Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

MVNO - infobroker + portal społecznościowy 1 Wirtualny operator komórkowy Michał Uściński (P) Krzysztof Małysz (M) Tomasz Czyżewski (S) Piotr Borecki (T)

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "MVNO - infobroker + portal społecznościowy 1 Wirtualny operator komórkowy Michał Uściński (P) Krzysztof Małysz (M) Tomasz Czyżewski (S) Piotr Borecki (T)"— Zapis prezentacji:

1 MVNO - infobroker + portal społecznościowy 1 Wirtualny operator komórkowy Michał Uściński (P) Krzysztof Małysz (M) Tomasz Czyżewski (S) Piotr Borecki (T) Piotr Michalski (O) Łukasz Chmielarski (F)

2 MVNO - infobroker + portal społecznościowy 2 Analiza rynku AGENDA Marketing Sprzedaż Technika Operacje Finanse Prezes

3 MVNO - infobroker + portal społecznościowy 3 Analiza rynku AGENDA Marketing Sprzedaż Technika Operacje Finanse Prezes

4 MVNO - infobroker + portal społecznościowy 4 Potrzeby Wiodąca: potrzeba rzetelnej informacji a także: –sprawny kontakt z przyjaciółmi / współpracownikami –udział w wydarzeniach kulturalnych i rozrywkowych Ewolucja: –chęć zamieszczania przygotowanych przez siebie treści i udostępniania ich innym

5 MVNO - infobroker + portal społecznościowy 5 Rynek i jego otoczenie Ogromna liczba źródeł informacji, często o niskiej wartości merytorycznej Brak informacji obiektywnej (grupy interesów) Wzrost wartości informacji po określeniu i opisaniu kontekstu Moda na portale społecznościowe

6 MVNO - infobroker + portal społecznościowy 6 Historia rozwoju segmentu Pojawienie się tzw. opiniotwórczych dzienników W sieciach komórkowych aspekt informacyjny mało widoczny Brak na rynku zintegrowanej z siecią komórkową oferty informacyjnej Nagły i niespodziewany sukces Naszej-klasy.pl; mocna pozycja Grona

7 MVNO - infobroker + portal społecznościowy 7 Źródła wzrostu Zapotrzebowanie na wysokiej jakości informacje na rynku profesjonalnym Wzrost segmentu oparty na stabilnym wzroście grupy produktów komplementarnych (popycie na produkty/usługi, przy powstawaniu których korzystano z dostarczanych przez nas informacji) Reklamy w portalu internetowym kierowane do właściwych grup odbiorców (wysoka skuteczność)

8 MVNO - infobroker + portal społecznościowy 8 Grupa docelowa ludzie w wieku 25 – 40 lat dobrze wykształceni i ciekawi świata intensywnie pracujący i niemający dużo wolnego czasu dobrze zarabiający mieszkający w większych miastach przeważnie nieużywający telefonu do zabawy a także (lub przede wszystkim) osoby, którym w pracy przydatne są dostarczane przez nas informacje (np. prawnicy, lekarze, ekonomiści itp.)

9 MVNO - infobroker + portal społecznościowy 9 Komunikacja marketingowa cel: zaprezentowanie marki, przedstawienie cech wyróżniających na tle konkurencji przesłanie I: korzystając z naszych usług będziesz podejmował zawsze dobre decyzje przesłanie II: twoja komunikacja z bliską ci grupą osób będzie dzięki nam szybsza i sprawniejsza

10 MVNO - infobroker + portal społecznościowy 10 Analiza rynku AGENDA Marketing Sprzedaż Technika Operacje Finanse Prezes

11 MVNO - infobroker + portal społecznościowy 11 Konkurencja Inni operatorzy MVNO Operatorzy MNO Fachowe czasopisma i Internetowe serwisy branżowe Brak podobnej oferty Wyszukanie informacji wymaga czasu

12 MVNO - infobroker + portal społecznościowy 12 Synergie Współpraca z zagranicznymi brokerami informacji co-branding, patronat medialny Współpraca z firmami i placówkami kulturalnymi Patronat nad imprezami branżowymi

13 MVNO - infobroker + portal społecznościowy 13 Produkty komplementarne Internet oraz produkty z rynku telefonii komórkowej i PC Materiały powstałe z wykorzystaniem informacji dostarczonej przez naszą firmę

14 MVNO - infobroker + portal społecznościowy 14 Ceny i koszty sprzedaży Usługa typu postpaid – zróżnicowanie abonamentów według ilości minut, smsów i grup, do których można się zapisać Tańsze rozmowy i wiadomości do użytkowników wewnątrz grupy Możliwość wymiany punktów (za aktywne korzystanie z usług, staż w sieci itp.) na dostęp do płatnych artykułów Sprzedaż przez Internet – obniżenie kosztów sprzedaży

15 MVNO - infobroker + portal społecznościowy 15 Analiza rynku AGENDA Marketing Sprzedaż Technika Operacje Finanse Prezes

16 MVNO - infobroker + portal społecznościowy 16 Rozwiązania technologiczne ITU – MVNO to operator oferujący usługi mobilne ale nie posiadający własnej sieci radiowej Wszystkie opcje dostępne w Polsce !!!

17 MVNO - infobroker + portal społecznościowy 17 Mały budżet – mała elastyczność I. Service Provider II. Enhanced Service Provider Korzystamy ze środowiska MVNE u operatora Skupiamy się na marketingu i zdobywaniu użytkowników Istnienie/dodanie/modyfikacja usług zależna od MNO Utrzymaniem technicznym sieci zajmuje sie MNO Korzystamy ze środowiska MVNE u operatora, ale mamy własną platformę do ratingu i billingu Potrzebny jest nam dział obsługi klienta Większa elastyczność jeśli chodzi o usługi, możliwość zastosowania platformy z Oracle Application Server

18 MVNO - infobroker + portal społecznościowy 18 Duży budżet – duża elastyczność III. Mobile Virtual Network Operator Własne elementy sieci GSM MSC np.: NOKIA, NORTEL SMSC np.: LOGICA, COMVERSE, NOKIA MMSC np.: NOKIA, OPENWAVE, ERICSSON GGSN np.: NOKIA, ERICSSON Opłaty za interkonnekt i roaming wewnętrzny Całkowita dowolność w dodawaniu platform usługowych Zdecydowanie najdroższe rozwiązanie

19 MVNO - infobroker + portal społecznościowy 19 Analiza rynku AGENDA Marketing Sprzedaż Technika Operacje Finanse Prezes

20 MVNO - infobroker + portal społecznościowy 20 Alokacja zasobów MY vs NASZ STARSZY BRAT -infrastruktura -korzystanie z wiedzy specjalistów NASZ INTERES - nasi ludzie w szeregach MNO JAKOŚĆ POK SPRZEDAŻ PROJEKT IT MARKETING TECHNIKA

21 MVNO - infobroker + portal społecznościowy 21 MARKETING IT TECHNIKA PROJEKT SPRZEDAŻ POK JAKOŚĆ PROJEKT TECHNIKA DBAŁOŚĆ O JAKOŚĆ USŁUG Przepływ informacji NOWY PROJEKT

22 MVNO - infobroker + portal społecznościowy 22 Łańcuch Dostawcy-Odbiorcy- Konkurencja MVNO KONKURENCJA DOSTAWCY ODBIORCY NOWE FUNKCJONALNOŚCI PRZYCHODY Z REKLAM – STRATEGICZNY DOSTAWCA TESTOWI ABONENCI BADANIE SATYSFAKCJI KLIENTA AGRESYWNA REKLAMA JAKOŚĆ INFORMACJI W OFERCIE INNYCH BACZNE ŚLEDZENIE STRATEGII INNYCH

23 MVNO - infobroker + portal społecznościowy 23 Analiza rynku AGENDA Marketing Sprzedaż Technika Operacje Finanse Prezes

24 MVNO - infobroker + portal społecznościowy 24 Potencjał rynku Wartość rynku 41,5 mln abonentów Grupy użytkowników –pracujący 91 %, młodzież i dzieci 63%, emeryci 32 % –miasto 72 %, wieś 53% Profil docelowego segmentu Dlaczego ten segment ? aktywność zawodowa, wysokie zarobki, skierowanie na jakość a nie na cenę, brak czasu :) Wartość docelowego segmentu 4,7 mln abonentów

25 MVNO - infobroker + portal społecznościowy 25 Udział konkurencji w rynku (1) Konkurencja: PTK – 34%, Polkomtel – 32%, PTC – 31%, P4 – 2%, MVNO – 0,2% Podział rynku:

26 MVNO - infobroker + portal społecznościowy 26 Udział konkurencji w rynku (2) Firmy infobrokerskie: Polska: infopoint.pl, infobrokering.pl, interSID.pl Świat: Association of Independent Information Professionals (AIIP) słabo rozwinięte usługi dla klientów indywidualnych brak informacji na temat udziału w rynku Portale społecznościowe: nasza-klasa.pl 7,2 mln uzytkowników grono.net 1,1 mln użytkowników zróżnicowanie grup silna pozycja i marka na rynku

27 MVNO - infobroker + portal społecznościowy 27 Analiza rynku AGENDA Marketing Sprzedaż Technika Operacje Finanse Prezes

28 MVNO - infobroker + portal społecznościowy 28 Podsumowanie Szanse: uczestnictwo w rynku technologii mobilnych oraz internetowych zróżnicowana od reszty operatorów oferta dystrybucja własnego contentu, videostreamingu skala działalności małe bariery wejścia na rynek / wyjścia z rynku wpływ silnej marki operatora udostępniającego infrastrukturę

29 MVNO - infobroker + portal społecznościowy 29 Podsumowanie Ryzyka: wynegocjowanie jak najlepszych warunków z istniejącymi już telekomami brak ugruntowanej marki mniejsza skala działalności oznacza większe koszty operacyjne malejący wzrost penetracji rynku małe bariery wejścia na rynek / wyjścia z rynku współzależność od sukcesu i innowacji technologicznych MNO

30 MVNO - infobroker + portal społecznościowy 30 Podsumowanie Co gwarantuje sukces? oferowanie usług o profilach komplementarnych w stosunku do oferty operatora udostępniającego infrastrukturę budowanie marki poprzez najlepszą na rynku ofertę nowe kanały dystrybucji Wyróżnienie się od reszty operatorów Szybkość wprowadzania innowacji Prostota korzystania Niskie koszty MyMobile

31 MVNO - infobroker + portal społecznościowy 31 Podsumowanie ? ? ? MNO MyMobile

32 MVNO - infobroker + portal społecznościowy 32 Pytania ?


Pobierz ppt "MVNO - infobroker + portal społecznościowy 1 Wirtualny operator komórkowy Michał Uściński (P) Krzysztof Małysz (M) Tomasz Czyżewski (S) Piotr Borecki (T)"

Podobne prezentacje


Reklamy Google