Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Wykorzystanie komputera w badaniu kompetencji dzieci sześcioletnich w obszarze edukacji matematycznej.

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "Wykorzystanie komputera w badaniu kompetencji dzieci sześcioletnich w obszarze edukacji matematycznej."— Zapis prezentacji:

1 Wykorzystanie komputera w badaniu kompetencji dzieci sześcioletnich w obszarze edukacji matematycznej

2 WOBEC PRZEMIAN W ŚWIECIE I OŚWIACIE – PRZEDSZKOLE NIE MOŻE POZOSTAĆ BIERNE : Intensywny rozwój naukowo – techniczny, Globalizacja związana z powstaniem społeczeństwa informacyjnego, Kształcenie ustawiczne.

3 Wypadkową na takie zapotrzebowanie są: CZTERY FILARY EDUKACJI Uczyć się aby wiedzieć, Uczyć się aby działać, Uczyć się aby żyć wspólnie, Uczyć się aby być.

4 Na tym tle sytuuję swoją koncepcję uwzględniając standard którym jest : tworzenie warunków do wszechstronnego rozwoju dziecka w celu umożliwienia mu potencjalnego sukcesu

5 DLATEGO MISJA PRZEDSZKOLA BRZMI : NADRZĘDNYM CELEM JEST OPTYMALIZOWANIE ROZWOJU DZIECI, PRZYGOTOWANIE DO PODJĘCIA NAUKI W SZKOLE ORAZ STOPNIOWE WŁĄCZANIE W SPOŁECZNIE ZORGANIZOWANĄ DZIAŁALNOŚĆ I WSPÓŁŻYCIE LUDZI.

6 Użycie komputerów w przedszkolu sprowadza się do: procesu kształcenia działalności badawczej pracy edytorskiej zarządzania przedszkolem komunikacji osobowej i instytucjonalnej placówek oświatowych

7 W procesie kształcenia komputery mogą służyć do: projektowania i przygotowywania pomocy i materiałów dydaktycznych przetwarzania i przekazywania treści programowych samodzielnych prac badawczych poszerzania i utrwalania treści programowych diagnozy stopnia przyswajania przez dzieci wiadomości opracowywaniu wyników nauczania

8 W procesie dydaktycznym komputer spełnia następujące funkcje: aktywizująco – motywacyjną poznawczo – twórczą ćwiczeniową kontrolną wychowawczą terapeutyczną

9 JAKO INNOWACJE W NAUCZANIU POJĘĆ MATEMATYCZNYCH STOSUJĘ Program autorski Edukacja matematyczna dzieci sześcioletnich – prof. E. Gruszczyk – Kolczyńskiej.Program autorski Edukacja matematyczna dzieci sześcioletnich – prof. E. Gruszczyk – Kolczyńskiej.

10 Podstawowe założenia programu: orientacja przestrzenna, rytmy, wspomaganie operacyjnego rozumowania, klasyfikacja liczb i przedmiotów, rozwiązywanie zadań, zapisywanie czynności matematycznych, umiejętność liczenia, działania na zbiorach.

11 Kształtowanie świadomości schematu własnego ciała: WSKAŻ CO ZNAJDUJE SIĘ PO LEWEJ STRONIE PLANSZY?

12 Odtwórz podany rytm:

13 DNI TYGODNIA: Przyporządkuj poszczególnym liczbom kolejne dni tygodnia: ŚWPoPiCNS

14 LICZENIE: Połącz w kolejności liczby od 1 do 10: Jeśli zrobiłeś prawidłowo kliknij ludzika!

15 Ułóż choinki tak aby powstał zapis: = 7

16 Odejmowanie: Skreśl właściwą liczbę elementów: 5-3=2 7-1=6 9-7=2 6-3=3 5-5=0

17 Grupowanie elementów w zbiory: Połącz strzałką odpowiedni zbiór z liczbą! 25074

18 ZASTANÓW SIĘ JESZCZE RAZ!

19 NAGRODA

20

21

22

23

24

25


Pobierz ppt "Wykorzystanie komputera w badaniu kompetencji dzieci sześcioletnich w obszarze edukacji matematycznej."

Podobne prezentacje


Reklamy Google