Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

E-learning czy kontakt bezpośredni w szkoleniu nowych użytkowników bibliotek uczelni niepaństwowych? EFEKTYWNOŚĆ OBU FORM SZKOLENIA BIBLIOTECZNEGO W ŚWIETLE.

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "E-learning czy kontakt bezpośredni w szkoleniu nowych użytkowników bibliotek uczelni niepaństwowych? EFEKTYWNOŚĆ OBU FORM SZKOLENIA BIBLIOTECZNEGO W ŚWIETLE."— Zapis prezentacji:

1 E-learning czy kontakt bezpośredni w szkoleniu nowych użytkowników bibliotek uczelni niepaństwowych? EFEKTYWNOŚĆ OBU FORM SZKOLENIA BIBLIOTECZNEGO W ŚWIETLE OPINII BIBLIOTEKARZY Z UCZELNI PRYWATNYCH KAROLINA DYL WYŻSZA SZKOŁA CŁA I LOGISTYKI W WARSZAWIE

2 Szkolenia biblioteczne: E-learning Komunikat – Sieć - Odbiorca Elastyczność Prowadzący = Koordynator Mobilność (m-learning) Multimedialność i interakcyjność Jednolitość przekazywanego materiału Oszczędność czasu, kadry i miejsca Bezpośredni kontakt z użytkownikiem Nadawca – Komunikat - Odbiorca Określony czas i miejsce Bezpośrednie zaangażowanie prowadzącego Brak jednolitości przekazu Budowanie relacji pomiędzy czytelnikiem a bibliotekarzem Brak konieczności korzystania z technologii komputerowych Poczucie wspólnoty

3 Czy w Państwa bibliotece przeprowadza się szkolenie biblioteczne?

4 Czy szkolenie biblioteczne jest obowiązkowe (1)?

5 Czy szkolenie biblioteczne jest obowiązkowe (2)?

6 Czy szkolenie biblioteczne jest obowiązkowe (3)?

7 Czy szkolenie kończy się wpisem do indeksu/karty egzaminacyjnej (1)?

8 Czy szkolenie kończy się wpisem do indeksu/karty egzaminacyjnej (2)?

9 Jeśli tak, to czy uczestnictwo w szkoleniu jest niezbędne do zaliczenia roku studiów u studenta?

10 Jaką formę szkolenia bibliotecznego przeprowadza się w Państwa bibliotece (1)?

11 Jaką formę szkolenia bibliotecznego przeprowadza się w Państwa bibliotece (2)?

12 Kto koordynuje/prowadzi szkolenia biblioteczne przeprowadzane w Państwa bibliotece (1)?

13 Kto koordynuje/prowadzi szkolenia biblioteczne przeprowadzane w Państwa bibliotece (2)?

14 Gdzie przeprowadzane są szkolenia biblioteczne u Państwa (1)?

15 Gdzie przeprowadzane są szkolenia biblioteczne u Państwa (2)?

16 Kiedy przeprowadza się szkolenia biblioteczne w Państwa bibliotece (1)?

17 Kiedy przeprowadza się szkolenia biblioteczne w Państwa bibliotece (2)?

18 Jak długo trwa szkolenie (1)?

19 Jak długo trwa szkolenie (2)?

20 Jak długo trwa szkolenie (3)?

21 Proszę podać rodzaj dostępu oferowany do księgozbioru w Państwa bibliotece (1)?

22 Proszę podać rodzaj dostępu oferowany do księgozbioru w Państwa bibliotece (2)?

23 Proszę zaznaczyć (można więcej niż 1 odp.), jakiego rodzaju informacje przekazywane są studentom w trakcie szkolenia w Państwa bibliotece (1)

24 Proszę zaznaczyć (można więcej niż 1 odp.), jakiego rodzaju informacje przekazywane są studentom w trakcie szkolenia w Państwa bibliotece (2):

25 Proszę zaznaczyć na skali 1-5, jak ocenia Pan/Pani poziom przyswojenia przez studentów poniższych informacji/opanowania umiejętności, przekazywanych podczas szkolenia bibliotecznego:

26 Regulamin korzystania z Biblioteki: Ocena12345 Procent oddanych głosów na ocenę 0%5%40%35%21% e-learning0%100%29%20%22% warsztaty0% 24%27%44% inny0% 22% wykłady0% 47%53%11%

27 Godziny otwarcia Ocena12345 Procent oddanych głosów na ocenę 0%5%8%50%38% e-learning0% 40%20% warsztaty0%50%33%30%20% inny0% 13% wykłady0%50%67%30%47%

28 Rozmieszczenie zbiorów w czytelni Ocena12345 Procent oddanych głosów na ocenę 3%16%9%47%28% e-learning100%40%33%27%0% warsztaty0%20%33%47%33% inny0% 11% wykłady0%40%33%27%56%

29 Rozmieszczenie zbiorów w wypożyczalni Ocena12345 Procent oddanych głosów na ocenę 4%14%7%43%32% e-learning100%0%50%33%0% warsztaty0%25%50%25%44% inny0% 11% wykłady0%75%0%42%44%

30 Przeznaczenie poszczególnych pomieszczeń bibliotecznych Ocena12345 Procent oddanych głosów na ocenę 4%0%7%41%48% e-learning100%0%50%36%8% warsztaty0% 45%38% inny0% 8% wykłady0% 50%18%46%

31 Świadomość dostępu do fachowych baz danych Ocena12345 Procent oddanych głosów na ocenę 4%15%33%35%13% e-learning50%14%27%31%17% warsztaty0% 33%38%33% inny0% 17% wykłady50%86%40%25%33%

32 Korzystanie z fachowych baz danych Ocena12345 Procent oddanych głosów na ocenę 7%27%41%20%5% e-learning33%27%29%25%0% warsztaty33%36%29%25%50% inny0% 25%0% wykłady33%36%47%25%50%

33 Wypełnianie rewersów bibliotecznych Ocena12345 Procent oddanych głosów na ocenę 0%8%23%27%42% e-learning0%50% 14%36% warsztaty0%50%17%29%36% inny0% wykłady0% 33%57%27%

34 Korzystanie z podstawowych opcji wyszukiwawczych w katalogu Ocena12345 Procent oddanych głosów na ocenę 0%2%21%49%28% e-learning0%100%33%29%25% warsztaty0% 11%29%42% inny0% 8% wykłady0% 56%43%25%

35 Wykorzystywanie zaawansowanych opcji wyszukiwawczych w katalogu Ocena12345 Procent oddanych głosów na ocenę 3%13%30%48%8% e-learning100%40%25%26%0% warsztaty0%20%33%26%67% inny0% 11%0% wykłady0%40%42%37%33%

36 Tematyczne wyszukiwanie zbiorów w katalogu Ocena12345 Procent oddanych głosów na ocenę 0%13%20%53%15% e-learning0%20%50%29%33% warsztaty0%20%25%33% inny0% 17% wykłady0%60%25%38%17%

37 Współpraca z zewnętrznymi instytucjami Ocena12345 Procent oddanych głosów na ocenę 10%13%27%33%17% e-learning67%25%13%20% warsztaty0%25% 50%20% inny0% 10%20% wykłady33%50%63%20%40%

38 Jak na skali 1-5 oceniają Państwo efektywność formy szkoleń bibliotecznych przeprowadzanych w Państwa bibliotece? Ocena12345 Procent oddanych głosów na ocenę 0%2%30%56%12% e-learning0% 31%29%20% warsztaty0% 15%33%40% inny0% 8%0% wykłady0%100%54%29%40%

39 Wnioski E-learning Coraz powszechniejsze zastosowanie Krótki czas trwania Mobilność Zamknięty i mieszany dostęp do księgozbioru Trudności z oddziaływaniem na poczucie przestrzeni Przewaga informacji teoretycznych Umiarkowane oceny efektywności Nowoczesny wizerunek biblioteki Tradycyjne szkolenia Wykorzystanie handoutów, prezentacji multimedialnych Średni czas trwania – do 1h Zaangażowanie i przygotowanie prowadzącego Możliwość przećwiczenia omawianych umiejętności (warsztaty) Budowanie relacji między bibliotekarzem a czytelnikami Dobre oceny efektywności Wizerunek biblioteki otwartej na potrzeby czytelnika

40 DZIĘKUJĘ ZA UWAGĘ


Pobierz ppt "E-learning czy kontakt bezpośredni w szkoleniu nowych użytkowników bibliotek uczelni niepaństwowych? EFEKTYWNOŚĆ OBU FORM SZKOLENIA BIBLIOTECZNEGO W ŚWIETLE."

Podobne prezentacje


Reklamy Google