów Weryfikacja raportów Kontrola wydatkowania środków Zalecenia pokontrolne Współpraca w procesie przekazywania płatności

17 Centrum Informacyjne Funduszy Europejskich w Małopolsce FEM BENEFICJENT Zespół ds. Wspierania Wdrażania Funduszy Europejskich FE II Zespół ds. Wyboru Projektów FE III Zespół ds. Realizacji Projektów FE IV Zespół ds. Weryfikacji i Potwierdzeń Płatności FE VI Zespół ds. Kontroli Projektów FE V Zespół ds. Informacji i Szkoleń FE I KANAŁY PRZEPŁYWU INFORMACJI W DEPARTAMENCIE FE

18 Centrum Informacyjne Funduszy Europejskich w Małopolsce FEMPodsumowanie 1) W Małopolsce funkcjonuje 5225 organizacji (dane z 2006 r.), największa aktywność w obszarach: sport, edukacja, kultura i pomoc społeczna 2) Składane wnioski o dofinansowanie – działania z zakresu kultury, turystyki, edukacji 3) Liczba złożonych wniosków – 28 (2,67%) ogółu wniosków w programie): - fundacje i stowarzyszenia: 20 (1,91%) - osoby prawne nie działające dla zysku: 8 (0,76%) 4) Powody słabej aktywności: - brak doświadczenia w pozyskiwaniu dotacji - skomplikowane zasady przygotowania projektu - zbiurokratyzowanie systemu

19 Centrum Informacyjne Funduszy Europejskich w Małopolsce FEM Dziękujemy za uwagę


Pobierz ppt "Centrum Informacyjne FEM Fundusze Europejskie w Małopolsce Departament Funduszy Europejskich Urząd Marszałkowski Województwa Małopolskiego Kraków, ul."

Podobne prezentacje


Reklamy Google