Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

„Zastosuj w praktyce” Zajęcia dydaktyczno-wyrównawcze z biologii

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "„Zastosuj w praktyce” Zajęcia dydaktyczno-wyrównawcze z biologii"— Zapis prezentacji:

1 „Zastosuj w praktyce” Zajęcia dydaktyczno-wyrównawcze z biologii
przeprowadzone w Gimnazjum nr 2 we Włocławku. Nauczyciel prowadzący: mgr Magdalena Specjalska

2 Bądź zdrowy - żyj dłużej i lepiej

3 Cele ogólne: Opracowanie i wdrożenie programu wyrównywania szans edukacyjnych zmierzających do podniesienia efektywności kształcenia i wychowania Rozwijanie zainteresowań i zdolności

4 Cele szczegółowe UCZEŃ:
Poznaje choroby cywilizacyjne, ma świadomość, że są one odpowiedzialne za dużą część zgonów w naszym kraju. Jest świadomy wpływu stylu życia na stan zdrowia. Poznaje zasady racjonalnego żywienia . Rozumie potrzebę właściwego odżywiania. Zna skutki stosowania używek i palenia papierosów. Umie rozpoznać objawy chorób cywilizacyjnych i zna sposoby zapobiegania im. Działa twórczo i przejawia inicjatywę. Wykorzystuje technologię informacyjną. Występuje publicznie, prezentuje efekty swojej pracy.

5 Metody - praca w grupach z zastosowaniem techniki
„ kuli śniegowej” i metody projektów, dyskusja wielokrotna, dyskusja punktowana, burza mózgów, prezentacja multimedialna.

6 Realizacja zajęć od 20 października 2008r Termin : do 20 grudnia 2008r
Miejsce: GIMNAZJUM NR 2 we Włocławku

7

8 Stan zdrowia zależy od:
Stylu życia Środowiska fizycznego (warunków życia) Opieki zdrowotnej Predyspozycji genetycznych

9

10 Choroby układu krążenia: - choroba wieńcowa i zawał serca - nadciśnienie tętnicze - miażdżyca

11

12 Zasady udzielania pierwszej pomocy przedlekarskiej

13

14 Choroby układu oddechowego: - astma - uzależnienie od tytoniu, w tym metody leczenia uzależnienia

15

16

17 Zasady zdrowego żywienia
Zasady zdrowej diety z uwzględnieniem profilaktyki chorób układu krążenia i chorób nowotworowych

18

19 Zaburzenia metaboliczne
otyłość podwyższony poziom cholesterolu osteoporoza

20

21 Wyniki ankiety przeprowadzonej wśród uczniów na pierwszych i ostatnich
zajęciach. Od czego w największym stopniu zależy stan naszego zdrowia? % udzielonych odp. na I zajęciach na ostatnich zajęciach Styl życia 33% 70% Środowisko fizyczne 13% 10% Opieka zdrowotna 27% Predyspozycje genetyczne

22 Dziękuję za uwagę


Pobierz ppt "„Zastosuj w praktyce” Zajęcia dydaktyczno-wyrównawcze z biologii"

Podobne prezentacje


Reklamy Google