Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

DOBRE PRAKTYKI W ZAPEWNIANIU I DOSKONALENIU JAKOŚCI KSZTAŁCENIA NA UNIWERSYTECIE WARSZAWSKIM 8 CZERWCA 2009 Hospitacja jako element oceny okresowej pracowników.

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "DOBRE PRAKTYKI W ZAPEWNIANIU I DOSKONALENIU JAKOŚCI KSZTAŁCENIA NA UNIWERSYTECIE WARSZAWSKIM 8 CZERWCA 2009 Hospitacja jako element oceny okresowej pracowników."— Zapis prezentacji:

1 DOBRE PRAKTYKI W ZAPEWNIANIU I DOSKONALENIU JAKOŚCI KSZTAŁCENIA NA UNIWERSYTECIE WARSZAWSKIM 8 CZERWCA 2009 Hospitacja jako element oceny okresowej pracowników SzJO – propozycje rozwiązań Szkoła Języków Obcych UW dr Hanna Mrozowska dr Sławomir Maskiewicz

2 Zespół ds. hospitacji Cel: wypracowanie jednolitych i przejrzystych kryteriów, procedur i dokumentów; Skład: przedstawiciele wszystkich Zespołów Językowych, eksperci wewnętrzni i zewnętrzni; Harmonogram prac;

3 Sprawozdanie z hospitacji Przygotowanie nauczyciela do zajęć; zgodność zajęć z sylabusem; Realizacja zajęć; kontakt ze studentami i ich aktywizowanie; Spostrzeżenia pozytywne i negatywne; Ocena zajęć – pozytywna lub negatywna;

4 Wytyczne dla hospitujących Cel i plan zajęć Cele zajęć wyraźnie zdefiniowane i składające się na logiczną całość; Cele i temat zajęć zostają przedstawione studentom na początku zajęć; Lektor upewnia się, czy studenci zrozumieli, czego będą się uczyć; Pod koniec zajęć lektor podsumowuje lekcję, wskazując, jakie cele zostały osiągnięte;

5 Wytyczne dla hospitujących Wykorzystanie czasu Nauczyciel optymalnie zaplanował lekcję przeznaczając na poszczególne jej części odpowiednia ilość czasu; Lektor zawsze określa czas na wykonanie ćwiczenia (informując o tym studentów); Lektor odpowiednio często zmienia rodzaj aktywności tak, że lekcja ma żywe tempo i zachowuje zasadę sekwencyjności;

6 Wskazówki dla nauczycieli 10 najważniejszych cech dobrze przeprowadzonych zajęć; Wykaz publikacji dostępnych w Bibliotece SzJO; Podkreślenie roli obserwacji koleżeńskiej;

7 Dziękujemy za uwagę.


Pobierz ppt "DOBRE PRAKTYKI W ZAPEWNIANIU I DOSKONALENIU JAKOŚCI KSZTAŁCENIA NA UNIWERSYTECIE WARSZAWSKIM 8 CZERWCA 2009 Hospitacja jako element oceny okresowej pracowników."

Podobne prezentacje


Reklamy Google