Pobierz prezentację
Pobieranie prezentacji. Proszę czekać
1
„Talent to nie wszystko”
Sprawozdanie z konferencji zorganizowanej przez Kuratorium Oświaty w Białymstoku, w dniu 21 stycznia 2011r. Opracowanie: Irena Konopko
2
Wydziału Kształcenia Ogólnego, Specjalnego
Prowadząca konferencję: Zastępca Dyrektora Wydziału Kształcenia Ogólnego, Specjalnego i Wychowania Kuratorium Oświaty w Białymstoku Krystyna Krzesak-Mucha
3
„Wyzwanie to rola trudna. Zagranie wielkiej roli to raczej szansa
„Wyzwanie to rola trudna. Zagranie wielkiej roli to raczej szansa. To dar, móc zagrać rolę, w której talent ma szansę się objawić.” Al Pacino
4
Cel konferencji: Inspirowanie i motywowanie do działań na rzecz
odkrywania i rozwoju talentów i zdolności dzieci, popularyzacja metod pracy z uczniem zdolnym i uczniem twórczym.
5
Zebranych w sali konferencyjnej Podlaskiego Urzędu Wojewódzkiego powitał zespół muzyczny Zespołu Szkół Muzycznych im. I. J. Paderewskiego:
6
Gitara: Paweł Tarasiuk
Akordeon: Kacper Stalewski
7
Akordeon: Krystian Saciłowski (Grajewo)
8
Duet akordeonowy: Szczepan Szubzdo i Kamil Dmochowski
Akordeon: Jerzy Kozłowski
10
„Istnieje coś rzadszego od talentu – talent do tego, by dostrzec talent …” Elbert Hubbart
11
Zebranych powitała również wicekurator Wiesława Ćwiklińska, która powiedziała m.in., że nauczyciel ma odkry - wać uzdolnienia ucznia, rozpoznać, ukierunkować i wspomagać, bo zdolno – ści i talenty młodych ludzi są radością.
12
Minister Edukacji Narodowej p. K
Minister Edukacji Narodowej p. K. Hall ogłosiła Rok szkolny 2010/ Rokiem Odkrywania Talentów Zdolności, zainteresowania, możliwości poszczególnych uczniów są różne. Różnym dzieciom potrzebne są różne drogi edukacyjne. Misją szkoły jest pomoc wszystkim dzieciom w rozwoju ich talentów i umiejętności.
13
Tylko szkoła nastawiona na wsparcie każdego dziecka w jak najpełniejszym rozwinięciu jego możliwości i zdolności zminimalizuje ryzyko zgubienia po drodze „diamentów", a tymi wyłowionymi odpowiednio się zajmie. Odkrywajmy zatem talenty i pasje, rozbudzajmy zainteresowania dzieci i miejmy do tego jak najbardziej pozytywne, przyjazne nastawienie.
14
Konstruując system edukacyjny państwa tworzymy mechanizmy zapewniające konieczność indywidualnego podejścia do potrzeb i zdolności każdego ucznia. Chcemy, by polska szkoła stawała się coraz nowocześniejsza, coraz bardziej przyjazna i skuteczna. Skuteczna, to znaczy zapewniająca możliwie najlepsze efekty, osiągane przez każde dziecko na miarę jego osobistych zdolności, możliwości, talentów.
15
Rok Odkrywania Talentów nie tylko w pełni wpisuje się w priorytety edukacyjne Unii Europejskiej, gdzie edukacja jest jednym z fundamentalnych praw każdego człowieka, ale także wychodzi naprzeciw zaleceniu Rady Europy, w którym zwrócono uwagę na specjalne potrzeby edukacyjne dzieci i młodzieży o wyjątkowym potencjale oraz podkreślono, jak istotne jest zapewnienie im niezbędnej pomocy i wsparcia.
17
Miejsca Odkrywania Talentów i Szkoły Odkrywania Talentów przedstawił:
Marek Frąckiewicz Dyrektor Wydziału Kształcenia Ogólnego, Specjalnego i Wychowania Kuratorium Oświaty w Białymstoku.
18
Ukazał m. in. działania szkół na terenie województwa podlaskiego w zakresie pracy z uczniem szczególnie zdolnym: - podejmowane działania - formy pracy - indywidualny program nauki - grupy uzdolnień - innowacje pedagogiczne (w przedszkolach – 8, w szkołach podstawowych – 109, gimnazjach – 33 i szkołach ponadgimnazjalnych – 51)
19
W roku odkrywania talentów, resort edukacji chce stworzyć mapę tak zwanych szkół odkrywców talentów. Do tej pory swój udział w projekcie zgłosiło tylko 5 placówek z naszego regionu, w tym Zespół Szkół Miejskich nr 1 w Grajewie
20
„Wszyscy jesteśmy utalentowani, to znaczy obdarzeni specyficznym zestawem uzdolnień, które czynią z nas unikalną osobowość.” - tak zakończył swoją prelekcję p. M. Frąckiewicz.
21
"Największym wrogiem w rozwijaniu talentów jest szkolna rutyna" - uważa dr Marta Rau z Akademii Teatralnej w Białymstoku. Jak mówi, lekcje plastyki czy muzyki nadal bardziej ograniczają, niż pozwalają na własny rozwój uzdolnionych dzieci.
22
Talent to wybitne uzdolnienie do czegoś, przy czym uzdolnienie to "dyspozycja warunkująca nabywanie nieprzeciętnych sprawności lub umiejętności w jakiejś dziedzinie". Sukces wymaga: - wrodzonego talentu, wspierania w rozwoju talentu - stymulującego środowiska - pracy, odwagi i odpowiedzialności we wspieraniu - przekonać, pozwolić, otworzyć …
23
„Nie idź drogą łatwą i prostą, nie idź drogą krętą, idź własną drogą”.
24
Dr Joanna Cieślik - Klauza Akademia Muzyczna w Białymstoku (filia Akademii Muzycznej im. Chopina w Warszawie)
25
Przepis na sukces: - aktywne słuchanie muzyki - bliski kontakt ze sztuką - zbliżyć się do dzieci i młodzieży - talent, praca, odwaga, aktywność - otwarty na zmiany nauczyciel - bliskość ucznia i mistrza
26
W przerwie na kawę…
27
Teatr im. A. Węgierki w Białymstoku – Monika Wajda
Prezentowała przykładowe miejsca odkrywania talentów. Do osiągnięcia sukcesów dodała jeszcze: Konsekwencję Determinację Pasję
28
Galeria im. Sleńdzińskich - Izabela Korolczuk
Przedstawiła bogatą ofertę edukacyjną, kształtującą wrażliwość estetyczną miejsc odkrywania talentów w województwie podlaskim
29
Młodzieżowy Dom Kultury w Białymstoku – Iwona Dzierma
„Talent to nie wszystko …” Przyjazne środowisko, Ludzie wspierający, Akceptacja, Poczucie bezpieczeństwa, Wiara, Motywacja, Poznanie mocnych i słabych stron, Odpowiednie wybory.
30
Recytacją wiersza C. K. Norwida zakończyła swoją prelekcję
"Cóż wiesz o pięknem?..." ..."Kształtem jest Miłości" - On mi przez Indy - Persy - Egipt - Greków - Stoma języki i wiekami wieków, I granitami rudymi, i złotem, Marmurem - kością słoniów - człeka potem, To mi powiada on Prometej z młotem. Kształtem miłości piękno jest - i tyle, Ile ją człowiek oglądał na świecie, W ogromnym Bogu albo w sobie-pyle, Na tego Boga wystrojonym dziecię; Tyle o pięknem człowiek wie i głosi - Choć każdy w sobie cień pięknego nosi I każdy - każdy z nas - tym piękna pyłem…”
31
Akademia Tańca „Szał” - Bernadetta Ziółek
Tancerka i choreografka. Skończyła szkołę estradową, półtora roku szkoliła się w Japonii, ma wykształcenie fitnessowe i wciąż dokształca się u zagranicznych szkoleniowców. Dzięki swojej wielkiej determinacji założyła w 2002 roku w Białymstoku Akademię Tańca „Szał”. Tancerze Akademii Tańca "Szał" prężnie rozwijają swoje umiejętności w zakresie tańca nowoczesnego, co przynosi widoczne efekty w postaci czołowych miejsc na ogólnopolskich i międzynarodowych konkursach tanecznych.
32
Bernadetta Ziółek jako właścicielka Akademii Tańca „Szał” pomaga biednym, ale zdolnym dzieciom z Podlasia. Wraz z wychowawcami podwórkowymi prowadzi m.in. w soboty darmowe zajęcia z hip-hopu dla 40 dzieci, którym zakupiła ubrania do ćwiczeń. B. Ziółek w swojej Akademii uczy dzieci nie tylko tańca, ale też dyscypliny, kultury, punktualności. Pod jej kierunkiem trenują także niepełnosprawne dzieci ze specjalnego ośrodka szkolno - wychowawczego.
33
Akademia Tańca „SZAŁ” zakończyła konferencję.
34
Podsumowanie i zamknięcie konferencji.
Prowadząca podziękowała za obecność na konferencji wszystkim podmiotom. To, co naocznie zobaczyliśmy daje powód do satysfakcji i dumy; warto inwestować w marzenia i je realizować… „Iść za marzeniem i znowu iść za marzeniem, i tak zawsze aż do końca.” Joseph Conrad
Podobne prezentacje
© 2024 SlidePlayer.pl Inc.
All rights reserved.