Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Praca rzecznika prasowego i biura promocji Uczelni w odczuciu rektora Ryszard Tadeusiewicz Były rektor…

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "Praca rzecznika prasowego i biura promocji Uczelni w odczuciu rektora Ryszard Tadeusiewicz Były rektor…"— Zapis prezentacji:

1

2 Praca rzecznika prasowego i biura promocji Uczelni w odczuciu rektora Ryszard Tadeusiewicz Były rektor…

3 Może się mylę, ale według mojej oceny sposób widzenie biura promocji przez typowego rektora wygląda mniej więcej tak:

4 Tymczasem dobrze pracujący dział PR oraz rzecznik jest szpadą chroniącą spokojną pracę rektora przed drapieżnym światem mediów JM Rektor

5 W dodatku rzecznik prasowy to jest jedyna osoba, która tak naprawdę wie wszystko o wszystkim

6 To On (lub Ona) zmaga się z masą napływających zewsząd informacji!

7 Chociaż prawdę mówiąc współpraca z uczonymi z jednej i z dziennikarzami z drugiej strony potrafi czasem człowieka nieźle wkurzyć!

8 Dlatego niektórzy rzecznicy starają się wszystko sprzedawać we właściwym opakowaniu

9 Wiedzą przy tym, że jedna źle przekazana informacja może sprowadzić na ich głowę katastrofę

10 Dlatego czasem przezornie ograniczają swą aktywność...

11 Wtedy czasami sam rektor startuje do boju o medialny wizerunek swojej uczelni. Jednak rzadko odnosi sukces, bo potrzeba skrzydeł, żeby latać, a typowy rektor jest zwykle orłem w nauce, ale nie w publicystyce

12 Praca rzecznika wydaje się bardzo łatwa, pod warunkiem, że się samemu nie musi jej wykonywać...

13 Czasem wystarczy dostarczyć informacje Czasem jednak trzeba czegoś więcej! W dodatku w tym fachu różnie bywa

14 W dodatku rektorowi (i dostojnym profesorom) z reguły wydaje się, że dziennikarze tylko czekają na to, żeby rzecznik podał im informacje, które oni skwapliwie wykorzystają. Nic bardziej mylnego!

15 Specjaliści z definicji nie wierzą w możliwość zbudowania idealnego systemu Informacje pochodzące z uczelni trudno się sprzedają medialnie, bo typowy dziennikarz uważa je za nudne

16 Dlatego rzecznik musi być dobrym politykiem. Żeby pozyskać uwagę dziennikarzy dla swej uczelni musi głęboko wniknąć do ich środowiska i udawać, że myśli tak jak oni.

17 Mało kto w pełni docenia ten fakt, ale świat mediów i świat uczelni różnią się od siebie wręcz dramatycznie! Uczelnia: Badania i nauczanieMedia: Sensacja i rozrywka Jak dopasować jedno do drugiego?

18 Rzecznik prasowy jest więc nieodzownym buforem między uniwersytetem i mediami Koń jaki jest - każdy widzi Ksiądz Jacek Kitowicz Uniwersytet Ryszard Tadeusiewicz XXXXX Poznajmy protagonistów tego procesu

19 Dlatego poznajmy bliżej MEDIA Zgodnie z książkową definicją są to środki masowego przekazu czyli narzędzia społecznego komunikowania o szerokim zasięgu Praca mediów polega na zdobywaniu i rozpowszechnianiu informacji. Jedno i drugie bywa dla uczelni bolesne...

20 Media  Prasa  Radio  Telewizja  Internet

21 Walka z mediami jest z góry skazana na porażkę Dlatego media trzeba oswoić, ugłaskać, uczynić przyjaznymi dla uczelni i jej spraw. Rektor nie ma na to czasu ani cierpliwości. Dlatego tak ważna jest rola rzecznika, który musi występować jako „pogromca” tych dzikich i niebezpiecznych osobników, jakimi są dziennikarze. Prasa

22 Rzecznik prasowy we własnych oczach

23 Rzecznik prasowy w oczach wielu pracowników uczelni

24 Rzecznik prasowy obiektywnie

25 Dlaczego w najbliższym czasie w działaniach PR trzeba będzie zwrócić szczególną uwagę na Internet?  Łatwy dostęp zwłaszcza dla młodzieży  Ogromna ilość informacji  W większości informacja darmowa  Dostęp o każdej porze  Natychmiastowa aktualizacja  Globalny zasięg  Interaktywność

26 Miejsca prezentacji informacji o Uczelni  Media  Książki  Filmy  Plakaty, afisze  Przekaz werbalny


Pobierz ppt "Praca rzecznika prasowego i biura promocji Uczelni w odczuciu rektora Ryszard Tadeusiewicz Były rektor…"

Podobne prezentacje


Reklamy Google