Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych"— Zapis prezentacji:

1 Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych
Zielona, ul. 1 Maja 8c, Kuczbork tel. (023) I. Kramkowski, B. Grzybicka Pobyt nauczycieli na zajęciach szkoleniowych w Niemczech „ Szkolnictwo zawodowe, odnawialne źródła energii”.

2 PROGRAM : „ Uczenie się przez całe życie” PROGRAM SEKTOROWY: Mobilność
Wyjazd VETPRO W RAMACH PROGRAMU LEONARDO DA VINCI BĘDĄCEGO CZĘŚCIĄ PROGRAMU „UCZENIE SIĘ PRZEZ CAŁE ŻYCIE” PROGRAM : „ Uczenie się przez całe życie” PROGRAM SEKTOROWY: Mobilność DZIAŁANIE: Leonardo da Vinci – wymiana doświadczeń dla osób odpowiedzialnych za kształcenie NUMER UMOWY FINANSOWEJ: PL-LE TYTUŁ PROJEKTU: „ Odnawialne źródła energii jako nowy kierunek kształcenia” BENEFICJENT: Towarzystwo Umiejętności Rolniczych w Poznaniu INSTYTUCJA PRZYJMUJĄCA: Niemiecki Ośrodek dla Techniki Rolniczej DEULA w Nienburgu KRAJ: Niemcy LICZBA UCZESTNIKÓW: 30 nauczycieli z różnych szkół w Polsce

3 Niemiecki ośrodek szkoleniowy dla techniki rolniczej w nienburgu
DEULA została założona w 1926 roku i znajduje się od 1962 roku na terenie miasta Nienburg . Od 1992 ośrodek jest prowadzony jako spółka z ograniczoną odpowiedzialnością. Udziałowcami są: Izba Rolnictwa Dolnej Saksonii (60 %), Miasto Nienburg (25%) Stowarzyszenie Ogrodnictwa, Krajobrazu i Sportu Dolna Saksonia / Bremen ( 15%)

4 Obiekty dydaktyczne Dula

5 Zadania ośrodka deuli Nowoczesne centrum szkoleń i kwalifikacji
Zatrudnia 50 pracowników Położona na 6 ha Posiada sale dydaktyczne, lekcyjne oraz atrakcyjnie urządzony internat z aneksem kuchennym Posiada pracownie praktycznej nauki zawodu Warsztaty obsługi i naprawy maszyn i urządzeń rolniczych DEULA Nienburg uzyskała w 1998 certyfikat zarządzania jakością DIN EN ISO 9001

6 Deula nienburg

7 Cele i zadania Ciągły rozwój innowacyjnych możliwości edukacji i szkoleń Indywidualne doradztwo DEULA Możliwość rozszerzenia swojej wiedzy w celu zabezpieczenia miejsca pracy , lub w celu rozwoju kariery zawodowej Wysokie standardy jakości w kształceniu ustawicznym i dydaktycznym Współpraca z pracodawcami i partnerami w regionie Kształcenie młodzieży Organizowanie praktyk zawodowych

8 Kierunki kształcenia * Rolnictwo Szkolenia techniczne
Prowadzenie zakładu produkcyjnego Produkcja zwierzęca Inżynieria rolnicza, zarządzanie Standardy jakości w zarządzaniu Doradztwo rolnicze Ekonomia Ogrodnictwo/kwiaciarstwo Szkolenie techniczne Warzywnictwo Sadownictwo i szkółkarstwo Florystyka Technologie energii odnawialnej

9 Kierunki kształcenia Zarządzanie polem golfowym
Akademia DEULA (szkolenia techniczne) w zakresie: Mechanik maszyn rolniczych Mechanik maszyn budowlanych Kurs dla obsługujących maszyny rolnicze Mechatronika Mechanik instalacji Stolarz Dostawa i utylizacja

10 Kwalifikacje w zakresie
Specjalista w zakresie kontroli technologii (PLC) Specjalista w technologii CNC Elektryk Spawacz zgodnie z normą DIN EN 287 Technolog robotyki Hydraulik i pneumatyk Transport i logistyka Edukacja i szkolenia dla kierowców zawodowych Szkolenia na zlecenie

11 Powitanie uczestników. Bernd antelmann, tim höper
Powitanie uczestników . Bernd antelmann, tim höper. Zadania i zasady funkcjonowania szkoły

12 Kształcenie i dokształcanie zorientowane na praktykę, seminarium, dzielenie się wiedz ą i doświadczeniem z partnerem niemieckim.

13 Baza praktycznej nauki zawodu w deuli / produkcja roślinna, architektura krajobrazu /

14 Baza praktycznej nauki zawodu / hala dydaktyczna/

15 Baza praktycznej nauki zawodu / stolarnia/

16 Pracownia praktycznej nauki zawodu – technika rolnicza

17 Praktyczna nauka zawodu – architektura krajobrazu

18 Pracownia praktycznej nauki zawodu / budowa i obsługa maszyn rolniczych/

19 Praktyczna nauka zawodu- praca w grupach

20 Praktyczna nauka zawodu – praca w grupach

21 Pracownia badania warunków klimatycznych w pomieszczeniach gospodarskich i ich wpływu na wyniki produkcyjne

22 Pracownia produkcji ogrodniczej i sadowniczej

23 Pracownia ogrodnictwa i sadownictwa- systemy grzewcze

24 Adres do kontaktów ze szkołą w deuli

25 Zasady kształcenia zawodowego w niemieckich szkołach rolniczych
Szkoła to kształcenie teoretyczno-praktyczne wprowadzające do kształcenia praktycznego w gospodarstwach certyfikowanych, jest to gwarancja kształcenia skutecznego, efektywnego kształcenia zgodnie z najnowszymi osiągnięciami postępu w rolnictwie, Na każdym etapie należy monitorować wiedzę i umiejętności ucznia, Podstawowa zasada kształcenia opiera się na relacjach uczeń – mistrz zawodu: np.; rolnik- mistrz produkcji i uczeń, np.: jadą na pole, oglądają chwasty, jakie są?, co zrobić?, jakie środki zastosować?, czy się to nam opłaca?, dobierają środki chemiczne, ustalają czy można je zmieszać z nawozami mineralnymi, ustalają terminy, dobierają sprzęt, itd... Dla potrzeb gospodarstw w „realu” pracują instytuty doświadczalne i zakłady produkcyjne we współpracy z ośrodkami edukacyjnymi Kształcenie w gospodarstwach jest najbardziej efektywne, gdyż postęp jest tam najszybszy, nie zrobią tego wyższe uczelnie, gdyż tam rozpatruje się problemy, następnie próbuje się je rozwiązać, później wdrożyć, to zabiera bardzo dużo czasu,.....

26 Maksymalne efekty można uzyskać tylko w optymalnych warunkach

27 Przebieg sesji studyjnych podczas szkolenia
Przebieg sesji studyjnych podczas szkolenia . Spółdzielnia „ Reiffeisen Agil Lesse „ – odnawialne źródła energii Produkcja rolna – zboża Sortowanie i selektywne zbieranie odpadów / OZE / Produkcja biogazu / OZE / Produkcja peletu / OZE / Hodowla wierzby energetycznej / OZE / Współpraca z Dolnosaksońską Izbą Rolniczą w zakresie doświadczalnictwa Dział upraw specjalnych / czarna porzeczka, jabłka / Produkcja szparagów Zakład przeglądów i napraw maszyn i urządzeń rolniczych Handel materiałami rolnymi i olejem opalowym Praktyki dla uczniów

28 Reiffeisen Agil lesse

29 „Reiffeisen AGIL LESSE- oze”

30 „Reiffeisen agil lesse- oze”

31 Gospodarstwo tima höpera kierunki rozwoju pod kątem fotowoltaicznym, energetyka wiatrowa, ogrzewanie na pelet

32 Bremerhaven / zentrum der offshore- windenergie /

33 bremerhaven / oze /

34 Bremerhaven – port - miasto

35 Klimahaus - bremerhaven

36 Klimahaus – podróż po 8 południku

37 Morze północne - odpływ

38 Class - fabryka kombajnów – sprawy ekologii a produkcja przemysłowa

39

40 Aktualnie produkowane maszyny w firmie class

41 Tablice poglądowe do klientów fabryki i zwiedzających

42 Class z wieży obserwacyjnej i właściciel zakładów z córką

43 Hamburg miasto dolnej saksonii w kontekście oze

44 Nauka o oze połączona była z poznawaniem kultury i języka niemieckiego

45 Dom ekologiczny / oze/ i wiszący most

46 Dzielnica przemysłowa hamburga – zastosowanie oze w produkcji przemysłowej

47 Dzielnica przemysłowa hamburga oraz port

48 Galeria handlowa i domy na terenie zalewowym

49 Uczestnicy szkolenia

50 Wykorzystanie oze w produkcji samochodów w wolfsburgu

51 Testowanie samochodów w autostadt w wolfsburgu

52 Siłownie wiatrowe – od etapu projektowania do eksploatacji , ustawa o oze w praktyce

53 Siłownie wiatrowe – budowa , wymiar ekonomiczny inwestycji, wnętrze siłowni wiatrowej

54 Produkcja oleju rzepakowego w spółdzielni rolniczej
sulingen Produkcja oleju rzepakowego w spółdzielni rolniczej

55 Produkcja biogazu w steimke

56 Etapy produkcji biogazu
biogazownia Etapy produkcji biogazu

57 Biogazownia- budowa i eksploatacja
Aspekty ekonomiczne i ekologiczne produkcji

58 Jühnde bio-energy- village
Wieś z bioenergią w Jühnde

59 Ogniwa fotowoltaiczne
Budowa, korzyści dla obszarów wiejskich, prywatnie

60 Placówka doświadczalna oze i technologii energooszczędnych
Klimacenter w werlte Placówka doświadczalna oze i technologii energooszczędnych

61 Miasto szparagów – centrum szkoleniowe wyjazdu
Nienburg Miasto szparagów – centrum szkoleniowe wyjazdu

62 Bogaci w wiedzę o oze wracamy do polski
Podsumowanie- Wręczenie dyplomów- granica na odrze

63 Młodzież na praktykach w gospodarstwach niemieckich farmerów
Łukasz Szymański i Aneta Ponieważ w gospodarstwach mistrzów produkcji rolnej

64 Dziękujemy panu piotrowi pietrzakowi z towarzystwa umiejętności rolniczych w poznaniu za udział wyjeździe edukacyjnym Program „ uczenie się przez całe życie” Odnawialne źródła energii Leonardo da vinci


Pobierz ppt "Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych"

Podobne prezentacje


Reklamy Google