Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Świadome tworzenia wizerunku. Zygmunt Korzeniewski Wizerunek  Aby był doskonały, trzeba porzucić fałszywą skromność.  I mieć sukcesy, by móc o nich.

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "Świadome tworzenia wizerunku. Zygmunt Korzeniewski Wizerunek  Aby był doskonały, trzeba porzucić fałszywą skromność.  I mieć sukcesy, by móc o nich."— Zapis prezentacji:

1 Świadome tworzenia wizerunku

2 Zygmunt Korzeniewski Wizerunek  Aby był doskonały, trzeba porzucić fałszywą skromność.  I mieć sukcesy, by móc o nich głośno mówić.

3 Zygmunt Korzeniewski Mów o sukcesach  Fałszywa skromność jest przejawem słabości. Na wizerunek instytucji (firmy) wpływa osoba silnego i dynamicznego szefa.

4 Zygmunt Korzeniewski Co robić, aby zyskać wizerunek profesjonalnego i skutecznego lidera?  Stawiać na wiarygodność i kompetencje;  Budować swoja karierę na solidnych fundamentach, czyli na podstawie dobrych wyników firmy;

5 Zygmunt Korzeniewski Mocne strony…  Ważne, aby się starać wykorzystać maksymalnie swoje osobiste cechy.

6 Zygmunt Korzeniewski Mocne strony…  Nie bójmy się iść pod prąd. Nie powtarzajmy tego, co mówią wszyscy, lecz miejmy własne poglądy.

7 Zygmunt Korzeniewski Graj zespołowo  Pokazuj swój sukces jako osiągnięcie wszystkich.

8 Zygmunt Korzeniewski Nie działaj bez planu  Zastanów się, co chcesz usłyszeć - że jesteś „kilerem branży, osiągającym fantastyczne efekty”, czy może „menadżerem, na którego nas nie stać”?

9 Zygmunt Korzeniewski Nie myl stylizacji z wizerunkiem  Nie zmierzasz do pozycji gwiazdy popkultury…

10 Zygmunt Korzeniewski Nie zapomnij o otoczeniu  To, z kim trzymasz, świadczy o tobie. Buduj więc indywidualne i pogłębione relacje z najważniejszymi osobami…

11 Zygmunt Korzeniewski Analiza odbiorców Identyfikowanie czynników Co analizujemy:  Cechy formalne: wiek, płeć, wykształcenie, zawód, zaplecze kulturowe;  Cechy psychologiczne: przekonania, postawy, wartości.

12 Zygmunt Korzeniewski Błędy w ocenie siebie i innych 1. „ Podstawowy błąd atrybucji ” - ważniejsze są czynniki osobowościowe niż sytuacyjne. 2. „ Błąd działającego obserwatora ” – przestajesz być obiektywny, gdy jesteś w środku sytuacji.

13 Zygmunt Korzeniewski Błędy w ocenie siebie i innych  Efekt pierwszeństwa – najlepiej oceniamy pierwszych.  Efekt świeżości – odwrotność efektu pierwszeństwa, najlepiej oceniamy ostatnich.

14 Zygmunt Korzeniewski Błędy w ocenie siebie i innych  Transfer stereotypu estetycznego – osoby ładne, przystojne, eleganckie oceniane są wyżej niż osoby, kt ó rych wygląd zewnętrzny nie wydaje się aż tak pociągający.  Błąd liberalizmu lub nadmiernej surowości.

15 Zygmunt Korzeniewski

16 Komunikacja przełożony – podwładny  Należy przestrzegać pewnych zasad: przełożony powinien ważne dla pracownika i instytucji informacje przekazywać sam, bez zbędnej zwłoki, powinien okazywać szacunek i zrozumienie dla potrzeb i intencji pracownika. !

17 Zygmunt Korzeniewski Komunikacja przełożony – podwładny Sposobem na ułatwienie komunikacji mogą być spotkania, zebrania różnego typu, na przykład team briefing – krótkie zebrania całego zespołu.

18 Zygmunt Korzeniewski Nie idź na skróty  Stworzenie wizerunku potrzebuje czasu. Nie zbudujesz go kupnem notatki w „Who is who” ani zakupem nagrody od jednej z organizacji biznesowych.

19 Zygmunt Korzeniewski Nie bądź niewolnikiem swojego wizerunku  Nie oszukuj, grając kogoś innego. Nie zmuszaj się do gry w golfa. Ani do kupna roweru…

20 Zygmunt Korzeniewski Najważniejsze działanie w zakresie kreowania wizerunku  Ważne, aby komunikacja była oparta na faktach, realnie istniejących zadaniach.  „Jaki pan, taki kram”.

21 Zygmunt Korzeniewski Najważniejsze działanie w zakresie kreowania wizerunku  Wielkie nazwiska globalnego biznesu pamiętamy nie dlatego, że ściśle przestrzegały procedur, ale że wyraziście odcisnęły swoje piętno na organizacji.

22 Zygmunt Korzeniewski Nie wstydź się swoich błędów  Opowiadaj, czego nauczyły cię strata i upadek. Podziel się tą wiedzą na przykład z...

23 Zygmunt Korzeniewski Nie zapomnij o przygotowaniu każdego wystąpienia

24 Zygmunt Korzeniewski Pamiętaj o najbliższych  Oni właśnie najszybciej zauważą błędy w kształtowaniu wizerunku.

25 Zygmunt Korzeniewski Dobry obraz skutecznego PR  To taki, który podkreśla zarówno twarde, jak i miękkie umiejętności…  Sam wygląd to nie wszystko. Liczą się także kompetencje i dotychczasowe sukcesy zawodowe.

26 Zygmunt Korzeniewski Dobry obraz skutecznego PR  W Polsce wciąż pokutuje zasada „tisze jediesz, dalsze budiesz”.  Kwestia „ile prezesa, a ile firmy” w strategii PR, to niestety dylemat ekspertów od wizerunku.

27 Zygmunt Korzeniewski Współpraca z mediami  Stanowi wielkie wyzwanie dla lidera, który świadomie buduje swój wizerunek. Nie wszyscy potrafią mu sprostać.

28 Zygmunt Korzeniewski Współpraca z mediami  Nie można podchodzić do tej kwestii po amatorsku.

29 Zygmunt Korzeniewski Współpraca z mediami  Nie należy ślepo przyjmować zaleceń PR-owców.

30 Zygmunt Korzeniewski Uwaga!  Bywanie na przyjęciach nie przekłada się na tworzenie pozytywnego wizerunku.  Dużo lepiej brać udział w konferencjach, dyskusjach panelowych, branżowych spotkaniach i innych tego typu formach.


Pobierz ppt "Świadome tworzenia wizerunku. Zygmunt Korzeniewski Wizerunek  Aby był doskonały, trzeba porzucić fałszywą skromność.  I mieć sukcesy, by móc o nich."

Podobne prezentacje


Reklamy Google