Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Szkoła Podstawowa w Starych Bielicach Analiza wyników próbnego sprawdzianu GWO przeprowadzonego w dniu 21.11.2012. w Szkole Podstawowej w Starych Bielicach.

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "Szkoła Podstawowa w Starych Bielicach Analiza wyników próbnego sprawdzianu GWO przeprowadzonego w dniu 21.11.2012. w Szkole Podstawowej w Starych Bielicach."— Zapis prezentacji:

1 Szkoła Podstawowa w Starych Bielicach Analiza wyników próbnego sprawdzianu GWO przeprowadzonego w dniu w Szkole Podstawowej w Starych Bielicach

2 Nazwisko ImięSUMA Układ wyników. Kolejność przypadkowa ,18 SUMA ,71 Wyniki pierwszego próbnego sprawdzianu 25 września ,47

3 Tekst do zadań od 1. do 4. Noc Bibliotek to ogólnopolska akcja zainicjowana przez biblioteki z Podkarpacia. Jest to [...] obfitująca w liczne atrakcje nocna impreza, podczas której biblioteki mogą pokazać swoje zbiory i ofertę kulturalną w atrakcyjny i niestandardowy sposób. Impreza odbędzie się 11 maja. Mediateka START–META czynna będzie tego dnia do godz W godzinach 19.00–22.00 można będzie: – dokonywać tradycyjnych wypożyczeń oraz zwrotów książek i multimediów, – korzystać na miejscu z Czytelni Czasopism, Kawiarenki Internetowej, Wi-Fi oraz konsol XBox i Wii, – oglądać filmy, słuchać audiobooków [...]. W programie ponadto: – słuchowisko (początek o 19.30), – HydePark 1 – opinie, poglądy, rozmowy o książkach, – zwiedzanie mediateki (łącznie z pomieszczeniami niedostępnymi na co dzień). Serdecznie zapraszamy! Informacja ze strony Data publikacji: r. 1 Hyde Park – londyński park, w którym każdy może swobodnie wypowiedzieć się na dowolny temat; przen.– możliwość wypowiadania własnych teorii, opinii itp. Szkoła Podstawowa w Starych Bielicach

4 1. Powyższy tekst zawiera A. propozycję zwiedzania, cel akcji, opis biblioteki na Podkarpaciu. B. informacje o czasie, celu imprezy, propozycję zwiedzania, nazwę imprezy.* C. informację o dodatkowych atrakcjach, zaproszenie, opis mediateki. D. nazwę i cel imprezy, zaproszenie, ofertę sprzedaży książek. Błędne odpowiedzi 8 A A A A C C A A Poprawnych odpowiedzi 9 Standard: czytanie. Umiejętność: odczytuje tekst użytkowy. *kolorem zielonym oznaczono poprawne odpowiedzi

5 Szkoła Podstawowa w Starych Bielicach 2. Mediateka START– META podczas Nocy Bibliotek oferuje A. wypożyczanie książek, oglądanie filmów, zakup gier komputerowych. B. czytanie czasopism, słuchanie audiobooków, projektowanie okładek. C. granie na komputerze, dyskusje o książkach, tworzenie słuchowisk. D. zwiedzanie mediateki, oglądanie filmów, słuchanie audiobooków Standard: czytanie. Umiejętność: odczytuje informacje w tekście. Błędne odpowiedzi 6 X C C B A C Poprawnych odpowiedzi 11

6 Szkoła Podstawowa w Starych Bielicach 3. Z informacji podanej na internetowej stronie mediateki dowiesz się A. jak wyglądają biblioteki na Podkarpaciu. B. czym różni się mediateka od biblioteki. C. że jest to miejsce dla czytelników, dyskutantów i amatorów gier konsolowych. D. co łączy bibliotekę z londyńskim Hyde Parkiem. Standard: czytanie. Umiejętność: wnioskuje na podstawie tekstu. Błędne odpowiedzi10 D A B D A D B B B A Poprawnych odpowiedzi 7

7 Szkoła Podstawowa w Starych Bielicach 4. Ile godzin przed końcem Nocy Bibliotek rozpocznie się w mediatece słuchowisko? A. 2,7 godziny. B. 2,5 godziny. C. 3,5 godziny. D. 2,3 godziny. Standard: czytanie. Umiejętność: odczytuje dane z tekstu źródłowego oraz odpowiada na proste pytania z nimi związane. Błędne odpowiedzi 9 C C C D D X D D D Poprawnych odpowiedzi 8

8 Szkoła Podstawowa w Starych Bielicach Tekst do zadań od 5. do 9. Jest wystarczająco źle, kiedy rodzice traktują dzieci jak strupy lub nagniotki, ale jest jeszcze gorzej, kiedy traktują w ten sposób dziecko niezwykłe, czyli wrażliwe i genialne. A Matylda była wrażliwa i genialna. Miała umysł tak bystry i uczyła się tak szybko, że jej zdolności powinny być oczywiste nawet dla półinteligentnych rodziców. [...] Zanim Matylda skończyła trzy lata, nauczyła się czytać z gazet poniewierających się po domu. W wieku czterech lat czytała szybko i płynnie, no i oczywiście zaczęła wzdychać do książek. [...] – Tato, kupiłbyś mi książkę? – zapytała. – Książkę? – zdziwił się. – A po co ci jakaś zakichana książka? – Do czytania, tato. – A co, telewizja już ci się nie podoba? [...] Tego dnia, kiedy ojciec odmówił Matyldzie kupienia książki, dziewczynka wyru-szyła sama do biblioteki publicznej. Kiedy tam dotarła, przedstawiła się bibliotekarce, pani Nowelce, i zapytała, czy mogłaby posiedzieć trochę i poczytać jakąś książkę. Pani Nowelka była nieco wstrząśnięta przybyciem tak małej dziewczynki bez towarzystwa rodziców, lecz mimo to powiedziała Matyldzie, że jest mile widziana. – Przepraszam bardzo, a gdzie są książki dla dzieci? – zapytała dziewczynka. – Są tam, na najniższych półkach – odparła pani Nowelka. – Czy pomóc ci znaleźć taką, w której jest dużo obrazków? – Nie, dziękuję – odpowiedziała Matylda. - Poradzę sobie sama. Od tamtej pory każdego popołudnia [...] Matylda dreptała do biblioteki. Kiedy przeczytała już wszystkie książki dla dzieci, zaczęła błąkać się wśród półek w poszukiwaniu czegoś innego. [...] – Skończyłam już wszystkie książki dla dzieci. – To znaczy obejrzałaś już wszystkie obrazki? – Tak, ale książki też przeczytałam. Pani Nowelka spojrzała na Matyldę z niebotycznej wysokości, a Matylda popatrzyła na nią w górę. – Moim zdaniem niektóre były bardzo słabe – powiedziała dziewczynka. – Ale niektóre cudowne. Najbardziej podobał mi się Tajemniczy ogród. Wszystko było takie tajemnicze. [...] Panią Nowelkę zamurowało. R. Dahl,Matylda,s.6–8.

9 Szkoła Podstawowa w Starych Bielicach 5. O kulturalnym zachowaniu Matyldy świadczy to, że A. sama wybrała się do biblioteki, dużo czytała, poprosiła ojca o książkę. B. nauczyła się czytać w wieku trzech lat, podobał się jej Tajemniczy ogród. C. używała zwrotów grzecznościowych, podziękowała za pomoc. D. przeczytała wszystkie książki dla dzieci, umiała je ocenić. Standard: czytanie. Umiejętność: rozpoznaje zwroty grzecznościowe i cechy kulturalnego zachowania. Błędne odpowiedzi 3 D D D Poprawnych odpowiedzi 14

10 Szkoła Podstawowa w Starych Bielicach 6. Zaznacz tę wypowiedź narratora, która świadczy o jego sympatii do bohaterki. A. Zanim Matylda skończyła trzy lata, nauczyła się czytać z gazet. B. A Matylda była wrażliwa i genialna. C. W wieku czterech lat czytała szybko i płynnie. D. Kiedy tam dotarła, przedstawiła się bibliotekarce. Standard: czytanie. Umiejętność: odczytuje funkcje narracji. Błędne odpowiedzi 3 A A D Poprawnych odpowiedzi 14

11 Szkoła Podstawowa w Starych Bielicach 7. Słowa: panią Nowelkę zamurowało znaczą, że bibliotekarka poczuła A.zdziwienie. B. niezadowolenie. C. radość. D. przerażenie. Standard: czytanie. Umiejętność: rozumie znaczenie związku frazeologicznego. Błędne odpowiedzi 2 B D Poprawnych odpowiedzi 15

12 Szkoła Podstawowa w Starych Bielicach 8. W pierwszym zdaniu fragmentu Matyldy autor posłużył się przysłówkiem w stopniu wyższym, aby A. nazwać cechę dzieci. B. określić przyczyny zainteresowań Matyldy. C. negatywnie ocenić postępowanie opisanych dorosłych. D. pozytywnie ocenić postacie. Standard: rozumowanie. Umiejętność: rozumie funkcję zastosowania formy stopnia wyższego przysłówka. Błędne odpowiedzi 10 A B B D X B B A A B Poprawnych odpowiedzi 7

13 Szkoła Podstawowa w Starych Bielicach 9. Środki poetyckie, których użyto w pierwszym zdaniu fragmentu Matyldy, to A. przenośnia i porównanie. B. wyolbrzymienie i epitety. C. przenośnia i wyolbrzymienie. D. porównanie i epitety. Standard: czytanie. Umiejętność: rozpoznaje środki poetyckie Błędne odpowiedzi 9 B A B A C B X A B Poprawnych odpowiedzi 8

14 Szkoła Podstawowa w Starych Bielicach Zdjęcie do zadań 10. i 11.

15 Szkoła Podstawowa w Starych Bielicach 10. Elementy okładki nawiązujące do treści książki Matylda to A. tytuł, czytająca dziewczynka. B. napis: CAŁA POLSKA CZYTA DZIECIOM, postać dziewczynki. C. rozrzucone książki, nazwisko autora. D. wszystkie napisy i rysunki. Standard: czytanie. Umiejętność: odczytuje przekaz ikoniczny. Błędne odpowiedzi 11 B B B D B C C B B B B Poprawnych odpowiedzi 6

16 Szkoła Podstawowa w Starych Bielicach 11. Zdjęcie znajdujące się na poprzedniej stronie przedstawia okładkę książki w skali 1 : 2. Jakie są rzeczywiste wymiary tej książki? A. 14cm×21cm B. 35mm×52mm C. 7cm×10,5cm D. 140mm×105mm Standard: wykorzystanie wiedzy w praktyce. Umiejętność: wykonuje obliczenia dotyczące skali. Błędne odpowiedzi 6 C D C C C C Poprawnych odpowiedzi 11

17 Szkoła Podstawowa w Starych Bielicach Tekst do zadań od 12. do 15. Ania postanowiła wybrać się do biblioteki. Sięgnęła po przedstawiony poniżej plan miasta i wytyczyła drogę, którą wkrótce pokonała. Pierwszą część drogi przejechała pociągiem podmiejskim – dotarła nim do ronda. Dalej szła pieszo, mijając kolejno: park, niewielkie jezioro, kościół, teatr, dwa stojące jeden naprzeciw drugiego hotele oraz wysoki pomnik.

18 Szkoła Podstawowa w Starych Bielicach 12. Ulice, którymi Ania szła do biblioteki, to A. Jesionowa, Piekarzy, Modrzewiowa. B. Cyprysowa, Przejazdowa, Palladowa, Modrzewiowa. C. Spacerowa, Długa, Portowa, Piekarzy, Modrzewiowa. D. Jesionowa, Rzemieślnicza, Długa, Cytrynowa. Standard: rozumowanie. Umiejętność: odczytuje mapę. Błędne odpowiedzi 2 A A Poprawnych odpowiedzi 15

19 Szkoła Podstawowa w Starych Bielicach 13. W którym kierunku geograficznym powinna pójść Ania, aby jak najszybciej dojść z biblioteki do muzeum? A. Na północny wschód. B. Na północny zachód. C. Na południowy zachód. D. Na południowy wschód. Standard: wykorzystanie wiedzy w praktyce. Umiejętność: korzystając z mapy, wyznacza kierunek geograficzny. Błędne odpowiedzi 9 C C C B C A B A B Poprawnych odpowiedzi 8

20 Szkoła Podstawowa w Starych Bielicach Wykres do zadań 14. i 15. Wykres przedstawia zależność przebytej przez Anię drogi od czasu, który upłynął od jej wyjścia z domu do momentu, gdy dotarła do biblioteki. 14. Który fragment wykresu przedstawia jazdę pociągiem? A.Fragment A. B. Fragment B. C. Fragment C. D. Fragment D Błędne odpowiedzi 11 A A A A A A A A D D A Poprawnych odpowiedzi 6 Standard: czytanie. Umiejętność: odczytuje dane z wykresu.

21 Szkoła Podstawowa w Starych Bielicach Standard: wykorzystanie wiedzy w praktyce. Umiejętność: wykorzystuje własności ruchu do obliczenia długości przebytej drogi. Błędne odpowiedzi 10 C C C A X C B A B B Poprawnych odpowiedzi Z wykresu wynika, że Ania pieszo przeszła łącznie A.50 metrów. B. 500 metrów. C metrów. D metrów.

22 Szkoła Podstawowa w Starych Bielicach Tekst do zadań 16. i 17. i oś czasu do zadania 16. Kariera drukowanych książek rozpoczęła się w Europie w II połowie XV wieku. Ich pojawienie się było związane z wynalezieniem ruchomych czcionek. Czcionki, zestawione w słowa, dociskano do papieru specjalną prasą i w ten sposób otrzymywano zadrukowaną stronę. Drukowanie znacznie obniżyło cenę książek i umożliwiło ich odbiór na niespotykaną wcześniej skalę.

23 Szkoła Podstawowa w Starych Bielicach Standard: rozumowanie. Umiejętność: umieszcza daty w przedziałach czasowych Błędne odpowiedzi 10 C C C A C D D C C A Poprawnych odpowiedzi Okres, w którym pojawiły się pierwsze drukowane książki, na osi czasu został oznaczony cyfrą A. 1. B. 2. C. 3. D. 4. Kariera drukowanych książek rozpoczęła się w Europie w II połowie XV wieku.

24 Szkoła Podstawowa w Starych Bielicach 17. Jednym ze skutków zastosowania ruchomej czcionki było A. obniżenie się poziomu czytelnictwa. B. wynalezienie druku. C. upowszechnienie się książek. D. zmniejszenie się liczby osób, które było stać na zakup książki. Standard: rozumowanie. Umiejętność: wyjaśnia na prostych przykładach zmiany cywilizacyjne, jakie nastąpiły na przestrzeni dziejów. Błędne odpowiedzi 12 B B D B D B A D A D A A Poprawnych odpowiedzi 5 Drukowanie znacznie obniżyło cenę książek i umożliwiło ich odbiór na niespotykaną wcześniej skalę.

25 Szkoła Podstawowa w Starych Bielicach Standard: czytanie. Umiejętność: odczytuje dane z tabeli Błędne odpowiedzi 2 D C Poprawnych odpowiedzi 15 Tekst do zadań 18. i 19. Poniżej przedstawiono godziny otwarcia pewnej biblioteki. 18. W środy biblioteka jest A. czynna od godziny do B. czynna od godziny 8.00 do C. czynna od godziny do D. nieczynna.

26 Szkoła Podstawowa w Starych Bielicach Standard: wykorzystanie wiedzy w praktyce. Umiejętność: wykonuje obliczenia dotyczące czasu. Błędne odpowiedzi 9 C C C C C C C C C Poprawnych odpowiedzi Ile godzin tygodniowo czynna jest biblioteka? A. 6. B. 10. C. 20. D. 50.

27 Szkoła Podstawowa w Starych Bielicach Tekst do zadań 20. i 21. Poniżej przedstawiono fragmenty kart bibliotecznych dwóch książek. 20. O ile dni dłużej czytelnik o numerze 0128 miał wypożyczoną książkę pt. Matylda od książki pt. Buba? A. 19 dni. B. 28 dni. C. 9 dni. D. 20 dni. Błędne odpowiedzi 11 C D B B B B C C B D B Poprawnych odpowiedzi 6 Standard: rozumowanie. Umiejętność: oblicza upływ czasu między wydarzeniami

28 Szkoła Podstawowa w Starych Bielicach 21. Dokończ zdania. (2 p.) a) W zasobach biblioteki dłużej znajduje się książka pt b) Czytelnicy więcej razy wypożyczali książkę pt Standard: korzystanie z informacji. Umiejętność: posługuje się źródłami informacji. Układ odpowiedzi. Kolejność przypadkowa Suma (34)13

29 Szkoła Podstawowa w Starych Bielicach 22. Księgozbiór pewnej biblioteki liczy 3640 egzemplarzy. Połowę tego zbioru stanowi literatura piękna dla dorosłych. Literatura naukowa i popularnonaukowa to 0,3 księgozbioru. Pozostała część to literatura piękna dla dzieci. Ile w tej bibliotece jest książek z literatury pięknej dla dzieci? Zapisz wszystkie obliczenia. (2 p.) Standard: wykorzystanie wiedzy w praktyce. Umiejętność: wykorzystuje w sytuacjach praktycznych własności liczb i stosuje je do rozwiązania problemu Układ odpowiedzi. Kolejność przypadkowa Suma (34)4

30 Szkoła Podstawowa w Starych Bielicach 23. Na pewnym portalu aukcyjnym wystawiono na sprzedaż około książek, w tym około w formie audiobooków i około 1000 w formie ebooków. Ile razy więcej wystawiono książek papierowych niż ebooków? Zapisz wszystkie obliczenia. (2 p.) Standard: wykorzystanie wiedzy w praktyce. Umiejętność: wykorzystuje w sytuacjach praktycznych własności liczb i stosuje je do rozwiązania problemu Układ odpowiedzi. Kolejność przypadkowa Suma (34) 10

31 Szkoła Podstawowa w Starych Bielicach 24. W sklepach internetowych czytadelko.pl i obook.pl są następujące promocje: Tymek chciał kupić 11 ebooków. Wszystkie poszukiwane przez niego tytuły były dostępne w obu promocjach. Z której oferty powinien skorzystać, aby wydać mniej pieniędzy? Zapisz wszystkie obliczenia. (2 p.) Standard: rozumowanie Umiejętność: wykonuje obliczenia dotyczące pieniędzy; wyznacza kwotę i dzieli ją na równe części. Układ odpowiedzi. Kolejność przypadkowa Suma (34)18

32 Szkoła Podstawowa w Starych Bielicach 25. Jako prezent urodzinowy Tymek kupił koledze książkę. Zapakował ją w ozdobny papier i przewiązał wstążką o długości 160cm (patrz rysunek). Książka ma kształt prostopadłościanu o wymiarach 31,5cm×24 cm×2,5cm. Jaką długość miała ta część wstążki, z której Tymek zrobił kokardę? Zapisz wszystkie obliczenia. (2 p.) Standard: rozumowanie. Umiejętność: rozpoznaje charakterystyczne cechy i własności figur i wykorzystuje je do rozwiązania zadania Układ odpowiedzi. Kolejność malejąca Suma (34)11

33 Szkoła Podstawowa w Starych Bielicach 26. Opisz okładkę książki pt. Matylda. 2 p. Standard: pisanie. Umiejętność: redaguje opis. Układ odpowiedzi. Kolejność malejąca Suma (34)26

34 Szkoła Podstawowa w Starych Bielicach 27. W formie listu zachęć koleżankę lub kolegę do przeczytania książki, którą lubisz. Twoja praca powinna zająć co najmniej połowę wyznaczonego miejsca. (½ arkusza A4) Standard: pisanie Umiejętności: I. Redaguje list prywatny: stosuje przynajmniej trzy formy typowe dla listu: miejsce, data, nagłówek, podpis), list dotyczy książki (podanie przynajmniej jej tytułu), zawiera sformułowania zachęcające do jej przeczytania (polecam, przeczytaj) 3 p. II. Poprawne rozmieszcza graficzne przynajmniej dwa stałe elementy listu (informacja o miejscu i/lub czasie, nagłówek, podpis) 1 p. III. Pisze poprawnie pod względem językowym. 2 p. IV. Pisze pod względem ortograficznym. i interpunkcyjnym. 2 p. 27 I 27 II 27 III 27 IV Układ odpowiedzi. Kolejność przypadkowa

35 Szkoła Podstawowa w Starych Bielicach Wnioski: 1.Ćwiczyć czytanie ze zrozumieniem – na przykładzie tekstów użytkowych, fabularnych, poetyckich, tabel, wykresów, instrukcji, poleceń. 2.Ćwiczyć obliczenia dotyczące czasu - wieków (!), miesięcy, umieszczania dat w przedziale czasowym, porządkowania dat i godzin. 3.Doskonalić pisemne formy wypowiedzi – zgodnie ze standardami. 4.Zwracać uwagę na estetykę zapisu. 5.Doskonalić umiejętności rachunkowe w zadaniach z treścią. 6.Doskonalić słownictwo czynne w pracach pisemnych – w oparciu o frazeologizmy, synonimy, homonimy, wyrazy pokrewne. 7.Ćwiczyć umiejętności odczytywania planów, map, wskazywania kierunków geograficznych. Ćwiczyć nazywanie środków stylistycznych. Ćwiczyć umiejętność odczytywania tekstów w pod kątem zależności przyczynowo - skutkowej. Inne: obserwowany sprawdzian daje podstawy do tego, aby w kilku przypadkach sądzić o niskiej motywacji uczniów. Jeżeli jest ona wynikiem braku umiejętności, trzeba je, w miarę możliwości, doskonalić.


Pobierz ppt "Szkoła Podstawowa w Starych Bielicach Analiza wyników próbnego sprawdzianu GWO przeprowadzonego w dniu 21.11.2012. w Szkole Podstawowej w Starych Bielicach."

Podobne prezentacje


Reklamy Google