Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Wychowawcy: mgr Agnieszka Grześkowiak, mgr Honorata Dreczkowska.

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "Wychowawcy: mgr Agnieszka Grześkowiak, mgr Honorata Dreczkowska."— Zapis prezentacji:

1 Wychowawcy: mgr Agnieszka Grześkowiak, mgr Honorata Dreczkowska

2 Odimienna metoda nauki czytania ma na celu wczesne kształcenie umiejętności czytania poprzez tworzenie takich sytuacji edukacyjnych, aby było to możliwe już w wieku przedszkolnym. Naukę czytania rozpoczynamy od imienia dziecka, które zamierzamy wprowadzić w świat pisma. Jest to punkt wyjścia do cyklu zajęć i gier, podczas których dziecko w drodze samodzielnego rozumowania i odkrywania opanowuje znaczenie alfabetu. W wyniku obserwacji dziecko zaczyna dostrzegać różnice i podobieństwa między różnymi elementami pisma, co pozwala mu stawiać własne hipotezy i wyciągać wnioski na temat treści czytanego tekstu.

3  tworzenie przez nauczyciela wizytówki dla każdego dziecka. Wspólne omówienie wyglądu liter. Następnie zapisanie na oddzielnych karteczkach wszystkich liter składających się na dane imię i poproszenie dziecka o ułożenie je we właściwej kolejności.

4  tworzenie sytuacji edukacyjnych, w których dziecko ma za zadanie nauczyć się rozpoznawać swoje imię, a następnie imiona kolegów i koleżanek z grupy.

5

6

7  umieszczenie na ścianie alfabetu zawierającego zarówno litery duże jak i małe. Celem tego etapu jest takie pokierowanie uwagą dzieci, by spostrzegły zbieżność pomiędzy mową a pismem- np. zawsze, gdy w czyimś imieniu słyszymy głoskę „r”, to w zapisie widać literę „r”.

8  dzieci odnajdują na taśmie alfabetu, wszystkie litery występujące w ich imieniu.

9

10  nauczyciel demonstruje i omawia kolejno litery alfabetu. Dziecko, w którego imieniu znajduje się omawiana litera, na swojej wizytówce zaznacza ją odrobiną plasteliny.

11  w tym etapie zadaniem dziecka jest skompletowanie wszystkich liter alfabetu. Każde dziecko dostaje szarfę, na której w górnym rzędzie wypisane są wszystkie litery alfabetu, a pod spodem tylko te, które dziecko otrzymało podczas inicjacji. Dziecko może powiększyć swój bank liter, jeśli poda inne formy swojego imienia. Później trzeba zacząć wymieniać się z kolegami. Każdy uczestnik gry ma prawo napisać tyle razy „swoje” litery, ilu mu ich potrzeba na wymianę.

12  światem jest sala przedszkolna i wszystko, co się w niej znajduje. Zadaniem dzieci jest odczytanie danego wyrazu i przyporządkowanie go do konkretnego przedmiotu.

13

14 Dziękuję Prezentację wykonała: mgr Honorata Dreczkowska


Pobierz ppt "Wychowawcy: mgr Agnieszka Grześkowiak, mgr Honorata Dreczkowska."

Podobne prezentacje


Reklamy Google