Pobierz prezentację
Pobieranie prezentacji. Proszę czekać
OpublikowałLudwika Mierzwa Został zmieniony 11 lat temu
1
Wykorzystanie komputera w badaniu kompetencji dzieci sześcioletnich w obszarze edukacji matematycznej
2
WOBEC PRZEMIAN W ŚWIECIE I OŚWIACIE – PRZEDSZKOLE NIE MOŻE POZOSTAĆ BIERNE :
Intensywny rozwój naukowo – techniczny, Globalizacja związana z powstaniem społeczeństwa informacyjnego, Kształcenie ustawiczne.
3
Wypadkową na takie zapotrzebowanie są:
CZTERY FILARY EDUKACJI Uczyć się aby wiedzieć, Uczyć się aby działać, Uczyć się aby żyć wspólnie, Uczyć się aby być.
4
Na tym tle sytuuję swoją koncepcję uwzględniając standard którym jest:
tworzenie warunków do wszechstronnego rozwoju dziecka w celu umożliwienia mu potencjalnego sukcesu
5
DLATEGO MISJA PRZEDSZKOLA BRZMI :
NADRZĘDNYM CELEM JEST OPTYMALIZOWANIE ROZWOJU DZIECI, PRZYGOTOWANIE DO PODJĘCIA NAUKI W SZKOLE ORAZ STOPNIOWE WŁĄCZANIE W SPOŁECZNIE ZORGANIZOWANĄ DZIAŁALNOŚĆ I WSPÓŁŻYCIE LUDZI.
6
Użycie komputerów w przedszkolu sprowadza się do:
procesu kształcenia działalności badawczej pracy edytorskiej zarządzania przedszkolem komunikacji osobowej i instytucjonalnej placówek oświatowych
7
W procesie kształcenia komputery mogą służyć do:
projektowania i przygotowywania pomocy i materiałów dydaktycznych przetwarzania i przekazywania treści programowych samodzielnych prac badawczych poszerzania i utrwalania treści programowych diagnozy stopnia przyswajania przez dzieci wiadomości opracowywaniu wyników nauczania
8
W procesie dydaktycznym komputer spełnia następujące funkcje:
aktywizująco – motywacyjną poznawczo – twórczą ćwiczeniową kontrolną wychowawczą terapeutyczną
9
JAKO INNOWACJE W NAUCZANIU POJĘĆ MATEMATYCZNYCH STOSUJĘ
Program autorski „Edukacja matematyczna dzieci sześcioletnich” – prof. E. Gruszczyk – Kolczyńskiej.
10
Podstawowe założenia programu:
orientacja przestrzenna, rytmy, wspomaganie operacyjnego rozumowania, klasyfikacja liczb i przedmiotów, rozwiązywanie zadań, zapisywanie czynności matematycznych, umiejętność liczenia, działania na zbiorach.
11
Kształtowanie świadomości schematu własnego ciała: WSKAŻ CO ZNAJDUJE SIĘ PO LEWEJ STRONIE PLANSZY?
12
Odtwórz podany rytm:
13
Przyporządkuj poszczególnym liczbom kolejne dni tygodnia:
1 2 3 4 5 6 7 Ś W Po Pi C N S
14
LICZENIE: 1 5 6 3 2 7 10 4 8 9 Połącz w kolejności liczby od 1 do 10:
Jeśli zrobiłeś prawidłowo kliknij ludzika!
15
Ułóż choinki tak aby powstał zapis: 4 + 3 = 7
16
Skreśl właściwą liczbę elementów:
Odejmowanie: Skreśl właściwą liczbę elementów: 5 - 3 = 2 7 1 6 9
17
Grupowanie elementów w zbiory:
Połącz strzałką odpowiedni zbiór z liczbą! 2 5 7 4
18
ZASTANÓW SIĘ JESZCZE RAZ!
19
NAGRODA
20
NAGRODA
21
NAGRODA
22
NAGRODA
23
NAGRODA
24
NAGRODA
25
NAGRODA
Podobne prezentacje
© 2024 SlidePlayer.pl Inc.
All rights reserved.