Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Socjologia mediów. Media jako bariera i okno KOMUNIKOWANIE komunikować oznacza podać coś do wiadomości; przekazywać jakąś informację, zawiadomić o czymś,

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "Socjologia mediów. Media jako bariera i okno KOMUNIKOWANIE komunikować oznacza podać coś do wiadomości; przekazywać jakąś informację, zawiadomić o czymś,"— Zapis prezentacji:

1 Socjologia mediów

2 Media jako bariera i okno

3 KOMUNIKOWANIE komunikować oznacza podać coś do wiadomości; przekazywać jakąś informację, zawiadomić o czymś, natomiast komunikować się to utrzymywać z kimś kontakt, kontaktować się, porozumiewać się, udzielać się otoczeniu

4 Definicja komunikowanie to wymiana znaczeń między ludźmi; możliwa jest w stopniu, w jakim jednostki mają wspólne postrzeżenia, pragnienia i postawy.

5 Roz-mowa – schemat Konwersacja - dialog

6 Prze-mowa Monolog

7 ZA-PYTANIE Interpelacja

8 OD-PYTANIE Egzaminowanie

9 Szczeble komunikowania Komunikowanie masowe Komunikowanieinstytucjonalne Komunikowanie grupowe Komunikowanie interpersonalne Komunikowanie intrapersonalne Niewiele padków Bardzo dużo przypadków

10 medius w łacinie znaczy środkowy Media jako środki komunikowania myśli

11 Typy mediów - naturalne 1.Środki wyrażania, do których należą wszelkie postacie zachowania słownego i pozasłownego, a więc mowa, mimika, gesty itd.

12 Typy mediów – sztuczne 2.Środki rejestracji – narzędzia przystosowane do utrwalania określonych symbolicznych zachowań ludzkich. Należą tu proste instrumenty: ołówek, karta papieru, oraz skomplikowane: magnetowid, odtwarzacz DVD, twardy dysk, serwer komputerowy.

13 Typy mediów – sztuczne 3.Środki transmisji obejmują instrumenty przesyłania, a także powielania zarejestrowanych symbolicznych zachowań ludzkich (radio, telewizja, druk), a także Internet.

14

15 Tradycyjne media masowe XX wieku

16 Tradycyjne nowe

17 Nowe media

18

19 Model/Pytania/ Lasswella Co? Przekaz Z jakim skutkiem ? Konsekwencje Kto mówi? Komunikator Jakim środkiem? Medium Do kogo? Odbiorcy 5 podstawowych pytań i elementów w analizie komunikowania

20 Model transmisji przekazu KomunikatorOdbiorca Model pocisku, podskórnego wpływu

21 Model skali akceptacji przekazów Przekazy nadawane Przekazy spostrzegane Przekazy odebrane Przekazyrozumiane Przekazy przyswojone

22 Model Schramma Kompetencja osoby A Kompetencja osoby B Nadawca Kodowanie Dekodowanie Odbiorca

23 Model recepcji NadawcaOdbiorca Sens nadany Sens odebrany ?

24 Model rytualnego komunikowania

25 Problemy badania komunikowania Kto z kim się komunikuje (źródła, nadawcy, odbiorcy) Dlaczego się komunikuje (funkcje i intencje) Jak komunikowanie się odbywa (kanały, jakie są języki kody) Jakie są konsekwencje tego komunikowania (zmierzone i nie- zamierzone). Czego dotyczy (treści, rodzaje informacji, odwołania)

26 Model przyciągania uwagi

27 Magnaci medialni

28 Rupert Murdoch

29

30

31 Model Shannona Zródłoinformacjii Nadajnik Odbiornik Sygnał Sygnał Zakłócenia Adresat


Pobierz ppt "Socjologia mediów. Media jako bariera i okno KOMUNIKOWANIE komunikować oznacza podać coś do wiadomości; przekazywać jakąś informację, zawiadomić o czymś,"

Podobne prezentacje


Reklamy Google