Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Pobieranie prezentacji. Proszę czekać

Wpływ postaw uczniowskich na rozwój kariery menedżerskiej Anna Czerniak Aurelia Świąder Politechnika Łódzka Wydział Organizacji i Zarządzania Koło Naukowe.

Podobne prezentacje


Prezentacja na temat: "Wpływ postaw uczniowskich na rozwój kariery menedżerskiej Anna Czerniak Aurelia Świąder Politechnika Łódzka Wydział Organizacji i Zarządzania Koło Naukowe."— Zapis prezentacji:

1 Wpływ postaw uczniowskich na rozwój kariery menedżerskiej Anna Czerniak Aurelia Świąder Politechnika Łódzka Wydział Organizacji i Zarządzania Koło Naukowe Zarządzania Produkcją i Konsultingu

2 Wpływ postaw uczniowskich na rozwój kariery menedżerskiej 2/17 Agenda Wprowadzenie Cel badania Metody badań Próba badawcza Wyniki badań Wnioski Sylwetki sławnych menedżerów

3 Wpływ postaw uczniowskich na rozwój kariery menedżerskiej 3/17 Wprowadzenie Lata dziecięce są górami, z których rzeka bierze swój początek. Janusz Korczak

4 Wpływ postaw uczniowskich na rozwój kariery menedżerskiej 4/17 Cel badania Określenie najważniejszych czynników z okresu edukacji podstawowej mających wpływ na rozwój kariery menedżerskiej.

5 Wpływ postaw uczniowskich na rozwój kariery menedżerskiej 5/17 Metoda badań Instrumentalne case study – empiryczne badania pojedynczego przypadku. Wykorzystanie wielu źródeł i materiałów: wywiad swobodny, obserwacje, analiza źródeł zastanych: periodyki biznesowe, biografie badanych, informacje zawarte w Internecie. Możliwość przeniesienia wniosków na szerszą zbiorowość.

6 Wpływ postaw uczniowskich na rozwój kariery menedżerskiej 6/17 Próba badawcza Wywiady z menedżerami 25 osób Analiza biografii znanych osób 30 osób

7 Wpływ postaw uczniowskich na rozwój kariery menedżerskiej 7/17 Próba badawcza

8 Wpływ postaw uczniowskich na rozwój kariery menedżerskiej 8/17 Wyniki badań Marzenia z dzieciństwa respondentów: kariera lekarza, kariera modelki, lot w kosmos, bycie księdzem, bycie żołnierzem, bycie strażakiem. Amerykańskie badania wykazały, że 96% dzieci czteroletnich darzy siebie wielkim szacunkiem i ma silny obraz siebie. Do 18 roku życia, jedynie 5% ma nadal dobre wyobrażenie o sobie.

9 Wpływ postaw uczniowskich na rozwój kariery menedżerskiej 9/17 Wyniki badań Aż 60% respondentów uważa, że byli oni bardzo dobrymi uczniami. Nikt nie przyznał się do słabych osiągnięć w nauce. Prawie 8 osób na 10 ujawniło, że czytało w dzieciństwie książki nie będące lekturami szkolnymi. Czy to jednak jest prawda?

10 Wpływ postaw uczniowskich na rozwój kariery menedżerskiej 10/17 Wyniki badań 94% badanych osób, dla których łatwiej przyswajalne były przedmioty ścisłe wybrało uczelnie techniczne. Badania dowodzą, iż osoby z umysłami ścisłymi łatwiej uczą się przedmiotów humanistycznych. Ta zależność niestety nie działa w drugą stronę.

11 Wpływ postaw uczniowskich na rozwój kariery menedżerskiej 11/17 Wyniki badań Udział w zajęciach pozalekcyjnych zdeklarowało aż 92% respondentów z czego aż 69% pełniło różne funkcje szkolne takie jak: przewodniczący samorządu szkolnego, przewodniczący samorządu klasowego, przewodniczący samorządu studenckiego, przewodniczący kół naukowych, skarbnik.

12 Wpływ postaw uczniowskich na rozwój kariery menedżerskiej 12/17 Wnioski z badań Dzisiejsi menedżerowi: byli kreatywnymi uczniami, czytali książki nie będące lekturami, w większości lubili ścisłe przedmioty, czynnie uprawiali sport rozwijający rywalizację i cechy przywódcze, brali czynny udział w zajęciach pozalekcyjnych, studiowali dwa lub więcej kierunki (ok.60%), w większości kończyli studia, kontynuowali naukę po studiach i wydawali książki i publikacje.

13 Wpływ postaw uczniowskich na rozwój kariery menedżerskiej 13/17 Wnioski ze źródeł obcych Menedżerami zostają osoby, które : w dzieciństwie automatycznie stawały się liderami grupy, są relatywnie wysokie i o miłej aparycji, wywodziły się z rodzin średniolicznych (troje dzieci w rodzinie), były najczęściej najstarsze z rodzeństwa, pochodziły z rodzin o rygorystycznym wychowaniu, rozwinęły w dzieciństwie inteligencję emocjonalną i duchową, miały skłonności do dominacji, ambicje, agresywność, zdolności retoryczne i elokwencje. Należy pamiętać o różnicach w zarządzaniu pomiędzy płciami. Kobiety zorientowane są bardziej na ludzi, mężczyźni natomiast na cele.

14 Wpływ postaw uczniowskich na rozwój kariery menedżerskiej 14/17 Wytyczne Większa ilość zajęć pozalekcyjnych rozwijających wyobraźnię, Wprowadzenie w szkołach zajęć z podstaw logiki i filozofii, Położenie większego nacisku na zajęcia sportowe, Zachęcanie dzieci i młodzieży do udzielania się w organizacjach szkolonych i poza szkolnych, Duży nacisk na naukę języków obcych od najmłodszych lat (kilku jednocześnie) - korelacja z nauczaniem matematyki, Wprowadzenie w szkołach zajęć określających role w grupie zwłaszcza przywództwo.

15 Wpływ postaw uczniowskich na rozwój kariery menedżerskiej 15/17 Sylwetki znanych menedżerów

16 Wpływ postaw uczniowskich na rozwój kariery menedżerskiej 16/17 Sylwetki znanych menedżerów Co ich łączy? bardzo dobre wyniki w nauce, angażowanie się w działalność organizacji szkolnych i poza szkolnych, różnorodne zainteresowania, solidne wykształcenie, wiara w siebie, pielęgnowanie swoich pasji. Co ich dzieli? pochodzenie, odmienny sposób wychowania przez rodziców, sytuacja materialna.

17 Wpływ postaw uczniowskich na rozwój kariery menedżerskiej 17/17 Światem rządzą TECHNOKRACI


Pobierz ppt "Wpływ postaw uczniowskich na rozwój kariery menedżerskiej Anna Czerniak Aurelia Świąder Politechnika Łódzka Wydział Organizacji i Zarządzania Koło Naukowe."

Podobne prezentacje


Reklamy Google